Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 26.12.2012, 08:29   #1
Adagiio
Zakonserwowany
 
Adagiio's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2005
Miasto: Milazzo
Posty: 5,201
Motocykl: XRV 750
Adagiio will become famous soon enough
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 18 godz 39 min 41 s
Domyślnie

Co Wy piszecie , jakie klejenie wałka , jakie spawanie zębatek ? Skleić to można dętkę albo podeszwę w pantoflach !
Wałki padają w niektórych Africach dlatego że poprzedni właściciel i Wy jeździcie na gównianych zamiennikach zębatek , wystarczy kupić oryginał hondowski i problem z wałkiem przestaje istnieć . Jak myślicie dlaczego oryginalna hondowska zębatka ma w środku gumę ? Niektórzy chcą być lepsi od fabryki ? W moto , które mają pod dwie stówy i jeździły na oryginalnej zębatce nie ma najmniejszego śladu zużycia frezu . Africa jest najmniej awaryjnym motocyklem jaki znam , ale trzeba w należyty i właściwy sposób o nią zadbać .
Mam obecnie piątą Africe i wałek jest jak nowy , w poprzednich również !
Zakładajcie co chcecie , nie dbajcie , nie myjcie , nie wymieniajcie na czas , to wasza sprawa . Tylko nie piszcie później że coś jest do dupy , bo to Wy jesteście problemem a nie Africa .
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać
I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier
Wypierdalać.
Adagiio jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.12.2012, 08:46   #2
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
Domyślnie

Adam, spokojnie. Gość kupił tak zajechane moto i szuka teraz rozwiązania.
Co do gumy, to z tego co ja wiem, guma jest klejona tylko po bokach i ma za zadania cichobieżność łańcucha. Jeśli jest w całym przekroju zębatki to robi także za tłumik drgań ale tak chyba nie jest.

Co do stosowania oryginałów to masz całkowitą racje.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.12.2012, 09:57   #3
Adagiio
Zakonserwowany
 
Adagiio's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2005
Miasto: Milazzo
Posty: 5,201
Motocykl: XRV 750
Adagiio will become famous soon enough
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 18 godz 39 min 41 s
Domyślnie

Lepi , to że ludzie lubują się w kupowaniu padak to ich wybór , nie mam w zwyczaju tego komentować , nie moja sprawa . Ale jak czytam o jakimś klejeniu czy spawaniu to mam wrażenie że coś tu nie tak ....
Guma na oryginalnej zębatce służy do minimalizowania drgań i ma za zadanie nie przenoszone ich na frez , ponieważ sposób jej mocowania do wałka nie jest na sztywno , jak w większości innych moto enduro , tak podaje mądra książka o tytule "Manuale Honda Africa Twin" , ale o tym zapewne wiedzą stosujący zamienniki .
Zdrowia .
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać
I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier
Wypierdalać.
Adagiio jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.12.2012, 10:13   #4
slafo
Are we truly alone? The Truth is Out There
 
slafo's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Urzut
Posty: 661
Motocykl: obecnie brak
slafo jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 6 dni 1 godz 3 min 57 s
Domyślnie

nie ma co się tak gorączkować

tematem wątku nie jest " jak nie doprowadzać do śmierci podzespołów mojego moto" ale jednak próba uratowania tego co jest. Wiadomo, że lepiej wydać 3 czy 4 tysiące i zrobić piękny remont serducha. Ale nie wszyscy mają na to chęć lub środki.

Moim zdaniem, klejenie jest najmniej inwazyjną metodą naprawienia tego połączenia. A co najważniejsze DZIAŁA. I jest tanie.

pozdrawiam
slafo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.12.2012, 21:01   #5
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,824
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 21 godz 3 min 20 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Adagiio Zobacz post
Co Wy piszecie , jakie klejenie wałka , jakie spawanie zębatek ? Skleić to można dętkę albo podeszwę w pantoflach !
Wałki padają w niektórych Africach dlatego że poprzedni właściciel i Wy jeździcie na gównianych zamiennikach zębatek , wystarczy kupić oryginał hondowski i problem z wałkiem przestaje istnieć . Jak myślicie dlaczego oryginalna hondowska zębatka ma w środku gumę ? Niektórzy chcą być lepsi od fabryki ? W moto , które mają pod dwie stówy i jeździły na oryginalnej zębatce nie ma najmniejszego śladu zużycia frezu . Africa jest najmniej awaryjnym motocyklem jaki znam , ale trzeba w należyty i właściwy sposób o nią zadbać .
Mam obecnie piątą Africe i wałek jest jak nowy , w poprzednich również !
Zakładajcie co chcecie , nie dbajcie , nie myjcie , nie wymieniajcie na czas , to wasza sprawa . Tylko nie piszcie później że coś jest do dupy , bo to Wy jesteście problemem a nie Africa .
Trochę się z Tobą nie zgadzam. Z moich obserwacji "serwisowych" wynika zupełnie co innego. Guma nie jest w środku jak napisałeś, tylko na zewnątrz zębatki. Faktem pozytywnym jest , że łagodzi wibracje i hałas, ale wieloklin "leci" zupełnie od czego innego. Mając AT w idealnym stanie (wałek) nigdy nie założyłbym zębatki bez kleju - nawet hondowskiej.
Gdyby to był tłumik drgań skrętnych tak jak to ma miejsce w koszu sprzęgła ( koło jezdne tramwaju - koło dwu masowe w grzechotnikach) to co innego
Amen
http://africatwin.com.pl/showpost.ph...8&postcount=11
http://africatwin.com.pl/showpost.ph...5&postcount=23
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.12.2012, 21:18   #6
gumbas24h
 
