Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Inne - dyskusja ogólna

Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 16.09.2012, 12:05   #1
Cibor klv
 
Cibor klv's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,892
Motocykl: LC 4
Cibor klv jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 14 godz 1 min 34 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Jenes Zobacz post
Enduro nie, ale turystyczne enduro czemu nie . W DL 1000-cu brakuje tylko skoku zawiasu większego i prześwitu, silnik jest ekstra, gdyby te 2 punkty poprawić to mamy japońskie LC8, a nawet lepiej bo ktm to pała albo nic, a tu kulturalnie można się powoli turlać. Ale nawet takim jak jest da sie przejechać naprawdę ciekawe trasy. Jak pykaliśmy Teth to najbardziej klął kumpel na królowej, a 2 DL mniej, i nawet ja z pasażerem, ale to było zaskoczenie i brak doświadczenia. W gruzji to już lajtowo, nawet gleb nie było żadnych więc niech nikt mi tu nie mówi że tym sprzętem to tylko max gładki szuter.
DLowi brakuje, aż skoku i aż prześwitu, żeby to osiągnąć trzeba przekonstruować cały motocykl. Silnik jest ok, ale przy niskich obrotach, do 4tys na otwarcie gazu reagował szarpaniem i wibracjami (Viadro w tym zakresie obrotów działa o niebo lepiej). Miałem DLa, teraz mam Afrykę RD03, w terenie nie ma co porównywać, pozycja, wyważenie, zawiasy, prześwit, wszystko to sprawia, że Afryką jedzie się dużo pewniej i szybciej po piachu, kamieniach i błocie, oczywiście na asfalcie jest zupełnie odwrotnie. Sztywna zwarta konstrukcja DLa, pozycja na motocyklu ,silnik, wyważenie powoduje, że DL miażdży Afrę na asfalcie. Jak już ktoś powiedział i na R1 można w teren wjechać, a i DLem można pojechać ,tam gdzie Afrą i jak już wielokrotnie na tym forum padało to hasło...można i z kibla wodę pić, ale po co ? Jak już wcześniej powiedziałem, żeby dobrze wykorzystać walory motocykla, trzeba sobie wcześniej ustalić do czego go się będzie używało. Wcześniej DLem często latałem z plecakiem i głównie asfalty, a i na torze parę razy byłem do tych zadań nadawał się idealnie, później naszło mnie na jazdę offem i trzba było moto zmienić. Są oczywiście lepsze motocykle do offu od Afry np KTM LC4 ADV, ale koszty zakupu i eksploatacji w moim przypadku nie były bez znaczenia i póki co RD03 daje radę.
__________________


Ostatnio edytowane przez Cibor klv : 16.09.2012 o 13:50
Cibor klv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.09.2012, 21:19   #2
Jenes
 
Jenes's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2011
Miasto: podkarpacie
Posty: 36
Motocykl: XT 660Z
Jenes jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 dzień 18 godz 45 min 46 s
Domyślnie

Ale ja sie z tym całkowicie zgadzam, tylko chce troche obronić sprzęt, bo jest to godna maszyna i można spokojnie w różne miejsca pojechać. 4 tyś to nie granica bo praktycznie na wolnych też sie można kulać, kwestia dopracowania. Sam posiadam, ale i też ST która jest jednak lepsza w ciężkie tereny, ale na drodze bidul przy DL1'u , jednak przy nich obu najmniej frajdy daje ADV 1150, ani na drodze jak DL ani w terenie jak tereska
Podstawą jest określenie celu, bo do wszystkiego to tylko Vicotrinox sie nadaje
Jenes jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.09.2012, 19:30   #3
Cibor klv
 
Cibor klv's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,892
Motocykl: LC 4
Cibor klv jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 14 godz 1 min 34 s
Domyślnie

W zasadzie, to Dl-a trudno zaszufladkować, na pewno jest turystyczny, jak dla mnie po kilku modach znacznie bliżej mu do motocykla sportowego niż do enduro, może do sportowego nie , ale do takich bajków jak Ducati Hypermotorad czy KTM SuperDuke, zmienić lacze, pozbyć się połowy plastików jakiś zawias USD z przodu i dzik pierwsza liga. Ja w swoim zapodałem niższą kierownicę (chyba od XT) podniosłem podnóżki (żeby do końca się nie zdarły), obniżyłem przód na półkach, żeby szybciej składał się w zakręt i oczywiście podstawowa modyfikacja w DLu zmieniłem sprężyny w widelcu na Hyper Pro. Po tych zmianach aż prowokował do dawania w ośkę i zejścia na kolano... W trudniejszy teren wjechałem nim, tylko raz (podczas offowej trasy na Zlocie Markusa w Kletnie) i powiedziałem, że nigdy więcej.
A na torze w Lublinie byłem kilka razy i ubaw po pachy...

__________________

Cibor klv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.10.2012, 13:15   #4
majki
 
majki's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Gwe/Warszawa
Posty: 3,484
Motocykl: CRF1000, RD04
majki jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 1 tydzień 4 dni 8 godz 8 min 6 s
Domyślnie

Tak wygląda Concept Stromego litra na 2014r.



Na 17" kołach i wyglądem coś mu bliżej do KTMa 990SM...

http://motormania.com.pl/newsy/nowos...debiut-w-2014/
__________________
Afra - jedyna, wierna kochanka!!!!
Pożegnane bez żalu: 990S, 690R, DR650SE, XF650
majki jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.