![]() |
|
Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Wlkp.
Posty: 391
Przebieg: rosnący
![]() Online: 3 tygodni 5 dni 11 godz 8 min 31 s
|
![]()
a czy te mniejsze gmole co większość ludu posiada chronią w pełni plastiki ? bo na pierwszy rzut te co zapodałem wyżej chyba lepiej spełniają swoje zadanie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
trampkarz emeryt
![]() |
![]()
Ja ze swoich gleb wyniosłem taką naukę że gmole blisko owiewek -źle, przy glebie często zgięty gmol łamie plastik. Te z linku wyglądają że są blisko spasowane. Dodatkowo dół mają mocowany w najgorszym możliwym miejscu (do cybantów osłony alu). Poza tym tyle żelastwa pewnie swoje też waży.
Najlepsze to moim zdaniem średniej wysokości, mocne i mocowane do ramy. Generalnie SW-Motech mimo wysokiej ceny, to widziałem u ATomka że są pancerne. Dodatkowo są dość odsunięte od owiewek. Mi najlepsze gmole swego czasu wyspawał szparag - skrzyżowanie SW-Motech z Holanowskimi jakby. Były (są) rewelacyjne. Natomiast te od M.Merty wydają się bardzo rozsądne. Pozdrawiam zimny |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Wlkp.
Posty: 391
Przebieg: rosnący
![]() Online: 3 tygodni 5 dni 11 godz 8 min 31 s
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
trampkarz emeryt
![]() |
![]()
Genek, nie spieram się...ale ta poprzeczka przy glebie mocniejszej elegancko powyrywa te cybanty. A ich naprawa do najfajniejszych nie należy.
Ja bym ich nigdy nie kupił, mimo że wyglądają efektownie. Przez powyższe oraz odległość od plastików. Miałem podobny wynalazek w trampku 600 i plastiki połamałem właśnie dzięki gmolom. Uważam podobnie jak Gawień - gmole muszą być dobrze mocowane do ramy i mają prawo się zgiąć przy mocniejszej glebie. W końcu to one mają przejmować siłę uderzenia i jak są odpowiednio odsunięte od plastików to robią robotę. Więc SW-Motech, Holan, ew. Givi po modyfikacji górnego mocowania i wspomniane Merty biorę pod uwagę. Ale rocket science się z tego robi ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Administrator
![]() |
![]()
Dla mnie to konstrukcyjna porażka.
Są za blisko plastików, rurka powinna być odsunięta na min ok 7-8 cm. Ponadto dolna ich część ( z racji wygiętego krztałtu )podczas przyłożenia siły poziomej a co się często spotyka przy przewrotce dolno/poprzecznej nie przejmie jej na siebie tylko się podegnie do góry wciskając się w boczki motocykla. Kolejny minus to konieczność demontarzu chcąc zdjąc boczek. Następnym minusem wynikąjącym ze zbyt bliskiego poprowadzenia rurek jest całkowity brak ochrony kierownicy. Gmole na dole powinny byc na tyle szerokie aby po polożeniu motocykla na boku kierownica nie miała szans na uderzenie w nawierzchnię. Wartośc tych gmoli dla mnie to nie więcej niż koszt zakupu stali w skupie złomu. Oczywiście da się je przekonstruować żeby spełniały swoje zadanie tylko po co jesśi można od razu lepsze kupic/zrobić. Ta co Zimny zaprezentował o wiele lepiej się spiszą http://mertaspecialparts.com/gmole-a...-rd-07-i-07-a/ jedynie przyda się zwiększenie odległości od plastików na wspomniane 7-8cm .
__________________
AT03 Ostatnio edytowane przez Dzieju : 06.01.2013 o 11:36 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
trampkarz emeryt
![]() |
![]()
O właśnie Dzieju, napisałeś dokładnie to co myślałem
![]() Zdejmowanie gmola żeby zdjąć boczek to też istotna sprawa. Gmole nie mają być ozdobą tylko być praktyczne i robić swoje. Sumując - SW, Holan, Merta za większą kasę a jako tańsza alternatywa chyba zostaje tylko Givi. No i oczywiście własne rzeźbienie. Pozdrawiam zimny |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() |
![]()
Kolejny minus to konieczność demontarzu chcąc zdjąc boczek.
P1030148.jpg Jeżeli są to te same gmole to oświadczam, że wcale nie trzeba ich dotykać aby ściągnąć boczki. U mnie miały dopiero jedną glebę na szutrach i nic się nie wydarzyło z plastykami i kierownicą.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Administrator
![]() |
![]()
Czy jeśli położysz na boku motocykl z kołem na wprost to co pierwsze dotknie gmole czy kierownica?
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |