Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24.08.2012, 23:24   #1
Fihu
 
Fihu's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2011
Miasto: Gdynia
Posty: 1,391
Motocykl: RD 03, LC4 ADV
Przebieg: x83000
Galeria: Zdjęcia
Fihu jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 10 godz 44 min 10 s
Domyślnie

grabbie dokładnie zgadzam się z Twoją teorią:
"Aku nie odbiera w pełni prądu z alternatora i regler pada"
tak własnie załatwiłem swój regler świeżo po kupnie mojej Afryki - nie wiedziałem że aku całkiem siedzi, odpaliłem z prostownika i udałem się na przejażdżkę - parę km i koniec.
Fihu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.08.2012, 23:51   #2
yakuzsa
 
yakuzsa's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2009
Miasto: Siedlce okolice
Posty: 83
Motocykl: Iz49, K750,XT350,MZ,SHL,WSK
yakuzsa jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 dni 31 min 49 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał grabbie Zobacz post
właśnie, co z tym ładowaniem? przy nowym aku jest w porządku?

witam Panowie, dawno nie zaglądałem na forum ale tak wszystko jest dobrze Yuasa zalozona ladowanie prawidlowe, styki przeczyszczone jedynie zarowka H4 ulegla przepaleniu, moto sprawuje sie bardzo dobrze i dostarcza coraz wiecej radosci z jazdy

dzieki za udzial w temacie

Ostatnio edytowane przez yakuzsa : 24.08.2012 o 23:55
yakuzsa jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.08.2012, 01:25   #3
ArtiZet
 
ArtiZet's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: akalicy stolicy
Posty: 3,401
Motocykl: XRV650
Przebieg: 90+
ArtiZet jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 2 tygodni 4 dni 14 godz 37 min 42 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Fihu Zobacz post
grabbie dokładnie zgadzam się z Twoją teorią:
"Aku nie odbiera w pełni prądu z alternatora i regler pada"
To ja żeby była równowaga nie zgodzę się z kolegą
Zapytam trochę przekornie- co się dzieje z prądem ładowania aku w trakcie wielogodzinnej jazdy albo kiedy ruszamy z naładowanym w pełni aku Przecież wtedy też nie odbiera prądu- czy regler wtedy pada
Trzeba zadać sobie pytanie co szkodzi reglerowi- za duże obciążenie (np. zwarcie aku.; dodatkowe opory na zaśniedziałych złączach powodujących, że robią się z nich grzejniki topiąc przy okazji instalację) czy jak napisano brak "odbierania prądu".

Aku może się uszkodzić definitywnie na 2 główne sposoby (pomijam stratę pojemności itp.): dostać zwarcia lub rozwarcia i moim nieskromnym zdaniem reglerowi może zaszkodzić tylko zwarcie, bo jak aku dostanie rozwarcia to nadmiary prądu regler ma odebrać (podobnie jak się dzieje kiedy jedziemy już z aku w pełni naładowanym) i nie dopuścić do wzrostu napięcią, która mogłaby zaszkodzić instalacji (modułom, żarówkom)- po to regler wszak jest
ArtiZet jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.