Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Uklad paliwowy i wydechowy

Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 21.05.2013, 21:19   #17
krzysiek_m
HONDZIARZ
 
krzysiek_m's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2012
Miasto: Gdynia
Posty: 364
Motocykl: RD04 / NAT
Przebieg: 50000km
krzysiek_m jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 dni 21 godz 7 min 15 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Look_520 Zobacz post
W mojej RD03 od tankowania pod korek mogę przejechać z 300 km (bak ma z 24 [l] poj.), oczywiście połączenie grawitacyjnie. U mnie pompa sprawna tylko przekaźnik nie chce działać poprawnie. Tyrystor, który jest w oryginalnym przekaźniku nie może zostać wysterowany, w efekcie nie działa pompa. Próbowałem zmierzyć oscyloskopem jakie występują napięcia na przewodzie poprowadzonym z cewki do przekaźnika odpowiedzialnym za wysterowanie tyrystora, ale się nie udało.
Czy ktoś zna sposób na zastąpienie obecnego przekaźnika w taki sposób, żeby pompa działała jak w oryginale?
Czy ktoś próbował pomierzyć napięcia występujące na przewodzie sterującym układem?
Czy w ogóle ktoś miał podobny problem z przekaźnikiem?
Jak rozumiem masz uszkodzony "przekaźnik pompy paliwa" i pytasz się czy ktoś mierzył napięcie, które z modułu idzie między innymi na ten układ?

Kiedyś przy tym grzebałem zastanawiając się dlaczego mi pompa nie działa. Wyszło, że nie działa przekaźnik. Czy są impulsy z modułu sprawdzałem za pomocą wskaźnika napięcia zrobionego z diody LED z jakimś tam rezystorem, żeby płynęło tyle i ma płynąć przy 12V.
Dioda błyskała na oko z taką samą jasnością jak podłączona do akumulatora, więc wnioskuję, że jest tam pewnie podobnie.

Nie mam zamiaru podłączać pompy pod samo zasilanie. Nie podoba mi się wizja, że ja leżę pod motocyklem a motocykl radośnie pompuje paliwo ;-).
Pomyślałem, że wykorzystam zwykły przekaźnik, z jego cewką kondensator ok. 1mF (tak żeby stała RC była gdzieś koło 0,5s), w szereg wstawię diodę (żeby prąd nie popłynął z kondensatora do modułu) i zobaczę co wyjdzie.

W międzyczasie pogadałem z majkim, który jeździ bez pompy kilkadziesiąt tysięcy i podjąłem decyzję, że będę taki jak on .

Może tobie pomysł z przekaźnikiem pomoże - ewentualnie za pomocą kondensatora i diody dokładniej oszacujesz tam napięcie.
krzysiek_m jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Brak prądu. Rd 07a Harnaś Układ elektryczny i zapłonowy 15 16.08.2016 07:49
Brak kierunkowskazów zbys Układ elektryczny i zapłonowy 3 18.12.2012 21:18
brak ladowania TOFAKT Układ elektryczny i zapłonowy 66 01.11.2011 17:46
Brak o-ringu. Mecia Uklad paliwowy i wydechowy 21 15.03.2011 15:23
brak zasilania pompy bartol Układ elektryczny i zapłonowy 42 09.06.2010 21:53


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.