Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Inne - dyskusja ogólna

Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 18.01.2012, 15:31   #1
Babel
 
Babel's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 3,019
Motocykl: Pomarańczowy
Babel jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 1 dzień 2 godz 7 min 52 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Michal Zobacz post
l, oba maja zawory stalowe z regulacją na śrubki, ?
Płytki sa w DRZ - wiem bo robiłem
Ciężko mi cokolwiek powiedzieć o KTM - musiałbyś pogadać z Dandym.
Zawsze mi sie bardzo KTM podobał ale wszyscy straszą kosztami itp.
Poza tym nie sięgnąłbym z niego do ziemi .
Ja generalnie mam rok DRZ i w zasadzie wymieniłem olej 2 razy w silniku syntetyk Agip 10w60 - może na 4tys km przebiegu i wyregulowałem zawory - czynności typu pranie filtra czy też smarowanie łańcucha nie liczę.
Teraz wymienię łańcuszek rozrządu
Taplam go po okolicznych szutrach , ale raczej tak po emerycku
Babel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.01.2012, 16:06   #2
Michal
 
Michal's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 657
Motocykl: LC8 1290 Super ADV R i WFM
Michal jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 1 dzień 7 godz 17 min 16 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Babel Zobacz post
Płytki sa w DRZ - wiem bo robiłem
Ciężko mi cokolwiek powiedzieć o KTM - musiałbyś pogadać z Dandym.
Zawsze mi sie bardzo KTM podobał ale wszyscy straszą kosztami itp.
Poza tym nie sięgnąłbym z niego do ziemi .
Ja generalnie mam rok DRZ i w zasadzie wymieniłem olej 2 razy w silniku syntetyk Agip 10w60 - może na 4tys km przebiegu i wyregulowałem zawory - czynności typu pranie filtra czy też smarowanie łańcucha nie liczę.
Teraz wymienię łańcuszek rozrządu
Taplam go po okolicznych szutrach , ale raczej tak po emerycku
A więc nadal pozostaje pytanie ile te koszta są wyższe w rzeczywistości...
__________________
Pozdrawiam
Michał
Michal jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.01.2012, 20:44   #3
Babel
 
Babel's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 3,019
Motocykl: Pomarańczowy
Babel jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 1 dzień 2 godz 7 min 52 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Michal Zobacz post
A więc nadal pozostaje pytanie ile te koszta są wyższe w rzeczywistości...
Pogadaj z Dandim - on więcej powie ... A jeszcze wymieniłem klocki z przodu 2 razy i raz z tyłu i łozyska w kole z tyłu - i już chyba nic więcej
Na pewno kat bije drz te własnościami trakcyjnymi i większym klekotem z silnika
Babel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.01.2012, 21:30   #4
rrolek

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: a raczej wieś
Posty: 1,542
Motocykl: z lekkim adhd
rrolek jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 17 godz 49 min 18 s
Domyślnie

Witka

Cytat:
Napisał Michal Zobacz post
A więc nadal pozostaje pytanie ile te koszta są wyższe w rzeczywistości...
Jak kupowałem był wymiar ceny zakupu nowego - 1 ktm = 2 drz
Był aspekt spadku ceny. Po 3 latach na odsprzedazu Drz traciłeś 4 tyś, kata 12 tyś. Nie ma już nowych DRZ więc sprawa nie aktualna.

Ceny części do kata (nowych) generalnie niższe i u lepszych dealerów lezą na półkach. Drzeta zjada wolniej napęd (tak ok 15 miesięcy zamiast 12), 3 razy rzadziej zmieniasz oliwę i filtry (jest 1 zamiast 2). Kolejnym stałym punkten serwisowym kata są uszczelniacze lag (tak raz na sezon, ale można to wydłużyć). Przez 3 lata tylko raz wymieniłem łożyska w tylnik kole - w kacie co sezon, albo i częściej. Wszystko to w sumie daje jakieś 300-400 zet na sezon w materiałach i pewnie z kilka godzin w garażu. Żadna w sumie wielka kwota.

Dochodzą 2 sprawy o których warto pamiętać.
Pewność. Mój kat nigdy nie padł (na tyle, ze go musiałem zwieźć lub holować). Ale znane mi są wypadki różnych awarii w czarnej d. W Drzetach osobiście nie słyszałem (pomijam sieciowe opowieści).
Zakup używki. Do pycenia po krzaczorach brał bym kata z serii EXC (pre 2008). Różnica cen już niewielka. Za 5-6 tysiów można zrobić kapitalkę i się wie co się ma. Sprzęt w akcji o 2 klasy lepszy, choć może w trudniejszym terenie początkowo trudniejszy do ogarnięcia. Większość Drzet na naszym rynku, mam wrażenie, strasznie ściorana. Trzeba by po świecie szerokim pobaczyć.

Pozdr
rr

Edit: nie napisałem o kosztach remontowych.
W kacie po ok 15 tkm wymieniono łańcuch rozrządu, pierścienie i dotarto zawory - jakieś 1100 zet
Po ok 25 tkm wymieniono tłok, zawory, uszczelniacze zaworów, reperaturka pompy wody - jakieś 1800
Zakłądam, że tłok w DRZ wytrzyma co najmniej do 30-40 tyś. reszta pobaczym.

