![]() |
|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 | |
![]() Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Wrocław
Posty: 722
Motocykl: RD03
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 10 godz 37 min 52 s
|
![]() Cytat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Administrator
![]() |
![]()
Zerknąłem w zapiski , na tej tylnej EBC mam zrobione 53tyskm, zużycie sporawe ( jutro pomierzę ile jej ubyło). W porównaniu z przednim oryginałem to ledwie 1/4 przebiegu. I gdzie tu oszczędność?
Przykładowe przebiegi tylnych klocków 21, 13, 7, 14 tyskm , na pewnym kpl tylko 190km. Na przednich klockach np 20 i obecnie 24tyskm ale jeszcze działają i pewnie dojadą bliżej 30tys. Jedna tarcza ma więcej roboty . Widok szybko korodującej EBC względem czyściutkiej oryginalnej daje obraz jakości.
__________________
AT03 Ostatnio edytowane przez Dzieju : 08.03.2013 o 20:18 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Gwe/Warszawa
Posty: 3,484
Motocykl: CRF1000, RD04
![]() Online: 5 miesiące 1 tydzień 4 dni 8 godz 8 min 6 s
|
![]()
Pytanie mam. Kupiłem nowe NG na przód. Wszystko ładnie pięknie, ale przy montażu coś mnie tknęło, bo jedna tarcza miała luz na mocowaniach, ale w tym samych 2 otworach tarczy (tzn, przekładałem o 90/180/270st i dalej te same,przekątne otwory tarczy miały luz). Do tego się okazało, że wewnętrzna średnica tarczy się różni (fotka) o 0,5mm, co powoduję, że na tych miejscach gdzie tarcza miała luz można ją przesuwać względem otworów (góra-dół), a drugie siedzą ciasno w gniazdach piasty. Mocowania na piastach wyczyszczone dokładnie, ale nie uszkodzone (mało nalotu było, powierzchnie wyglądają ok), ale tarcze położone na tafli szkła nie wykazują zwichrowania.
![]() Po przykręceniu (dynamometrem), tarcze biją na boki, w obie strony, o ok. +0.5 -1mm. Bawiłem się nawet w podkładki z cieniutkiej blaszki i trochę poprawia sytuację, ale dalej jest bicie. Głównie bije między mocowaniami. Nie zakładałem zacisków, widać to było jak się kręciło kołem i zbliżyło coś do tarczy. Stare tarcze założone spowrotem nie wykazują aż takich bić, mimo, że są grubo poniżej limitu...Hubertowe oryginały po 50tkm też są dużo lepsze. ![]() Jest szansa, że tarcze mają zjebane mocowania? Gniazda na piastach wyglądają b. zdrowo i doczyściłem dokładnie. Niepokoi mnie to, że te tarcze mają mały styk z piastą, więc teoretycznie mogą być podatne na wichrowanie...no i nie wiem czy je wymieniać czy oddać ![]()
__________________
Afra - jedyna, wierna kochanka!!!! ![]() Pożegnane bez żalu: 990S, 690R, DR650SE, XF650 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2011
Miasto: Mińsk Mazowiecki
Posty: 528
Motocykl: KTM 1190 adv
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 3 dni 11 godz 10 min 26 s
|
![]()
W zimie zakładałem do swojej czwórki takie same tarcze NG i nie było/ nie ma takich objawów jak opisujesz. Pewnie są fabrycznie wadliwe ?!
__________________
Raz na wozie, raz w nawozie CUinHell na forum TA |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Jakie klocki hamulcowe typowo w teren | Marcin.111 | Hamulce, kola, opony | 10 | 10.01.2012 22:12 |
Jakie klocki ?? | krystek | Hamulce, kola, opony | 31 | 03.07.2009 10:58 |
jakie tarcze sprzęgłowe do rd 04??? | BartekBBI | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 4 | 15.02.2009 23:41 |