Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > KTM

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 05.01.2012, 12:48   #1
Babel
 
Babel's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 2,996
Motocykl: Pomarańczowy
Babel jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 6 godz 34 min 36 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał motormaniak Zobacz post
nie 0,7 litra jak w oryginale po 2007roku. (te posunięcie fabryki Ktm uważąm za kontrowersyjne). Mimo to obstawiam awarię układu olejowego.. Gdyby motocykl nie był świeży i szykowany na Dakar - obstawił bym tradycyjną kolizję tłoka z zaworami..
Jak o tym usłyszalem kiedys od Dandiego to szczęka mi opadła - 0,7 litra -tym bardziej moto z pewnym przebiegiem lubi sobie łyknąć oleum.
Babel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.01.2012, 12:55   #2
intr
 
intr's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2010
Miasto: Międzychód
Posty: 65
intr jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 50 min 46 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał motormaniak Zobacz post
Myślę że w fabryce KTM-a potrafią liczyć i korba policzona jest optymalnie. Po prostu jest wybór - mały zapas wytrzymałości- duża moc / większy zapas wytrzymałości a mniejsza moc, szybkobieżność itd . To nie jest rusek. Poprawianie fabryki w przypadku maszyn tak zaawansowanych jest bardzo trudne.
To nie tak do końca. Dzisiaj projektowanie choćby tej korby czy jakiejkolwiek części, wygląda tak, że rysuje się jej model w jakimś wybranym programie do modelowania, zadaje obciążenia i jednym kliknięciem wyskakuje analiza FEM i "sejfti factor" dla danej części. To grube uproszczenie, ale mniej więcej tak to wygląda pomijając aspekty związane z wykonaniem i testowaniem prototypu. Poza tym tam też pracują ludzie. Ja nie poprawie inżyniera pracującego w ktm bo za głupi jestem na to jeszcze, ale to nie znaczy, że nie ma ludzi, którzy nie potrafią tego zrobić. Ten silnik to nie prom kosmiczny. Wszystko jest tylko założeniem.

Sens tego co napisałem na początku był taki, ze skoro wiadomo że ktm faworyzuje swoich, to moim zdaniem silniki powinny być rozbierane i sprawdzane choćby na poprawność montażu. Roboty tego nie składały, tylko ludzie. Powodów dla których korba pęka może być kilka w tym jeden widoczny gołym okiem, ale skoro tylko motocykl Przygońskiego siadł a pozostałe jadą znaczyłoby to, że tip top silnik wytrzyma a jakiś błąd montażu mógł spowodować tą awarię. Może tak robią (znaczy rozbierają), może nie robią, ale skoro silnik wysyłają do ktm to wydaje się, że nasi mechanicy tylko przekładają gotowce.
intr jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.01.2012, 13:07   #3
zombi


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Gdańsk
Posty: 1,151
Motocykl: exc 250 2T :)
zombi jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 12 godz 15 min 2 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał intr Zobacz post
skoro wiadomo że ktm faworyzuje swoich, to moim zdaniem silniki powinny być rozbierane i sprawdzane choćby na poprawność montażu.
....................
Może tak robią (znaczy rozbierają), może nie robią, ale skoro silnik wysyłają do ktm to wydaje się, że nasi mechanicy tylko przekładają gotowce.
Nie wydaje mi się żeby faworyzowanie polegało na sprzedaży bubli - poprostu nie udostępniają najnowszych rozwiązań.

Co do drugiego fragmentu. Wysyłka do fabryki może wynikać z umów i/lub dbałości o dobrą markę firmy (KTM). Na pewno mechanicy KTM`a przygotowywali moto dla Kuby na zamówienie (chyba nie wierzycie, że moto kupiono w salonie i potem przerabiano własnymi siłami ).
zombi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.01.2012, 13:24   #4
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
Domyślnie

