Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Inne - dyskusja ogólna

Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 19.11.2012, 14:25   #13
hero
Mizerna Kruszynka
 
hero's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Lusk
Posty: 833
Motocykl: RD07a
Przebieg: 110 tys
hero jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 3 dni 12 godz 24 min 19 s
Domyślnie

Z tymi ramami to był realny problem. Nawet Twjuratech jakieś chomąto opracował wzmacniające ten element. Na własne oczy widziałem w tym samym miejscu pęknięte dwie 1100. Ponadto jakieś takie wrażenie odniosłem ze był delikatniej zrobiony niż 1150. Z łożyskami w 1100 nie wypowiadam się .
Regularnie serwisuje 1150 GSA w zakresie mechaniki i elektryki oraz wszelakich przeróbek. Konstrukcyjnie nie powiem że pancerny ale dość starannie wykonany. Rama lubi rdzewieć (ku pociesze Orzepa) myśle ze w takiej samej skali jak w AT. Natomiast korazja części aluminiowych a w szczególności około zawiasowa nazwał bym dosyć upierdliwa. Jak już coś zacznie próchnieć to w oczach się utlenia . Po prostu każda małą parchę zaraz musimy usuwać i zabezpieczać przed dalszym rozwojem raczyska.
Wykonanie elektryki i wszystkich detali naprawdę na wysokim faszystowskim poziomie.
Natomiast jak coś pierdyknie to trudno dopasować coś co nie jest z serwisu BMW (wtyczki, konektorki, itd). o śrubach nie wspomnę , tam to dopiero można zobaczyć kosmos. Kształty wszelakie, wymiary fantazyjne dobrze ze nie imperialne. Jak by Afryka miała tak wykonana elektrykę to by nie było o czym pisać na forum. Tyle ze by ważyła przez te sresy abeesy i elektrownie +30kg.
Co do napraw i elektryki i mechaniki.
Mechanika: prosta, jak sie ma Haynesa, odpowiednie narzędzia i odwagę oraz minimalna wiedzę (taka sama jak do innych moto) to zrobisz wszystko sam. Łożyska tez padają. A czy w Afryce tez nie padają przypadkiem? A w KTM-e tez nie padają? Wymiana płynów ustrojowych włącznie z walem i skrzynia dziecinnie prosta. Potem w 1200 nie wiadomo czemu to skomplikowali. A wiem dlaczego: Serwisy nie zarabiały co 10 tys km.
Elektryka: dla średnio zaawansowanych majstrów do wykonania w domu . I nie potrzeba zaraz zaprzęgać megaprocesorów do diagnostyki i napraw. Jest kilka upierdliwych elementów ale da się zrobić tez. Późniejsze modele GS wymagały coraz to większej wiedzy z elektroniki i diagnostyki komputerowej , do tego narzędzia diagnostyczne bardzo drogie albo serwisy ASO. 1150 to ostatni z motocykli do naprawienia w większości "w polu".
1100, 1150 Motory ciężkie , długie, podróżne, na autostrady i drogi 3 kategorii. W 1150 wyeliminowano wydaje mi się wszystkie wady 1100.
Co najważniejsze:
TO NIE SA MOTOCYKLE TERENOWE
A co jeszcze ważniejsze:
PRZESTAŃCIE WRESZCIE PORÓWNYWAĆ AFRYKĘ Z CYCATYMI GIEESAMI - TO DWA ODMIENNY TYPY MOTOCYKLA
__________________
-Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE.

Ostatnio edytowane przez hero : 20.11.2012 o 16:22
hero jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
co to jest? Robertbed Układ elektryczny i zapłonowy 14 24.09.2008 10:21


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.