![]() |
|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: DW
Posty: 4,474
Motocykl: Pyr pyr
Przebieg: dowolny
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 5 miesiące 1 dzień 16 godz 16 min 52 s
|
![]()
Kiedyś wyważałem jak wariat wszystko co miałem
![]() Ale ze 3 lata temu trafiła mi się zmiana opon u dealera pirelli w Oslo. Zajmował się tylko motocyklami. Po zmianie opony, patrzę a on nie wyważa. Mówię stary co jest ![]() A on na to. Oponę się powinno wyważać po około 1000km, kiedy to się ułoży, dopasuje etc. Chyba, że po tym czasie nie ma odczuwalnych drgań, zwłaszcza przód, to można sobie darować. U mnie w Gdańsku są może ze 3 firmy, które mają sprzęt do dynamicznego wyważania opon. Cena wymiany z wyważeniem to 80zł/szt. Od tej pory nigdy nie wyważałem kół, a wolno nie jeżdżę ![]() Chyba, że zależy Ci na statycznym wyważeniu to sobie zrób je sam na motocyklu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Jaki świeży jaki świeży ??
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,729
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 3 tygodni 11 godz 52 min 29 s
|
![]()
Hmm o co chodzi z tym dynamicznym i statycznym wyważaniem
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: DW
Posty: 4,474
Motocykl: Pyr pyr
Przebieg: dowolny
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 5 miesiące 1 dzień 16 godz 16 min 52 s
|
![]()
Dynamiczne, czyli na wyważarce. Jak w samochodzie. Cieżarki masz nabite lub przyklejone po obu stronach felgi.
Statyczne, czyli na ośce patrzysz aby kolo nie obracalo sie samoistnie w ktorąś strone (dążyło do ciąższego punktu). Ciężarek montujesz na środku lib nakladasz go na szprychę. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Jaki świeży jaki świeży ??
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,729
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 3 tygodni 11 godz 52 min 29 s
|
![]()
Thx Greg teraz już kapuję
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
![]()
Taaa... No z tym bywa różnie. Ale za to jak uspokajająco na człowieka działa - zupełnie jak wędkowanie
![]() Zrobić łatwo... Cytat:
![]() ![]() ![]() Nooo... ale z drugiej strony, jak znam wysokość mandatów za overspeed w Norwegii to się nie dziwię że tam nie wyważają ![]() Co do AT - wyważenie statyczne w zupełności wystarcza. Z bolesnego doświadczenia: TKC80 bywaja dość "krzywo" nalane. Róznice potrafią dojść do 80 g na tylnym kapciu, a żółta kropka kompletnie z niczym się nie zgadza... Dobrze jest w czasie wyważania wiedzieć gdzie jest najcięższy punkt gołego koła bez kapcia. Pomaga to przy sprawdzaniu róznych pozycji koło/opona. Ze dwa razy udało mi się zgubić niewyważenie samym przekręceniem opony względem felgi. ![]() Zdrowia! ![]() Ostatnio edytowane przez Pastor : 09.04.2008 o 14:35 |
|
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Duszniki Zdrój
Posty: 27
Motocykl: SuperTerefere
![]() Online: 7 godz 32 min 47 s
|
![]()
Wyjdzie na to, że w ramach traski na Marqusowym zlocie, wszyscy pojadą z Kletna do Bystrzycy i u Bogusia Błockiego będą hurtem wyważać. Zeszłoroczna cena wyważania dynamicznego z montażem opony to 30PLN.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() |
![]()
W Poznaniu dynamiczne:
- szosowa 40 zł - offroadowa 50 zł
__________________
www.motopodroze.pl |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() |
![]()
Tył wyważony statycznie i pewnie wystarczy
![]() Ostatnio edytowane przez podos : 11.04.2008 o 09:38 Powód: podos nie rowna sie pastor |
![]() |
![]() |