Moje pęknięta dźwigienka zaworowa też poleciała do fabryki. Może dbają o poprawę jakości a może nie chcą się dawać naciągać na części
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.01.2012, 13:32   #5
intr
 
intr's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2010
Miasto: Międzychód
Posty: 65
intr jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 50 min 46 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał zombi Zobacz post
Nie wydaje mi się żeby faworyzowanie polegało na sprzedaży bubli
Nie miałem tego na myśli. Po prostu silnik z gotowych elementów można złożyć lub złożyć, wał można wycentrować mniej lub bardziej dokładnie, oczywiście wszystko w granicach tolerancji. W to, że sprzedają konkurencji motocykl tak samo dopracowany pod względem detali (nie konstrukcyjnych, tylko niuansów które się wykonuje by usprawnić dany silnik) nie wierze. Powinni to robić Polacy - którym zależy - ze sprzętem. Wał przy biciu osiowym w zakresie 0,01 będzie uznany za dobry tak samo jak z biciem w zakresie 0,0001. To wszystko ma wpływ na efekt końcowy. Wał jest tylko przykładem, takich niuansów jest więcej a dbałość o to nazywa się usprawnieniem właśnie. Dlatego silniki wychodzące z pod ręki jednego mechanika jeżdżą, a te same z pod ręki innego ledwo przebierają wałem mimo, że obydwoje włożyli te same części tam gdzie być powinny.

Ostatnio edytowane przez intr : 05.01.2012 o 14:18
intr jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.01.2012, 12:57   #6
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
Domyślnie

Chwila, ale Wy mówicie o rozdzieleniu obiegu w skrzyni biegów i skrzyni korbowej/głowicy? Jeśli tak, to sumaryczna ilość oleju pozostała a olej nie jest brudzony przez ścierające się okładziny sprzęgła. Więc sa też plusy.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.01.2012, 14:46   #7
motormaniak
mistrzu
 
motormaniak's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
motormaniak jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 6 godz 32 min 36 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lepi Zobacz post
Jeśli tak, to sumaryczna ilość oleju pozostała a olej nie jest brudzony przez ścierające się okładziny sprzęgła. Więc sa też plusy.
Oczywiście - zawodnik po każdym biegu wymieni tylko te 0,7 litra i cały czas lata na świerzym oleju. Ale amator jak nie wymienisz tłoka na czas i silnik zje olej w czasie przejażdżki to może być źle. Rozmawiałem z paroma chłopakami na poligonie i ich sprzęty wciagają nawet po 200 ml w trakcie paru godzin na poligonie a to wystarcza żeby motocykl mocniej się grzał. oczywiście moto nie nowe ale przecież nie starsze niż 2008- co przy moim budżecie znaczy "prawie nufka".
__________________
Enduro i ADV

Ostatnio edytowane przez motormaniak : 05.01.2012 o 14:48
motormaniak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.01.2012, 15:26   #8
Klepo
 
Klepo's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Puszcza Biała
Posty: 63
Motocykl: RD07a
Klepo jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 1 godz 44 min 56 s
Domyślnie

Chciałbym mieć kiedyś KTM 990 ADV R ale chyba wtedy kiedy ludzie zaczną go darzyć takim zaufaniem jak Africę.
Klepo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.01.2012, 16:52   #9
myku
 
myku's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Germany
Posty: 5,896
Motocykl: CRF1000D+Cegla+Czelendz
myku will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 17 godz 51 min 23 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Klepo Zobacz post
Chciałbym mieć kiedyś KTM 990 ADV R ale chyba wtedy kiedy ludzie zaczną go darzyć takim zaufaniem jak Africę.
A co cie interesuje zdanie ludzi,zwlaszcza tych w Polsce Co czlowiek to spec-mechanik
myku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.01.2012, 18:43   #10
irokez
 
irokez's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2010
Miasto: PragaPd
Posty: 34
Motocykl: 690
irokez jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 dni 3 godz 13 min 17 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Klepo Zobacz post
Chciałbym mieć kiedyś KTM 990 ADV R ale chyba wtedy kiedy ludzie zaczną go darzyć takim zaufaniem jak Africę.
Afryka to legenda
duży kat robiony od niecałych 10 lat, zdrowe i dopracowane egzemplarze od 6...
co powoduje, że ufasz Afri? znasz jej słabe strony i się przed nimi zabezpieczasz.
Wystarczy tak samo postępować z Katem...

Mnie zaskoczył uciekający płyn wspomagania sprzęgła hydraulicznego przy 15 tys. km. Poczytałem, kupiłem magura blood, uzupełniłem i odpowietrzyłem układ, i teraz zabieram buteleczkę ze sobą. Nigdy nie musiałem używać...

Jeżeli w Afri nigdy nie zerwałeś linki np. sprzęgła to na wyprawę nigdy nie zabierasz zapasowej?
irokez jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Dlaczego lubię BMW, KTMa, Triumpha Orzep Inne - dyskusja ogólna 125 23.08.2013 20:28


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.