Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 27.11.2008, 08:55   #1
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
Domyślnie

Sorki, że tak drążę temat ale LC8 ma podobną pompę a więc równie awaryjną i warto wiedzieć jak najwięcej.
We wszystkich znanych mi rozwiązaniach z pompą, jest ona włączana na chwilę po włączeniu zapłonu np na 1 - 2 sekundy (u mnie to wyraźnie słychać, zwłaszcza jak moto długo stało albo leżało ). Później jest włączana przy próbie rozruchu czyli kręceniu rozrusznikiem no i cały czas w trakcie pracy sinika.

Cytat:
Napisał hubert Zobacz post
W Afryce pracuje tylko przy włączonym silniku ..
Z całym szacunkiem ale wydaje mi się, że włącza się najpóźniej przy kręceniu rozrusznikiem. Przecież trudno uruchomić silnik przed podaniem paliwa...
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.11.2008, 10:20   #2
PawelZDR


Zarejestrowany: Sep 2008
Miasto: Złocieniec
Posty: 322
Motocykl: 2xRD07
PawelZDR jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 17 godz 32 min 14 s
Domyślnie

Tak, działa już przy uruchomieniu rozrusznika bo jest sterowana z modułu zapłonowego.Nie działa po włączeniu samego zapłonu a takie rozwiązanie jest dobre w przypadku gleby lub długiego postoju-stąd pomysł o uruchamianiu pompy na krótko jeszcze przed odpaleniem.

Ostatnio edytowane przez PawelZDR : 27.11.2008 o 10:24
PawelZDR jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.11.2008, 12:39   #3
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

tak działa pompa w waradero, tj robi tyk tyk po załączeniu zapłonu, przed odpaleniem rozrusznika. dlatego wiadro nawet jak wyjeździmy wache do końca zapala po wlaniu choćby 0,2L benzyny i zapala na dotyk po staniu w garażu całą zime.
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.11.2008, 12:43   #4
hubert
Jaki świeży jaki świeży ??
 
hubert's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,729
Motocykl: nie mam AT jeszcze
hubert jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 11 godz 52 min 29 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lepi Zobacz post
Z całym szacunkiem ale wydaje mi się, że włącza się najpóźniej przy kręceniu rozrusznikiem. Przecież trudno uruchomić silnik przed podaniem paliwa...
No dobra może źle to napisałem ... włącza się przy "kręcącym się" silniku Gdy kręcimy rozrusznikiem to silnik się "kręci"
__________________
Hubert

hubert jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.11.2008, 14:11   #5
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
Domyślnie

No teraz wszystko rozumiem.
Czy nie lepiej zamiast przycisku, zrobić to tak jak w innych konstrukcjach czyli zastosować przekaźnik czasowy? Ustawić na 2 sec po włączeniu zapłonu i działa. A zawsze można kilkakrotnie włączyć i wyłączyć zapłon ale ja nigdy nie miałem takiej potrzeby.
Podaje link do przykładowego przekaźnika.
http://allegro.pl/item484027576_prze...iwersalny.html

Ten akurat jest za duży ale nie mam czasu teraz szukać.
pzdr.
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.11.2008, 14:56   #6
Babel
 
Babel's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 2,996
Motocykl: Pomarańczowy
Babel jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 6 godz 8 min 50 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lepi Zobacz post
No teraz wszystko rozumiem.
Czy nie lepiej zamiast przycisku, zrobić to tak jak w innych konstrukcjach czyli zastosować przekaźnik czasowy? Ustawić na 2 sec po włączeniu zapłonu i działa. A zawsze można kilkakrotnie włączyć i wyłączyć zapłon ale ja nigdy nie miałem takiej potrzeby.
Podaje link do przykładowego przekaźnika.
http://allegro.pl/item484027576_prze...iwersalny.html

Ten akurat jest za duży ale nie mam czasu teraz szukać.
pzdr.
Czyli jak dobrze rozumiem po przekreceniu kluczyka robi mostek sterownika na krótki czas (tam akurakt do 150s) a poxniej sie rozłacza
Jak tak to mi sie zaczyna to podobac
Babel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.11.2008, 15:05   #7
hubert
Jaki świeży jaki świeży ??
 
hubert's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,729
Motocykl: nie mam AT jeszcze
hubert jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 11 godz 52 min 29 s
Domyślnie

A może taki ?

http://allegro.pl/item492027108_prze...pa_paliwa.html

Chociaż z drugiej strony to chyba wolałbym chyba jednak jakiś przełącznik bo lubię mieć kontrolę nad tym co robię
__________________
Hubert


Ostatnio edytowane przez hubert : 27.11.2008 o 15:13
hubert jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.11.2008, 16:08   #8
Babel
 
Babel's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 2,996
Motocykl: Pomarańczowy
Babel jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 6 godz 8 min 50 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał hubert Zobacz post
A może taki ?

http://allegro.pl/item492027108_prze...pa_paliwa.html

Chociaż z drugiej strony to chyba wolałbym chyba jednak jakiś przełącznik bo lubię mieć kontrolę nad tym co robię
Z jednej strony tak a z drugiej nie trzeba robic estetycznego panelu dla tego wyłacznika -przekaźnik można zamocowac byle gdzie pod zegarami i go nie widać - także rozważe ten przekaźnik

Ostatnio edytowane przez Babel : 27.11.2008 o 16:19
Babel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.11.2008, 19:10   #9
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Babel Zobacz post
Z jednej strony tak a z drugiej nie trzeba robic estetycznego panelu dla tego wyłacznika -przekaźnik można zamocowac byle gdzie pod zegarami i go nie widać - także rozważe ten przekaźnik
I tu dotknąłeś sedna sprawy. Mniej kabli na kierownicy, nie trzeba nic wiercić, stosować wodoszczelnego przełącznika. No i nie wiem w czym mógłby być lepszy od automatycznego. Do tego trzeba by pamiętać aby go wciskać. A koszty przecież niewielkie.
Mam gaz w autku i planuję kupno takiego przekaźnika do wyłączania pompy bo faktycznie niepotrzebnie cały czas mi brzęczy zupełnie bez celu. Ale jestem leniwy i ciągle to odkładam.
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Pompy " FACET" w Polsce. Mecia Uklad paliwowy i wydechowy 15 04.06.2008 12:21


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.