![]() |
|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
gsm: 512242193
![]() Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,273
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 4 miesiące 3 tygodni 6 dni 13 godz 19 min 43 s
|
![]() ![]() może przynajmniej paru zrozumie wykres ![]() ma się to dokładnie tak jak piszesz matjas olej ma być i mieścić się wstanie od max do min i ma byc taki jaka zalecił producent ze wzgledu na pasowania (tzw luzy) przy duzych luzach rzadki olej nie wytworzy odpowiedniej grubości filmu olejowego i następuje przyspieszone zużycie elementów wspolpracujacyh
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2011
Miasto: Kerry :-)) Ireland
Posty: 488
Motocykl: RD07a
Przebieg: 61.000
![]() Online: 2 miesiące 2 tygodni 3 dni 12 godz 43 min 6 s
|
![]()
Czy to ja jestem ten "paru" ?
Wklejasz jakies wykresy a ja prosilem o rzeczowa odpowiedz na konkretnie zadane pytanie. ...........dla silnikow ciezarowek ![]() ![]() ![]() ![]() Ostatnio edytowane przez magicl : 27.03.2013 o 14:01 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
Pan Honda pisze w manualu że motorek Africa Twin służy do jazdy tylko po drogach utwardzonych
![]() I tak samo jak zbaczamy z tych zaleceń, dokładnie tak samo można i powinno siezboczyć jeśli chodzi o olej czy opony, dobór przełożeń, itd itd Np GS boxer chłodzony powietrzem i olejem może jeździć na wszystkim, bo tam olej silnikowy ma dużo mniej roboty niż np w AT ale na forum ADV leją często do niego 10w60 ( stać ich ![]() Sprawdzane przeze mnie w AT. Wyższości nad 10w50 nie zauważyłem. Nawet rozgrzany silnik deko wolniej reaguje na gaz.. Generalnie po latach pracy z silnikami w TA i AT wychodzi mi, że najlepiej chodzą na 10w50 full syntetyk. I ponizej zera i przy + 40 stopni w cieniu, pałowane po 160kmh po autobanie lub piłowane w cięższym terenie. Do tego taki olej zużywa się wolniej (dużo wolniej ciemnieje np) i spokojnie można zmieniać tak jak Pan Honda niby radzi czyli co 12 000km Jak silnik już spala jednak olej to zwykła połówka 15w50, zmieniać co 6000km i pilnować stan. Marka producenta nie gra jakieś większej roli, jednak opinie o chlaniu przez silniki firm takich jak Castrol jest dość potoczna. W USA nasi koledzy leją jakieś mineralne oleje do KTM 950/990 od mocno obciażonych ciężarówek i z powodzeniem robią magiczne 100 00 mil. Ostatnio edytowane przez rambo : 27.03.2013 o 14:14 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Posiadacze RD03 - jaki olej silnikowy używacie ?? | Babel | Regularne czynności serwisowe | 55 | 09.07.2011 23:20 |
olej do olejarki | bukowski | Wszystko dla Afryki | 10 | 12.07.2010 23:59 |