Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 22.06.2013, 20:06   #6
Evvil
 
Evvil's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 1,144
Motocykl: oby złodziej kulasy połamał
Przebieg: :(
Evvil jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 26 s
Domyślnie

Drodzy, instalacje chce zrobić dwie - jedna na woltomierz (oznaczona na schemacie 1), druga na gniazdko ładowania (oznaczona jako 2). Przez schematy rozumiem swoje pokraczne szkice, proszę nie krytykować moich talentów twórczych. Otóż koncepcja jest taka, że:

1. masa ma być z AKU bezpośrednio
2. w każdym momencie możliwość wypięcia całej instalacji
3. możliwie minimum ingerencji

I tak - woltomierz z aku, oznaczony na schemacie jako 1. jak rozumiem plus z aku idzie, potem bezpiecznik na (+), potem włącznik na konsolce, potem plus do woltomierza. Minus idzie z powrotem z woltomierza do klemy.

Drugie - gniazdko ładowania - plus z gruszki bym ukradł (w sensie z kostki). W sumie powinien być to ten sam efekt co ze stacyjki, przeca po przekręceniu stacyjki w gruszce powinien być prąd i dalej podobnie - na plusie bezpiecznik, włącznik i do plusa w gniazdku. Minus do akumulatora.

Pytania:
- bezpiecznik montuje się w obwód plusa? I jakie bezpieczniki dac - 10A wystarczą?
- czy bezpiecznik / włącznik, lepiej dać na plusie czy na masie i odłączać po prostu masę?
- czy to ma ręce i nogi? . Ładowarki pod kanapą nie schowam, choć to bardzo ciekawy patent z prostej przyczyny - w rd04 nie bardzo jest cokolwiek pod kanapą .

legenda ze schematów:
- AKU = aku
- G - gniazdko ładowania
- V - woltomierz
- 10A - bezpiecznik 10A
- W - włącznik zerojedynkowy
(może o taki http://allegro.pl/przelacznik-top-gu...276329579.html)

Schemat tu:




I pytanie końcowe - ile sensownie odbiorników można podłączyć żeby nie zamienić regulatora w toster? Myślałem o dwóch gniazdkach - navi i ładowanie telefonu, woltomierz i ewentualnie jakieś halogeny na boki dodać (dwa proste). Nie za dużo?
__________________
------------------------------------------------------
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
------------------------------------------------------
Evvil jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Wydolność alternatora/układu ładowania. CzarnyEZG Układ elektryczny i zapłonowy 7 22.04.2014 20:37
gniazdko 12V 'USB only' everybike Wszystko dla Afryki 14 13.09.2013 14:12
Śniedziejace gniazdko w motocyklu krystek Układ elektryczny i zapłonowy 17 09.09.2010 11:16


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.