Ostatnio edytowane przez rrolek : 19.01.2012 o 08:52
rrolek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.01.2012, 10:11   #5
Michal
 
Michal's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 657
Motocykl: LC8 1290 Super ADV R i WFM
Michal jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 1 dzień 7 godz 17 min 16 s
Domyślnie

Czyli cięzki temat do porównań.
Generalnie motocykl do lajtowej terenowej turystyki i zabawy, więc doskonale wiem, że tu wygrywa drz, ale.... ładna drz kosztuje bardzo dużo, uważam ze dużo jak na to co oferuje (zawieszenia), oraz na marna jakość wykonania. Mimo wszysko ma jednak opinie bezawaryjnego moto.
Z powodu cen zakupu drz zrodził się pomysł EXC, motocykl troche droższy, ale oferujący więcej, moze więc warto dołożyć ?
Pytanie tylko co z kosztami utrzymania, przy moto robie sam, części do kata tańsze, nic mi jeszcze nigdy nie wybuchło, ale jednak EXC jakoś strach.
Z drugiej strony przecież to wcale nie jest jakoś bardziej wysilony silnik od DRZ.
Dodatkowo EXC na rynku jest więcej.
I co by tu wybrać ?
Co jest jeszcze w klasie drz'y ?
__________________
Pozdrawiam
Michał
Michal jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.01.2012, 10:31   #6
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Michal Zobacz post
... nic mi jeszcze nigdy nie wybuchło, ale jednak EXC jakoś strach...
Jak Ci strach to zostań przy afri
A jak nie - a tak myślę - to bierz to na czym lepiej się jeździ.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.01.2012, 11:02   #7
Michal
 
Michal's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 657
Motocykl: LC8 1290 Super ADV R i WFM
Michal jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 1 dzień 7 godz 17 min 16 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lepi Zobacz post
Jak Ci strach to zostań przy afri
A jak nie - a tak myślę - to bierz to na czym lepiej się jeździ.
Afri to fajny motocykl, jezdziłem kilka lat, ale teraz to już tylko... legenda.
Latam na LC8, nie żałuje i nie żałowałem nawet przez chwile, jestem w nim zakochany.
__________________
Pozdrawiam
Michał
Michal jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.01.2012, 12:43   #8
Babel
 
Babel's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 3,019
Motocykl: Pomarańczowy
Babel jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 1 dzień 2 godz 7 min 52 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Michal Zobacz post
. ładna drz kosztuje bardzo dużo, ?
Michał ładny moto będzie kosztował - nie zależnie od tego czy to jest DRZ czy EXC - możemy się umówić na żwirowni polatasz moja czy jak pozwoli Tom to może jego - tylko to sjest SM i Ska - wiec słabsze - ocenisz czy ci pasuje.
Moje pierwsze wrażenia z jazdy DRZ były słabe - taki motor dla grzybiarzy i na ryby - teraz go już polubiłem - nawet bardzo

Ja jakbym miał wsiąść kata to jednak wziąłbym EXC w dwupaku - strasznie mi pasuje zawieszeniowo i wagowo - trochę mniej silnik - ale latałem tylko 200 tką - może 250 lub 300 byłoby fajniej .
Nie myślałes o dwupaku - moto do latania w dłuższe trasy masz

Ostatnio edytowane przez Babel : 19.01.2012 o 12:51
Babel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.01.2012, 14:23   #9
Michal
 
Michal's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 657
Motocykl: LC8 1290 Super ADV R i WFM
Michal jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 1 dzień 7 godz 17 min 16 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Babel Zobacz post
Michał ładny moto będzie kosztował - nie zależnie od tego czy to jest DRZ czy EXC - możemy się umówić na żwirowni polatasz moja czy jak pozwoli Tom to może jego - tylko to sjest SM i Ska - wiec słabsze - ocenisz czy ci pasuje.
Moje pierwsze wrażenia z jazdy DRZ były słabe - taki motor dla grzybiarzy i na ryby - teraz go już polubiłem - nawet bardzo

Ja jakbym miał wsiąść kata to jednak wziąłbym EXC w dwupaku - strasznie mi pasuje zawieszeniowo i wagowo - trochę mniej silnik - ale latałem tylko 200 tką - może 250 lub 300 byłoby fajniej .
Nie myślałes o dwupaku - moto do latania w dłuższe trasy masz
Dzięki za propozycje, ale latałem na DRZ, mój brat miał kilka lat tez WR450 ( w niej nawet sam robiłem remont), więc mniej wiecej wiem czym to się. A na exc nie latałem i nie robiłem przy nim nic, nigdy.
A poza tym jest jeszcze jedno ale, z tego motocykla chciała by czasami tez korzystać moja druga połowa, na 2T jej nie posadze, mi 2T tez za bardzo hałasuje.

Tak jak napisałem, mi chyba pasuje drz, z tym, ze te ceny, dlaczego motocykl w sumie gorszy, sporo tanszy jako nowy jest niewiele tańszy od lepszego exc. Gdyby ładna drz można było kupić za rozsądne pieniądze to bym sie nie zastanawiał nawet.
__________________
Pozdrawiam
Michał
Michal jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.01.2012, 14:25   #10
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s
Domyślnie

A dlaczego afra ma takie ceny? Katy nadal produkują, co rok sa nowe roczniki, ceny spadaj.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Honda XR 400, 600, 650 - Porównanie Olek Inne - dyskusja ogólna 46 09.04.2013 23:12
porównanie - plusy i minusy kasków ... yarecky2000 Kaski 73 15.09.2009 22:06
małe porównanie chłodnic pałeł Układ chlodzenia 3 10.08.2009 23:16
Afripedia - porównanie RD07 i RD07A podos Regularne czynności serwisowe 24 01.07.2008 08:02


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.