![]() |
|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Inowrocław
Posty: 896
Motocykl: RD07a
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 4 godz 52 min 41 s
|
![]()
Ważne jest to, bo opona ma odpowiednio ułożony kord, który istotnie zmienia stabilność opony podczas hamowania, gdy jest ona założona odwrotnie. Kolejną sprawą w przypadku E07 może być fakt odprowadzania wody i kształtu powierzchni opony podczas przylegania jej do asfaltu w złożeniu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Jaki świeży jaki świeży ??
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,729
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 3 tygodni 11 godz 52 min 29 s
|
![]()
Bieżnik z przodu jest odwrotnie ponieważ jest to opona hamująca w przeciwieństwie do tylnej opony, która głównie napędza moto. Myślę że to nie jest jakieś "widzimisię" producentów tylko dobrze przemyślana kwestia.
W oponach symetrycznych np TKC teoretycznie znaczenie może mieć ułożenie kordu w diagonalnym szkielecie ale z drugiej strony np Pirelli MT 21 w ogóle nie są kierunkowe.
__________________
Hubert |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() |
![]()
Mitas E10 też nie wygląda na kierunkową a jednak ma strzałkę z kierunkiem obrotu
![]() |
![]() |
![]() |