09.02.2013, 18:30 | #1 |
trampkarz emeryt
|
Pytanie do praktyków - kufry, stelaże..
Witam, rozkminiam następujący temat. Mam stelaże Turatecha (lub domową kopię takich), asymetryczne. Szerokość całkowita 54cm. Minus - lewy boczek jest niedemontowalny bez ruszania stelaża (przeboleję albo potnę boczek).
Od osi motocykla z prawej strony stelaż odstaje 30cm, z lewej 24cm. Zamówiłem kufry u Randala lewy szer. 22cm, prawy 20cm. Wychodzi więc że z lewej łącznie od osi z lewej będzie 46cm od osi, z prawej 50cm. Czyli niezupełnie symetrycznie... ale łącznie 96cm. 1. Czy ma to jakiekolwiek znaczenie w jeździe? 2. Czy warto brać lewy kufer o szer. 25cm (trochę masakryczna różnica w szerokosci kufrów będzie, za to symetrycznie). Łącznie 101cm. 3. Czy olać temat i zostawić w takiej opcji jak zamówiłem? Wiem, wiem...to szczegóły. Ale diabeł na ogół tkwi w szczegółach. Pozdr zimny |
09.02.2013, 18:55 | #2 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Posty: 1,015
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 3 dni 10 godz 4 min 32 s
|
Zimny mogę zrobić prawy kufer 18 szer .Wiadomo 96 to mało nie jest, lepiej mieć 69
|
09.02.2013, 19:03 | #3 |
Zarejestrowany: Jul 2010
Miasto: Zbiczno
Posty: 180
Motocykl: RD04
Online: 3 tygodni 1 dzień 21 godz 35 min 39 s
|
Według mnie nie odczujesz różnicy w jeździe.
Też mam Kufry Randala i asymetryczny stelaż i jest git. |
09.02.2013, 22:51 | #4 |
BANDA LUBLIN
Zarejestrowany: Apr 2009
Miasto: Lublin
Posty: 3,971
Motocykl: RD04
Przebieg: Kręcony
Online: 3 miesiące 2 tygodni 4 dni 14 min 10 s
|
Zimny bracie, Ty to się lubisz ze sobą pieścić zauważyłem.
Mam stelaż od Motostela i dwa kufry Pancenika czterdziestki. Asymetria stelaża to dwa centymetry (stelaż jest robiony pod Leona, ja mam Produro wiec tym bardziej robi). Kufry nie mają ściętych ścianek, rogów... Spalanie w trasie z nimi to + litr jak wieje na sto kilometrów. Nie ściąga na prawo, na lewo, do tyłu... Zakładaj te kufry i zadowolenia z jazdy z nimi. Obyś tylko podpierać się nie chciał przed wywrotką, bo szkoda nogi. Bądź pozdrowiony. Nie mam zdjęcia z kuframi, nawet jak bym miał to i tak bym nie zamieszczał, bo kufer jeśli już chcemy zrobić z motóra szafe, to ma być pakowny, a nie mieścić się w obrysie, a i tak milion kilometrów od domu, w krajach dziesąitego świata nie bedziesz ganiał pomiedzy puszkami, a tam gdzie Afra z kuframi się nie mieści, to tą drogą nie powinieneś jechać. Aha... Boczki można zdjąc bez problemu. Ostatnio edytowane przez Mirek Swirek : 10.02.2013 o 00:38 Powód: Dwa słowa w temacie plus foty. |
10.02.2013, 10:14 | #5 |
trampkarz emeryt
|
Randal - przemyślę. Albo prawy mniejszy, albo lewy większy albo zostanie jak jest
