Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 27.03.2013, 13:23   #1
pałeł
gsm: 512242193
 
pałeł's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,273
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
pałeł will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 3 tygodni 6 dni 13 godz 19 min 43 s
Domyślnie



może przynajmniej paru zrozumie wykres

ma się to dokładnie tak jak piszesz matjas olej ma być i mieścić się wstanie od max do min
i ma byc taki jaka zalecił producent ze wzgledu na pasowania (tzw luzy)

przy duzych luzach rzadki olej nie wytworzy odpowiedniej grubości filmu olejowego i następuje przyspieszone zużycie elementów wspolpracujacyh
__________________
Kowal zawinił - cygana powiesili
pałeł jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.03.2013, 13:59   #2
magicl
 
magicl's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2011
Miasto: Kerry :-)) Ireland
Posty: 488
Motocykl: RD07a
Przebieg: 61.000
magicl jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 3 dni 12 godz 43 min 6 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał pałeł Zobacz post
może przynajmniej paru zrozumie wykres
Czy to ja jestem ten "paru" ?
Wklejasz jakies wykresy a ja prosilem o rzeczowa odpowiedz na konkretnie zadane pytanie.

...........dla silnikow ciezarowek?

Ostatnio edytowane przez magicl : 27.03.2013 o 14:01
magicl jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.03.2013, 14:01   #3
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Pan Honda pisze w manualu że motorek Africa Twin służy do jazdy tylko po drogach utwardzonych

I tak samo jak zbaczamy z tych zaleceń, dokładnie tak samo można i powinno siezboczyć jeśli chodzi o olej czy opony, dobór przełożeń, itd itd

Np GS boxer chłodzony powietrzem i olejem może jeździć na wszystkim, bo tam olej silnikowy ma dużo mniej roboty niż np w AT ale na forum ADV leją często do niego 10w60 ( stać ich ) i ponoć chodzą na tym najlepiej.
Sprawdzane przeze mnie w AT. Wyższości nad 10w50 nie zauważyłem. Nawet rozgrzany silnik deko wolniej reaguje na gaz..

Generalnie po latach pracy z silnikami w TA i AT wychodzi mi, że najlepiej chodzą na 10w50 full syntetyk.
I ponizej zera i przy + 40 stopni w cieniu, pałowane po 160kmh po autobanie lub piłowane w cięższym terenie.
Do tego taki olej zużywa się wolniej (dużo wolniej ciemnieje np) i spokojnie można zmieniać tak jak Pan Honda niby radzi czyli co 12 000km

Jak silnik już spala jednak olej to zwykła połówka 15w50, zmieniać co 6000km i pilnować stan.

Marka producenta nie gra jakieś większej roli, jednak opinie o chlaniu przez silniki firm takich jak Castrol jest dość potoczna.
W USA nasi koledzy leją jakieś mineralne oleje do KTM 950/990 od mocno obciażonych ciężarówek i z powodzeniem robią magiczne 100 00 mil.

Ostatnio edytowane przez rambo : 27.03.2013 o 14:14
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Posiadacze RD03 - jaki olej silnikowy używacie ?? Babel Regularne czynności serwisowe 55 09.07.2011 23:20
olej do olejarki bukowski Wszystko dla Afryki 10 12.07.2010 23:59


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.