Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 14.11.2008, 12:16   #1
Piotras


Zarejestrowany: Nov 2008
Miasto: Kraków
Posty: 2
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Piotras jest na dystyngowanej drodze
Online: 0
Domyślnie

Witam wszystkich Afrykanerów z Forum VFR-OCP!

Postanowiłem przyłączyć się do tematu, bo tak się składa, że mamy u siebie podobne problemy z minetami Oxforda!

Objaw ten sam, po włączeniu silnika jak chodzi na obrotach na ssaniu dioda zaświeci na chwile, a po chwili manety padają, bez mrugania, tylko buum.

Na zgaszonym chodzą jak złoto. Po zagrzaniu silnika chodzą ok, ale każdy nawet minimalny ruch manetą powoduje ponowne wysranie się sterownika.

Wczoraj robiłem testy z miernikiem i problem polega na tym, że manety wyłączane są przy za dużym ładowaniu.
U mnie ładowanie na zagrzanym silniku jest na poziomie ok 14V na światłachmijania, 13,8 na długich,
przy okręceniu manety ładowanie dobija do 14.8 i dalej nie idzie. Pytałem w serwisie ponoć ładowanie jest w porządku,
nie ma żadnych skoków napięcia itp., poza tym forumowicze podobne notują u siebie ładowania w tym modelu.

Po zbadaniu okazuje się, że manety odłączają się przy ładowaniu powyżej 14.75

Druga sprawa, chcieliśmy sprawdzić ile amper ciagna manety, przez co w obwod wpielismy miernik ( po - ) przy zgaszonym silniku.
Co sie okazalo z wpietym miernikiem manetki wogole nie odpalaja, tzn na chwile dioda sie zapali po czym gasnie.

Czy ktoś wie OCB? Dlaczego wpiecie miernika wywala odrazu manetki

PS - Na zgaszonym moto manetki bez problemu działają, po włączeniu czego się da gdy
napięcie spada do 11,5V nadal bez problemu działają!

Minety to oxfordy z postranym sterownikiem +/-, podpięte bezpośrednio do aku.

Moje zapytanie takie, czy warto kompinować jakiś rezystor który zmiejszy ładowanie na manety do poziomu np 14 i ni wiecej,
wyje..ac je na gwarancje, czy tez rozbebeszyc sterownik i probowac cos lutowac?

Byłbym wdzieczny za jakies rady!

Pozdrawiam,
Piotras

Ostatnio edytowane przez Piotras : 14.11.2008 o 12:24
Piotras jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.11.2008, 13:19   #2
Cibor klv
 
Cibor klv's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,892
Motocykl: LC 4
Cibor klv jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 14 godz 2 min 4 s
Domyślnie

Miałem Oxforda w moim KLV... działały rewelacyjnie... pokrętło wystarczało ustawić na 1/4 zakresu i mimo grubych rękawic grzały w łapy jak dzikie... gdybym ustawił na full pewnie by się stopiły.. Podłączone były bezpośrednio do akumulatora , więc trza było pamiętać o wyłączeniu ich po zakończeniu jazdy, w przeciwnym razie aku się wypompuje.
Cibor klv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
inne cóś Cagiva Canon 500 ..pytanie o opinie puntek Inne - dyskusja ogólna 8 06.05.2011 20:19


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.