Moto Bandit - dzięki za info. Mirek - także dzięki za porady i foty. U ciebie konstrukcja stelaża jest zupełnie inna, kufry są znacznie niżej. Natomiast widzę że asymetria jest dużo mniejsza 2cm a nie 6cm!! To trochę zmienia postać rzeczy.. Co do pakowności -mam swoje zdanie bo miałem i kufry 33L i 40L. Tych drugich raczej więcej bym nie kupił - chyba że na bardzo wąski stelaż. Nie chodzi tylko o to gdzie z nimi wjadę. Miałem Afrykę z zabudową łączną 115cm i mam po tym traumę Potem było 103 i było znośnie. Teraz ma być poniżej metra i tyle, jak już żony kosmetyczka się naprawdę nie będzie mieściła to wolę zarzucić worek crosso na kufer zamiast robić trajkę z motocykla Po prostu jestem dokładny i nie lubię fuszerki. Może ma to swoje źródło w tym że zawodowo zajmuję się lotnictwem gdzie +- 2 cm ma zaje.....ste znaczenie Poza tym zima jest Chyba zostanie tak jak jest, bo jeśli w przyszłości zmieniłbym wydech - zwężę sobie stelaż o 4 cm z prawej strony, wyjdzie optymalnie i łącznie będzie coś koło 92cm Pozdrawiam zimny |
10.02.2013, 10:21 | #6 |
Mam przerąbane :)
Zarejestrowany: Oct 2008
Miasto: WTA
Posty: 1,656
Motocykl: RD07a
Przebieg: stoi
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 14 godz 55 min 9 s
|
Mam tak jak ty, że lewego boczku nie zdejmę bez demontażu stelaża. Warto to przemyśleć i przerobić jak jedziesz gdzieś dalej co by w razie w mieć szybki dostęp do reglera na ten przykład.
Poza tym asymetria (w tym stopniu) nie stanowi problemu w jeździe.
__________________
Motto nr 1: Uważać na mokre pieńki i siekiery |
10.02.2013, 12:19 | #7 | |
BANDA LUBLIN
Zarejestrowany: Apr 2009
Miasto: Lublin
Posty: 3,971
Motocykl: RD04
Przebieg: Kręcony
Online: 3 miesiące 2 tygodni 4 dni 14 min 10 s
|
Cytat:
Parys dobrze radzi z tym stelażem, zawsze to udogodnienie będzie. Rób rób... ciekaw jestem jak to wyjdzie. Zdrówka. |
|
10.02.2013, 13:45 | #8 |
trampkarz emeryt
|
Będę rzeźbił. Trochę żałuję, że pochopnie kupiłem te stelaże bo mają o dwie wady za dużo, ale na chwilę obecną chyba przy tym pozostanę. Niestety są parszywie wysoko zamocowane - i kufry też będą wysoko. Wydaje mi się że PARYS ma takie same stelaże (z avatara wnioskuję).
Zobaczę jak będzie się jeździło z tak wysoko uwieszonymi kuframi - w poprzedniej afryce było duuużo niżej (stelaże hf-tech mocno przerobione przez szparaga). Pomyślę nad tematem... |
10.02.2013, 19:55 | #9 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: nad rzeczką , opodal ...
Posty: 632
Motocykl: RD07a
Online: 4 miesiące 2 tygodni 21 godz 59 min 3 s
|
101 cm szer , czy 111 - to i tak za dużo ..
ok 95 cm - to max. dopuszczalna szer . Udało mi się osiągnać 80 cm szer. z 2 kuframi i było SUPETR , ale był to mój kolejny , PIĄTY JUŻ zestaw .... wiedza kosztuje ... Im węziej - tym lepiej . Jest to moja prywatna opinia ! Podobna szer. będzie w kolejnym moto . Zdjęcie0319.jpg Jesli ktoś byłby zainteresowany - proszę Ostatnio edytowane przez MUTT : 03.03.2013 o 20:57 |
11.02.2013, 07:25 | #10 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Posty: 302
Motocykl: RD07
Online: 1 tydzień 6 dni 5 godz 6 min 26 s
|
Bogdan, Ty to się akurat najwięcej orobileś.
|