Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Inne - dyskusja ogólna

Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 07.03.2012, 16:32   #5
Antek


Zarejestrowany: Dec 2010
Miasto: Poznań
Posty: 266
Motocykl: Trampek PD 06
Antek jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 1 dzień 18 godz 17 min 31 s
Domyślnie


Pięknie dziękuję za materiały.
Objaw pacjenta był taki -całą jesień i zimę coraz gorzej zapalał. Za każdym razem wymagał ładowania prostownikiem przez co najmniej 10minut (albo dwie fajki ) bez ograniczenia prądu (8-10A leciało). Później brał. We wtorek rano zrobiłem wszystko jak bozia nakazała, a tu dupa, nie kręci. Szybko wytargałem aku dyżurne (180Ah/1500A rozruchu - od Mana TGA ), zapiąłem kable, zakręciłem. Z kabla od aku motocykla poszedł dym i zagrzał się do ok 80st C.

Wywiad środowiskowy: Rozkręcić plastiki, sprawdzić czy aku na krótko chodzi dobrze. Chodzi kiepsko. Sprawdzić czy w ogóle tłok chodzi w cylindrze (podejrzenie zatarcia). Wykręcona świeca - rozrusznik kręci aż miło. Zauważono ponadto, że linka dekompresora nie działa jak powinna.

Diagnoza: Poprzedni właściciel lub jego mechanik źle ustawil linkę - oparła się ona na krawędzi kołnierza przy solenoidzie. Powinna była być wewnątrz kołnierza. Z bliżej nieokręslonego powodu wskoczyła na swoje miejsce, wsutek czego powstał nadmierny luz na lince i nie była ona w stanie zaciągnąć odprężnika. Wskutek problemów z odprężnikiem rozrusznik pobierał duży prąd, co doprowadziło do korozji galwanicznej miedzi. Spowodowało to wzrost rezystancji kabla wskutek czego proces lawinowo się powtarzał.

Leczenie: Zdemontowanie linki oraz solenoidu, rozkręcenie, czyszczenie, smarowanie, montaż. Skrócenie kabla od akumulatora, oczyszczenie, montaż nowego oczka na końcu, zaciśniętego i zalanego cyną. Złożenie wszystkiego auf zusammen do kupy i zaizolowanie kabla koszulką termokurczliwą.

Czyli - wszystko po trochę. Piwo mogę postawić przy okazji
Z obsługa rozrusznika - właśnie oto mi chodziło, Nie fortunnie użyłem sformułowania jeden obrót tłoka. Chodziło oczywiście o jeden cykl, czyli dwa obrotu wału korbowego.

Sprawie koła PW.
Dzięki!
__________________
Kliknij. Ciebie to nie kosztuje, a głód boli.
http://www.pajacyk.pl/index.php

--

"My, którzy mamy tak wiele przestrzeni
i tak mało czasu, stajemy się nomadami."
Annie Lebrun
Antek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
regulacja zaworow solo1972 Regularne czynności serwisowe 48 27.07.2019 17:33
Regulacja zaworów 7Greg Regularne czynności serwisowe 126 29.11.2017 07:57
regulacja mieszanki - faq? Evvil Uklad paliwowy i wydechowy 5 09.09.2012 15:38


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.