gumbas24h's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2012
Miasto: Czernica
Posty: 140
Motocykl: Transalpinus Rex
gumbas24h jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 4 dni 16 godz 10 min 20 s
Domyślnie

Regularnie pozbywać się piasku i samrować wałek, njabardziej zabójcze dla wałka jest walenie ze sprzegła i smarowidło do łańcucha wymieszane z drogowym syfem. Zakładając że napęd wytrzyma 25-30tys co 7 tysi zdejmujemy osłone czyścimy szmelc,samrujemy skręcamy, no i niepolecam zjeżdzania napędu do końca bo może się skończyć przynajmiej w transalpie 650 obcięciem osi dzwigni biegów.
Rozkręcaj remontuj, do trampka można wychaczyć rześki silnik ale do afry może być gorzej.
Klej na zdrowy wałek, to jak klejenie łatek na nieprzebitą dętke. wieloklin może pożyje dłużej ale pewnie klęknie łożysko.
__________________
KLU KLUX HONDA MINOLTA TEAM
gumbas24h jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.12.2012, 21:40   #7
pantufl
 
pantufl's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2009
Miasto: Gdynia
Posty: 292
Motocykl: RD07a
pantufl jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 22 godz 38 min 48 s
Domyślnie

A czemu niby, od klejenia zębatki na zdrowym wałku, miałoby szybciej padać łożysko. Nie widzę związku ?
__________________
Królowa RD 07a
a w razie kłopotów 601 318 347
pantufl jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.12.2012, 08:29   #8
Adagiio
Zakonserwowany
 
Adagiio's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2005
Miasto: Milazzo
Posty: 5,201
Motocykl: XRV 750
Adagiio will become famous soon enough
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 18 godz 39 min 41 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kazmir Zobacz post
Trochę się z Tobą nie zgadzam. Z moich obserwacji "serwisowych" wynika zupełnie co innego. Guma nie jest w środku jak napisałeś, tylko na zewnątrz zębatki. Faktem pozytywnym jest , że łagodzi wibracje i hałas, ale wieloklin "leci" zupełnie od czego innego. Mając AT w idealnym stanie (wałek) nigdy nie założyłbym zębatki bez kleju - nawet hondowskiej.
Gdyby to był tłumik drgań skrętnych tak jak to ma miejsce w koszu sprzęgła ( koło jezdne tramwaju - koło dwu masowe w grzechotnikach) to co innego
Amen
http://africatwin.com.pl/showpost.ph...8&postcount=11
http://africatwin.com.pl/showpost.ph...5&postcount=23
Nie prowadzę obserwacji tylko jeżdżę a wytyczne serwisowe pozyskuję u źródła .

Zębatkę montuje się na specyfiku , nazwę to smarem ( podobny konsystencją do działowego tylko w białym kolorze ) W serwisie hondy po 7 euro to sprzedają za malutki woreczek , który wystarcza na jeden montaż , nie wiem czy to klej , nie zastyga/twardnieje i jest lepki jak smar . W bmw też stosuje się taki specyfik do połączeń frezowych na krzyżakach i wale napędowym .
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać
I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier
Wypierdalać.
Adagiio jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Remont Silnika ferolo Silnik, sprzęgło, skrzynia 27 12.07.2012 22:28
Remont kapitalny czyli zrób to sam i nie spier...ol aciu Regularne czynności serwisowe 337 25.04.2012 10:18
Remont silnika - wymiana oringów Vooytas Silnik, sprzęgło, skrzynia 6 10.05.2011 20:33
remont silnika bartol Silnik, sprzęgło, skrzynia 73 21.03.2011 12:23


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.