![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Administrator
![]() |
![]()
Jeśli pomiar na klemach to trochę za mało przydało by się minimum 13.5
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,206
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 2 dni 19 godz 12 min 58 s
|
![]()
Napięcie zawsze mierzę na klemach.
Dalej coś mi się nie podoba. Poczyniłem kolejne spostrzeżenia: - włączenie grzanych manetek (jakieś 60W) powoduje spadek napięcia o 0.2V (nawet na niskich obrotach) - włączenie świateł (około 110W) powoduje spadek około 2V - napięcie w trakcie jazdy spada (mam woltomierz). Po przejechaniu 1km i zmierzeniu ładowania napięcie poniżej 14V. Po chwili wraca do normy. Manetki są podłączone przez przekaźnik bezpośrednio do plusa (teoretycznie bez strat) Nasuwa się myśl: przebicie w obwodzie świateł? Jakaś zjarana kostka i duży opór? Jakieś inne pomysły? Postawiłem na regulator (spadek napięcia przy obciążeniu), ale pomiar manetek znów mnie zbił z tropu..... Z ostatniej chwili: wymieniłem regulator. Wygląda, że wszystko wróciło do normy. Efekty spadku napięcia może wynikały z tego, że regulator nagrzewał się i wtedy przestawał działać ![]()
__________________
![]() Ostatnio edytowane przez Mat : 09.05.2012 o 14:30 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2008
Posty: 84
Motocykl: RD07
![]() Online: 2 miesiące 4 dni 21 godz 55 min 0
|
![]()
Mam problem z voltomierzrem od Rafwro otóż podłączyłem go jednym kablem pod stacyjke a drugim pod mase niedaleko stacyjki i wszystko gra dopuki nie włącze świateł .Gdy jednocześnie mieże miernikiem ładowanie akumulatora bez świateł wskazania na mierniku Rafwro i drugim mierniku ręcznym są takie same ,ale po włączeniu świteł (długich) w mierniku Rafwro jest wynik 13,4v ,a na mierniku przy akumulatorze 13,9v-14v obroty silnika 5tys.
Coś zle podłączyłem czy co? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Wtyczka reglera | MaRP | Układ elektryczny i zapłonowy | 163 | 06.03.2014 12:39 |
Wtyczka do pompy potrzebna | sambor1965 | Uklad paliwowy i wydechowy | 2 | 21.09.2010 23:11 |