![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Jul 2010
Miasto: Ballynahinch (Irlandia Płn) / Częstochowa
Posty: 630
Motocykl: CRF1100L AS
Przebieg: 7500 km
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 6 dni 23 godz 35 s
|
![]()
No ja wlasnie coś nie mogę tego załapać, przecież po.zgaszeniu jeszcze dość długo olej będzie splywac z góry silnika, więc co innego pokaże po 1 minucie co innego po 3ch a.jeszcze więcej po 5 minutach.
Dlaczego więc nie można sprawdzać na zimnym, powiedzmy po nocy? Moja błędna logika mi mówi że pokaże wtedy na bagnecie poziom najbardziej zbliżony do rzeczywistego stanu oleju w silniku ( po kilku godzinach splynie go więcej niż po kilku minutach). Wysłane z mojego C6603 za pomocą Tapatalk 4 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 1,144
Motocykl: oby złodziej kulasy połamał
Przebieg: :(
![]() Online: 3 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 26 s
|
![]()
No nie wymyślili sobie tego ot tak, zreszta taka metoda jest też w autach zalecana przez producentów (no przynajmniej w hondzie)
![]() Zimny olej jest gęściejszy, przez co jego stan jest niższy. Maksymalny stan zimnego oleju równa się ponad stan ciepłego oleju. Ciepły olej to dobre odniesienie bo sprawdzasz w mniej więcej takiej samej temperaturze (oleju!), więc przy takiej samej gęstości.
__________________
------------------------------------------------------ XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX ------------------------------------------------------ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Jul 2012
Miasto: P-ń /M-cz
Posty: 62
Motocykl: nie mam AT, ma TA :]
![]() Online: 2 tygodni 1 dzień 3 godz 5 min 45 s
|
![]()
Witam,
Ogromnie się cieszę, że ktoś poruszył kwestie sprawdzania poziomu oleju. Ostatnio na zlocie TCP po przejechaniu coś koło 1000 KM sprawdzam poziom oleju, a tu ledwo końcówka bagnetu wilgotna – poziom sprawdzany przy temperaturze silnika około 50 stopni C i 5 minutach od wyłączenia silnika. Panika ogromna bo nie wydawało mi się możliwe, że motong nagle spalił 500ml oleju ( podobno miedzy min a max jest właśnie 0,5l, tylko nie wiem czy w TA czy w AT ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
HONDZIARZ
![]() Zarejestrowany: Apr 2012
Miasto: Gdynia
Posty: 364
Motocykl: RD04 / NAT
Przebieg: 50000km
![]() Online: 1 miesiąc 3 dni 21 godz 7 min 15 s
|
![]() Cytat:
W Afripedii jest pdf zatytułowany "Honda Common Service Manual". Stoi tam napisane, że: 1. Włączyć silnik i potrzymać na wolnych obrotach przez kilka minut. 2. Dwie lub 3 minuty po zatrzymaniu, z motocyklem w pione wetknąć bagnet i nie wkręcać. 3. Jeżeli jest blisko minimum - dolać do górnej kreski. W Haynesie jest tak samo, ale z adnotacją, że wrzucić motocykl na centralkę - jeżeli wyposażony... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Wrocław
Posty: 319
Motocykl: RD07a
Przebieg: rosnący
![]() Online: 3 tygodni 1 dzień 1 godz 41 min 2 s
|
![]()
Dla wątpiących proponuję zrobić odczyt z bagnetu trzymając w pionie oraz z centralki. Dla mnie widocznej różnicy nie ma. A chodzi nam by nie zeszło poniżej MIN.
|
![]() |
![]() |