![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 | |
Stary (P)iernik
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,758
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
|
![]() Cytat:
Ktoś tam kiedyś jadąc do po Azji nie dolewał i wrócił. Nawet film nakręcił jak stuka. Ten ktoś z naszego forum jest. Pewnie tej kontrolki nie widział bo pod słońce jechał ![]()
__________________
Ostatnio edytowane przez Franz : 16.11.2008 o 01:09 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2008
Miasto: Otwock/Warszawa
Posty: 24
Motocykl: RD03
![]() Online: 50 min 19 s
|
![]()
Fakt. Zapomniałem dolać oleju i jak zaczęło stukać to dopiero sprawdziłem.... Brakowało około 0,5 litra a kontrolka się nigdy nie zapaliła
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Köln/Opole
Posty: 228
Motocykl: RD07a
![]() Online: 1 dzień 6 godz 58 min 58 s
|
![]()
stara prawda dla afryk puki jest olej to silnik nie nawali, a wiec panewki, szukaj silnika bo jest ich duzo i nawet malo kosztuja.
__________________
VFR 1200 XD |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
![]() |
![]() Cytat:
Załóżmy że lejemy do suchego silnika (nowy filtr oleju) 1l oleju. Po uruchomieniu okaże się że 1,2l potrzeba jest do zapełnienia całej magistrali olejowej (razem z chłodnicą) a więc zanim olej spłynie z silnika smok będzie zasysał powietrze. Brak ciśnienia powinna zasygnalizować kontrolka. Jest jakaś minimalna pojemność przy której zapewniony jest ciągły obieg oleju - nie wiem ile to jest na pewno poniżej min na bagnecie. Jest to baza wynikająca chociażby z konstrukcji silnika długości / przekrojów kanałów itp..Żeby było bezpieczniej (zakręty jazda pod górę i góry) do tej minimalnej objętości dodana jest rezerwa bezpieczeństwa i tu dochodzimy do oznaczenia na bagnecie min - max. Innym zagadnieniem jest długotrwałe duże obciążenie silnika przy obniżonym ciśnieniu oleju (jazda na pograniczu min tego stanu ciągłości mimo nie palącej się kontrolki) może spowodować mniej intensywne smarowanie a co za tym idzie szybsze zużywanie się współpracujących części. Prawidłowe ciśnienie to 5 - 6 Bar/5000obr/min z braku chwilowych niedoborów oleju ciśnienie może oscylować wokół 1 Bar'a kontrolka się nie zapali jej próg zadziałania to coś około 0,4Bara' W takiej sytuacji zgodzę się z Tobą że jazda kilka tyś km bez pilnowania stanu oleju może się skończyć stukami w silniku. Wiadomo po to jest bagnet a na nim podziałka co by pilnować stanu oleju a wracając do RD-03 (nie ma chłodnicy oleju) czy tam olej chłodzi silnik to bym podyskutował - na pewno smaruje ![]() ![]() Kilka lat pracowałem na hamowni silnikowej co prawda silniki samochodowe, ale zasada działania podobna...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Stary (P)iernik
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,758
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
|
![]()
Zadania oleju silnikowego
![]() Najważniejszym lecz nie jedynym zadaniem oleju silnikowego jest smarowanie elementów silnika w celu zminimalizowania tarcia oraz zmniejszenia zużywania się części. Lecz oprócz tego ważnego zadania olej silnikowy odpowiedzialny jest również za: utrzymanie silnika w czystości poprzez usuwanie z wewnętrznych powierzchni silnika nagarów powstających na skutek spalania i "przetransportowanie" ich do filtra oleju gdzie zostają zatrzymane; chłodzenie silnika poprzez częściowe odprowadzenie ciepła z wewnętrznych jego części które nie są chłodzone przez układ chłodzący. Dlatego koniecznym jest utrzymanie miski olejowej w czystości aby zapewnić chłodzenie oleju; ochrona przed korozją i rdzewieniem dzięki czemu możliwe jest uruchomienie silnika nawet po długim czasie postoju; doszczelnienie komory spalania poprzez powstanie na siankach tulei cylindrycznych tzw. filmu olejowego który odpowiedzialny jest również za zmniejszenie tarcia; olej silnikowy pomaga również w wytłumieniu hałasu powstałego podczas pracy silnika.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2008
Miasto: Otwock/Warszawa
Posty: 24
Motocykl: RD03
![]() Online: 50 min 19 s
|
![]()
Jeżeli chodzi o pytanie z wcześniejszego postu to objawy są takie same niezależnie od wciśnięcia sprzęgła. Mam nadzieje że was naprowadze.... A ciśnienie w cylindrach postaram się zmierzyć i jak będą wyniki to napiszę jakie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Posty: 254
Motocykl: RD04 CRF 450 R Husqvarna TE 610
Przebieg: 50000
![]() Online: 1 dzień 6 godz 57 min 29 s
|
![]()
zmierz zmierz koniecznie !! Coś mi się wydaje że łańcuszek rozrządu Ci się skończył .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kozienice
Posty: 165
Motocykl: EXC 200
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 4 godz 10 min 16 s
|
![]() Cytat:
Ehhh rzygac juz sie chce - nie reformowalni. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Stary (P)iernik
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,758
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
|
![]()
Magnus, żaden ze mnie fachowiec. Słucham i czytam forum, bo mówi się że tylko w ten sposób silnik afryki można wykończyć. Opowiedz jak było i utniesz sprawę a może i czyjś silnik uratujesz w drodze.
Nadepnąłem na odcisk?
__________________
Ostatnio edytowane przez Franz : 18.11.2008 o 22:08 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kozienice
Posty: 165
Motocykl: EXC 200
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 4 godz 10 min 16 s
|
![]() Cytat:
Niczym Bartosiewiczowa u mnie na wsi ![]() Pierwotnie zapewne przyczyna byla oliwa, ale jak ktos robi popredce remont zeby moto puscic na sprzedaz i pozbyc sie problemu to nie trzeba wcale braku oleju zeby wkoncu sie rozsypal. Tak wiec jak mam kogos ratowac to jedynie powiem: Nie wdpenijcie w mine bo bedzie bolało !!! ![]() PS naszczescie teraz jest nowy i cyka jak w zegarku - 2 wypady bez najmniejszego problemu. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Stuki w serduchu | Xargo1 | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 73 | 12.02.2009 11:28 |
Stuki z silnika | plakiet | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 17 | 26.08.2008 07:10 |