![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Zakonserwowany
![]() |
![]()
Co Wy piszecie , jakie klejenie wałka , jakie spawanie zębatek ? Skleić to można dętkę albo podeszwę w pantoflach !
Wałki padają w niektórych Africach dlatego że poprzedni właściciel i Wy jeździcie na gównianych zamiennikach zębatek , wystarczy kupić oryginał hondowski i problem z wałkiem przestaje istnieć . Jak myślicie dlaczego oryginalna hondowska zębatka ma w środku gumę ? Niektórzy chcą być lepsi od fabryki ? W moto , które mają pod dwie stówy i jeździły na oryginalnej zębatce nie ma najmniejszego śladu zużycia frezu . Africa jest najmniej awaryjnym motocyklem jaki znam , ale trzeba w należyty i właściwy sposób o nią zadbać . Mam obecnie piątą Africe i wałek jest jak nowy , w poprzednich również ! Zakładajcie co chcecie , nie dbajcie , nie myjcie , nie wymieniajcie na czas , to wasza sprawa . Tylko nie piszcie później że coś jest do dupy , bo to Wy jesteście problemem a nie Africa .
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier Wypierdalać. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
|
![]()
Adam, spokojnie. Gość kupił tak zajechane moto i szuka teraz rozwiązania.
Co do gumy, to z tego co ja wiem, guma jest klejona tylko po bokach i ma za zadania cichobieżność łańcucha. Jeśli jest w całym przekroju zębatki to robi także za tłumik drgań ale tak chyba nie jest. Co do stosowania oryginałów to masz całkowitą racje.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Zakonserwowany
![]() |
![]()
Lepi , to że ludzie lubują się w kupowaniu padak to ich wybór , nie mam w zwyczaju tego komentować , nie moja sprawa . Ale jak czytam o jakimś klejeniu czy spawaniu to mam wrażenie że coś tu nie tak ....
Guma na oryginalnej zębatce służy do minimalizowania drgań i ma za zadanie nie przenoszone ich na frez , ponieważ sposób jej mocowania do wałka nie jest na sztywno , jak w większości innych moto enduro , tak podaje mądra książka o tytule "Manuale Honda Africa Twin" , ale o tym zapewne wiedzą stosujący zamienniki . Zdrowia .
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier Wypierdalać. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Are we truly alone? The Truth is Out There
![]() Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Urzut
Posty: 661
Motocykl: obecnie brak
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 6 dni 1 godz 3 min 57 s
|
![]()
nie ma co się tak gorączkować
![]() tematem wątku nie jest " jak nie doprowadzać do śmierci podzespołów mojego moto" ale jednak próba uratowania tego co jest. Wiadomo, że lepiej wydać 3 czy 4 tysiące i zrobić piękny remont serducha. Ale nie wszyscy mają na to chęć lub środki. Moim zdaniem, klejenie jest najmniej inwazyjną metodą naprawienia tego połączenia. A co najważniejsze DZIAŁA. I jest tanie. pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
![]() |
![]() Cytat:
![]() Gdyby to był tłumik drgań skrętnych tak jak to ma miejsce w koszu sprzęgła ( koło jezdne tramwaju - koło dwu masowe w grzechotnikach) to co innego ![]() Amen http://africatwin.com.pl/showpost.ph...8&postcount=11 http://africatwin.com.pl/showpost.ph...5&postcount=23 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Zarejestrowany: Jul 2012
Miasto: Czernica
Posty: 140
Motocykl: Transalpinus Rex
![]() Online: 1 tydzień 4 dni 16 godz 10 min 20 s
|
![]()
Regularnie pozbywać się piasku i samrować wałek, njabardziej zabójcze dla wałka jest walenie ze sprzegła i smarowidło do łańcucha wymieszane z drogowym syfem. Zakładając że napęd wytrzyma 25-30tys co 7 tysi zdejmujemy osłone czyścimy szmelc,samrujemy skręcamy, no i niepolecam zjeżdzania napędu do końca bo może się skończyć przynajmiej w transalpie 650 obcięciem osi dzwigni biegów.
Rozkręcaj remontuj, do trampka można wychaczyć rześki silnik ale do afry może być gorzej. Klej na zdrowy wałek, to jak klejenie łatek na nieprzebitą dętke. wieloklin może pożyje dłużej ale pewnie klęknie łożysko.
__________________
KLU KLUX HONDA MINOLTA TEAM ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Zarejestrowany: Nov 2009
Miasto: Gdynia
Posty: 292
Motocykl: RD07a
![]() Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 22 godz 38 min 48 s
|
![]()
A czemu niby, od klejenia zębatki na zdrowym wałku, miałoby szybciej padać łożysko. Nie widzę związku
![]()
__________________
Królowa RD 07a a w razie kłopotów 601 318 347 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Zakonserwowany
![]() |
![]() Cytat:
Zębatkę montuje się na specyfiku , nazwę to smarem ( podobny konsystencją do działowego tylko w białym kolorze ) W serwisie hondy po 7 euro to sprzedają za malutki woreczek , który wystarcza na jeden montaż , nie wiem czy to klej , nie zastyga/twardnieje i jest lepki jak smar . W bmw też stosuje się taki specyfik do połączeń frezowych na krzyżakach i wale napędowym .
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier Wypierdalać. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Remont Silnika | ferolo | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 27 | 12.07.2012 22:28 |
Remont kapitalny czyli zrób to sam i nie spier...ol | aciu | Regularne czynności serwisowe | 337 | 25.04.2012 10:18 |
Remont silnika - wymiana oringów | Vooytas | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 6 | 10.05.2011 20:33 |
remont silnika | bartol | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 73 | 21.03.2011 12:23 |