![]() |
|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
wolny strzelec
![]() |
![]()
I przychodza nastepne pytania:
-czy musze wylac stara benzyne z baku czy wystarczy tylko zalac swiezej do pelna? -Czy u was tez jest detka z rowerowym wentylem ![]() JAko ze teraz narzekam na brak czasu-nie moge skorzystac od razu z waszych rad.Musze czekac jeszcze prawie miesiac. Mialem pomysl-ze bede wszystko rozkrecal pokolei i wysylal zdjecia na forum z zapytaniem czy to tak ma wygladac. Pomysl z odkreceniem swiecy i wlania kapke oleju na cylindry wydaje mi sie wlasciwym rozwiazaniem po tak dlugim postoju-tym bardziej ze nie wiem w jakim w ogole stanie jest silnik.Wyznaje zasade-najpierw pomysl,pozniej zrob w przeciwienstwie do mojego brata-pozniej przypomina to bajke "sasiedzi"-tego chcialbym uniknac. Wiec z waszych propozycji wnioskuje: -naladowac akumulator (sie robi) -wymienic plyn w chlodnicy,filtry(powietrza i paliwa) -Odpalic silnik (po tym co pisze wyzej)-i sprawdzic czy chodzi. -Zmnienic najpierw lancuch ![]() -wymiana opon ![]() -Jakies smarowanie ![]() ![]() -Kontrola ogolna z zewnatrz (silnika nie sprawdze,bedzie chodzil-OK,nie-naprawa) Pominalem cos ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Grabina Radziwiłłowska
Posty: 124
Motocykl: RD07b
Przebieg: 38Kkm
![]() Online: 1 miesiąc 3 dni 19 godz 4 min 41 s
|
![]()
ja się tam nie znam, ale po dwóch latach stania akumulator do wypieprzenia jest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,892
Motocykl: LC 4
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 14 godz 1 min 34 s
|
![]()
Trochę tu niektórzy dramatyzują, nie sadzę, żeby po dwóch latach stania coś się tam zapiekło, ale co do odpalenia zastosuj się do sugestii Kazmira. Po takim przedmuchaniu wymień olej z filtrem i dopiero odpalaj. Łańcych raczej do wymiany, ale nic się nie stanie jak się kawałek na nim przejedziesz, po uprzednim wymyciu naftą i naoliwieniu. Aku prawdopodobnie szmelc, ale na wszelki wypadek naładuj i sprawdź miernikiem ile pokaże, może okazać się , że nie jest źle. Opony, napompuj i się przejedź, jak będzie bicie to sobie je zmienisz, jak nie to jeśli nie zużyte to sobie pojeździsz. No i jak mówili wcześniej, wszystkie filtry do wymiany, łącznie z filtrem paliwa. Nie sądzę, żeby po 2 latach zbiornik mocno zardzewiał.
Ostatnio edytowane przez Cibor klv : 01.04.2012 o 13:12 |
![]() |
![]() |