Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Inne - dyskusja ogólna

Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 27.08.2013, 22:49   #1
motormaniak
mistrzu
 
motormaniak's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
motormaniak jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 6 godz 32 min 36 s
Domyślnie

Wg mnie nie została tu napisana jedna z ważniejszych rzeczy do sprawdzenia- luz pomiędzy ramą a korkiem do ustawiania zaworów na pierwszym cylindrze. Wiele trampków powypadkowych ma "zwichrowane" ramy i tego korka nie da się wykręcić.
Branie oleju przez trampki (afryki tez) często bierze się ze zgubienia korka od rurki wychodzącej z airboxu. Po ponownym zaślepieni często jest za puźno i moto bierze oliwę.
__________________
Enduro i ADV
motormaniak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.08.2013, 09:33   #2
Radekk


Zarejestrowany: Jul 2010
Miasto: Chełm/Warszawa
Posty: 40
Motocykl: transalp 600
Radekk jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 17 godz 43 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał motormaniak Zobacz post
Branie oleju przez trampki (afryki tez) często bierze się ze zgubienia korka od rurki wychodzącej z airboxu. Po ponownym zaślepieni często jest za puźno i moto bierze oliwę.
Czy mógłbyś rozwinąć temat o jaki korek dokładnie chodzi i dlaczego powoduje to pobieranie oleju?
__________________
pozdrawiam
Radek
Radekk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.03.2014, 17:13   #3
azure

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2012
Miasto: LKS
Posty: 104
Motocykl: PD06
azure jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 17 godz 14 min 48 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał motormaniak Zobacz post
Wg mnie nie została tu napisana jedna z ważniejszych rzeczy do sprawdzenia- luz pomiędzy ramą a korkiem do ustawiania zaworów na pierwszym cylindrze. Wiele trampków powypadkowych ma "zwichrowane" ramy i tego korka nie da się wykręcić.
Branie oleju przez trampki (afryki tez) często bierze się ze zgubienia korka od rurki wychodzącej z airboxu. Po ponownym zaślepieni często jest za puźno i moto bierze oliwę.
Odkopie tę odważną teorię... niestety niczym nie podpartą.
Wyjaśnij proszę co ma brak korka do brania oleju :-)
azure jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.03.2014, 18:10   #4
Dubel
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał azure Zobacz post
Odkopie tę odważną teorię... niestety niczym nie podpartą.
Wyjaśnij proszę co ma brak korka do brania oleju :-)
To ja wyjaśnie tą "odważną teorię... niestety niczym nie podpartą"
Gdy korka nie ma dostaje się tamtędy piach, kurz i wszystko inne co nie jest mile widziane w silniku. Jakie to ma skutki pewnie wiesz. Są na forum użuszkodniki które przeżyły takie historię i wiązało się to z remontem silnika.
Pozdro
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.03.2014, 18:19   #5
nadol
 
nadol's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2012
Miasto: Warszawa
Posty: 169
Motocykl: Transalp 650
nadol jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 5 dni 16 godz 38 min 4 s
Domyślnie

Potwierdzam, zgubienie korka może się zakończyć przykrością w postaci remontu/wymiany silnika. Przewód jest często skracany właśnie dlatego aby jeżdżąc w terenie nie zahaczyć i nie pozbyć się koreczka zaciągając syf do airboxa a potem dalej do garów.
nadol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.03.2014, 07:52   #6
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,926
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 18 godz 14 min 8 s
Domyślnie

Ten przewód z tym korkiem powinien być trzymany przez taką opaskę z drutu która uniemożliwia zaczepianie lub zgubienie.
No ale jak się ktoś uprze lub tego nie ma to i zgubić może.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.03.2014, 22:35   #7
KristoF
 
KristoF's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2013
Miasto: WKZ/LRY
Posty: 384
Motocykl: XL/XR350,KLE650,XJR1200.
Przebieg: 50+
Galeria: Zdjęcia
KristoF jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 4 dni 17 godz 2 min 0
Domyślnie

Zgadza się. Ta zaślepka w stanie oryginalnym do duży minus TA. Element nr 21 http://forum.transalpclub.pl/download/file.php?id=2820 albo na fiszkach w motoriście znajdź. A wystarczy zawinąć do góry rurkę i po sprawie. Przed kupnem warto klęknąć i luknąć jej obecność. Brak to czerwona lampka - kiedy zniknęła? Ten wężyk to świetny odkurzacz wszystkiego spod motoru, a worki są dwa= cylindry, bo jego wejście omija filtr powietrza. Ten airbox to też porażka modelu, wygina się i rozłazi.

No i jest ku tym dywagacjom odpowiedniejsze forum
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=104&t=4168
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=104&t=9671
http://forum.transalpclub.pl/viewtop...airbox#p179202
http://forum.transalpclub.pl/viewtop...2&hilit=airbox
__________________
klawo jak cholera
KristoF jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.08.2015, 09:00   #8
Tęczuś


Zarejestrowany: Aug 2015
Posty: 1
Motocykl: RD03
Tęczuś jest na dystyngowanej drodze
Online: 21 min 8 s
Domyślnie

Witam szukam kogoś z Warszawy lub okolic kto by miał trochę czasu by zerknąć na Transalpa z 87r przy jego kupnie w ten weekend w miejscowości Garwolin , za przysłowiową flaszke
Proszę o znać na tel.694118517
Tęczuś jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.