Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 05.01.2013, 12:29   #1
Genek
 
Genek's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Wlkp.
Posty: 391
Przebieg: rosnący
Genek jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 5 dni 11 godz 8 min 31 s
Domyślnie

a czy te mniejsze gmole co większość ludu posiada chronią w pełni plastiki ? bo na pierwszy rzut te co zapodałem wyżej chyba lepiej spełniają swoje zadanie
Genek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.01.2013, 12:54   #2
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,807
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 47 min 35 s
Domyślnie

Ja ze swoich gleb wyniosłem taką naukę że gmole blisko owiewek -źle, przy glebie często zgięty gmol łamie plastik. Te z linku wyglądają że są blisko spasowane. Dodatkowo dół mają mocowany w najgorszym możliwym miejscu (do cybantów osłony alu). Poza tym tyle żelastwa pewnie swoje też waży.

Najlepsze to moim zdaniem średniej wysokości, mocne i mocowane do ramy. Generalnie SW-Motech mimo wysokiej ceny, to widziałem u ATomka że są pancerne. Dodatkowo są dość odsunięte od owiewek.

Mi najlepsze gmole swego czasu wyspawał szparag - skrzyżowanie SW-Motech z Holanowskimi jakby. Były (są) rewelacyjne.

Natomiast te od M.Merty wydają się bardzo rozsądne.

Pozdrawiam
zimny
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.01.2013, 14:55   #3
Genek
 
Genek's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Wlkp.
Posty: 391
Przebieg: rosnący
Genek jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 5 dni 11 godz 8 min 31 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał zimny Zobacz post
Dodatkowo dół mają mocowany w najgorszym możliwym miejscu (do cybantów osłony alu).

w sumie nie są źle montowane bo to tylko poprzeczka
Genek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.01.2013, 16:37   #4
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,807
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 47 min 35 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Genek Zobacz post
w sumie nie są źle montowane bo to tylko poprzeczka
Genek, nie spieram się...ale ta poprzeczka przy glebie mocniejszej elegancko powyrywa te cybanty. A ich naprawa do najfajniejszych nie należy.

Ja bym ich nigdy nie kupił, mimo że wyglądają efektownie. Przez powyższe oraz odległość od plastików. Miałem podobny wynalazek w trampku 600 i plastiki połamałem właśnie dzięki gmolom.

Uważam podobnie jak Gawień - gmole muszą być dobrze mocowane do ramy i mają prawo się zgiąć przy mocniejszej glebie. W końcu to one mają przejmować siłę uderzenia i jak są odpowiednio odsunięte od plastików to robią robotę. Więc SW-Motech, Holan, ew. Givi po modyfikacji górnego mocowania i wspomniane Merty biorę pod uwagę.

Ale rocket science się z tego robi
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.01.2013, 11:30   #5
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,926
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 18 godz 35 min 47 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Genek Zobacz post

w sumie nie są źle montowane bo to tylko poprzeczka
Dla mnie to konstrukcyjna porażka.
Są za blisko plastików, rurka powinna być odsunięta na min ok 7-8 cm.
Ponadto dolna ich część ( z racji wygiętego krztałtu )podczas przyłożenia siły poziomej a co się często spotyka przy przewrotce dolno/poprzecznej nie przejmie jej na siebie tylko się podegnie do góry wciskając się w boczki motocykla.
Kolejny minus to konieczność demontarzu chcąc zdjąc boczek.
Następnym minusem wynikąjącym ze zbyt bliskiego poprowadzenia rurek jest całkowity brak ochrony kierownicy. Gmole na dole powinny byc na tyle szerokie aby po polożeniu motocykla na boku kierownica nie miała szans na uderzenie w nawierzchnię.
Wartośc tych gmoli dla mnie to nie więcej niż koszt zakupu stali w skupie złomu.
Oczywiście da się je przekonstruować żeby spełniały swoje zadanie tylko po co jesśi można od razu lepsze kupic/zrobić.

Ta co Zimny zaprezentował o wiele lepiej się spiszą http://mertaspecialparts.com/gmole-a...-rd-07-i-07-a/
jedynie przyda się zwiększenie odległości od plastików na wspomniane 7-8cm .
__________________
AT03

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 06.01.2013 o 11:36
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.01.2013, 11:45   #6
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,807
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 47 min 35 s
Domyślnie

O właśnie Dzieju, napisałeś dokładnie to co myślałem Szczególnie odsunięcie gmoli od owiewek. Przy tym jest jeszcze jedna istotna sprawa - jak afryką leciałem na bok i oparła się na daleko odsuniętym od owiewek gmolu (szparaga robota) zauważyłem że dzięki temu nie przygniotło mi nogi.
Zdejmowanie gmola żeby zdjąć boczek to też istotna sprawa. Gmole nie mają być ozdobą tylko być praktyczne i robić swoje.

Sumując - SW, Holan, Merta za większą kasę a jako tańsza alternatywa chyba zostaje tylko Givi. No i oczywiście własne rzeźbienie.

Pozdrawiam
zimny
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.01.2013, 13:47   #7
misiak
 
misiak's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: SinCity
Posty: 454
Motocykl: już nie AT :( jest TT955i
misiak jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 3 tygodni 2 dni 13 godz 22 min 26 s
Domyślnie

Kolejny minus to konieczność demontarzu chcąc zdjąc boczek.

P1030148.jpg

Jeżeli są to te same gmole to oświadczam, że wcale nie trzeba ich dotykać aby ściągnąć boczki.
U mnie miały dopiero jedną glebę na szutrach i nic się nie wydarzyło z plastykami i kierownicą.
__________________

misiak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.01.2013, 14:05   #8
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,926
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 18 godz 35 min 47 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał misiak Zobacz post
U mnie miały dopiero jedną glebę na szutrach i nic się nie wydarzyło z plastykami i kierownicą.
Czy jeśli położysz na boku motocykl z kołem na wprost to co pierwsze dotknie gmole czy kierownica?
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.