![]() |
|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Administrator
![]() |
![]()
Cylinderek składa się również na smar który jest w zestawie z gumkami.
W larsonie dają taki różowy. W Vectrze też na to składałem i nie ma żadnych przeciwskazań do użycia. Jak się np. nie ma to oczywiście na płyn hamulcowy.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
![]() |
![]()
O! - w międzyczasie Mikelos dopisał w sumie to samo co i ja
![]() Cytat:
Prawda leży tuż obok bo pośrodku między Twoim postem a postem Kazmira. Napiszę swoje dwa słowa ale oczywiście otwarty jestem do dyskusji. 1. Po pierwsze - nie wolno smarować uszczelek tłoka w zacisku czymkolwiek co jest oparte na nafcie/ropie. Spowoduje to spuchnięcię uszczelek i pójdą w pi.du. Może to spowodować nawet zablokowanie tłoczka. 2. Po drugie - znając zasadę działania zacisku hamulca tarczowego NIE chcemy smarować uszczelki CIŚNIENIOWEJ tłoczka czymkolwiek innym niż płynem hamulcowym DOT4. Gwoli wyjaśnienia dla młodszych stażem - uszczelka ta w pewnym sensie 'łapie' tłoczek i tak ma być. Jej elastyczność powoduje, że po zluzowaniu nacisku na dźwignię hamulca tłoczek wraca w głąb zacisku te ułamki milimetra i to wystarczy aby klocki nie tarły w spoczynku o tarczę. Tu kłania się post Kazmira. 3. Po trzecie - znając wysoce higroskopijne właściwości płynu hamulcowego NIE chcemy po złożeniu zacisku doprowadzać do sytuacji w której cienka warstwa DOT4 pozostaje na tłoczku po stronie klocka i jest eksponowana na wodę i inny syf. IMVHO najlepszym wyjściem jest wprowadzenie tłoczka do zacisku DELIKATNIE posmarowanego DOT4 na te 3-4mm już za uszczelkę ciśnieniową i wtedy można delikatnie posmarować tłoczek po obwodzie smarem do tego celu /szczerze mówiąc używałem silikonowego smaru i było zawsze OK/. Co osiągamy w ten sposób? - w cylinderku mamy TYLKO płyn DOT4 - na linii uszczelka ciśnieniowa i tłoczek mamy tylko DOT4. Cienka warstwa smaru silikonowego zostanie starta przez uszczelkę przeciwkurzową przy wciskaniu tłoczka na miejsce i zostanie powyżej linii tejże uszczelki. DOT4 /bo zawsze odrobina zostanie/ nie będzie miał styczności z powietrzeem i wodą i nie będzie korodował nam tłoczka i zacisku powyżej linii uszczelek. Na koniec powiem jeszcze, że flaki mi się wywracają jak widzę jak w serwisach moto wymienia się klocki. Klocka już w zasadzie nie ma, tłoczek maksymalnie wysunięty i usyfiony na maxa więc psikają z wierchu jakimś brake cleanerem mniej więcej i wpychają tłoczek z całym tym syfem co został przez uszczelki do zacisku ![]() IMO wymiana klocków ma miejsce raz na sezon jak idzie OK a jak nie to może i co dwa-trzy... Warto zajrzeć do zacisku bliżej wtedy. Wymienić płyn i zrobić przegląd. Heble to coś co powinno działać zdecydowanie lepiej niż silnik gdybym miał wybierać. Co do samego smaru dedykowanego to jest takie coś jak na fotce. Na bazie smaru silikonowego i oleju rycynowego. Nie jeść ![]()
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa Ostatnio edytowane przez matjas : 26.03.2013 o 09:40 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
|
![]() Cytat:
W koncu łancuch oringowy naftą sie myje i nic sie nie dzieje. Inna sprawa ze nie ma potrzeby myć zacisków takimi preparatami... czy mylę sie?
__________________
pozdrawiam, podos AT2003, RD07A ------------------ Moje dogmaty 0. O chorobach Afryki: (klik) 1. O Mikuni: Wywal to. 2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!! 3. O goretexie: Tylko GORE-TEX 4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów 5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu. 6. Lista im. podoska Załącznik 10655 7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem. 8. O KN: Wywal to. 9. O nowej Afripedii: (klik) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
![]() |
![]() Cytat:
I nie chodzi tu tylko o umycie ale o stałą ekspozycję. Te smary do zacisków są przede wszystkim kompatybilne z DOT4 i to jest cały bajer. Nie mm pewności czy ta guma w zaciskach też nie jest jakaś specjalna... Pewne jest jednak to, że po 'tamtej' stronie w zacisku jest mocno wskazane aby był tylko płyn hamulcowy. ![]()
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Smarowanie linek | 7Greg | Regularne czynności serwisowe | 20 | 03.01.2016 13:36 |
Wymiana klocków hamulcowych | 7Greg | Regularne czynności serwisowe | 54 | 21.01.2012 10:47 |
Niejasności w/s uszczelniaczy tłoczków zacisków hamulcowych. | Artuditu | Hamulce, kola, opony | 51 | 29.12.2010 15:55 |