Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > KTM

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 05.01.2012, 10:35   #1
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał intr Zobacz post
To jest dosyć ciekawe. Skoro wiadomo, że sprzęty posiadają różnice i mogą być wykonane nie do końca tak, jakbyśmy wszyscy chcieli, to co za problem przy takiej kasie jaka idzie w team orlen opłacać polski zespół badawczo-rozwojowy. Technologia to nie wahadłowiec kosmiczny, tylko prosty silnik a przecież mamy w tym kraju inżynierów, którzy już po rzucie okiem stwierdzą czy ten korbowód to wytrzyma, czy nie wytrzyma. Catia, SolidWorks czy inne w Polsce również występuje a laboratoria posiadające sprzęt do analizy składu chemicznego stali ma chyba każda większa odlewnia. Skoro, jak Czachor w wywiadzie mówił dobrze wiedzą, że ktm faworyzuje swoich a mimo to jadą na przygotowanych przez kata maszynach to coś mi tu nie gra. Ciekawe jakie są ku temu przesłanki. Z mojego punktu widzenia każdy silnik powinien być rozebrany, przeanalizowany, usprawniony "po naszemu" i złożony ponownie.
Przesadziłeś, Orlen nie jest w stanie produkować motocykli na poziomie fabryki KTM a do tego by się to sprowadziło. Bo przecież nie chodzi tylko o korbowód. Co jak stwierdzą że korba za słaba? wstawią swoją?A jak cylinder bedzie słaby? a jak głowica nie taka? a jak zechcą miec zawias jak team fabryczny? Wszystko zrobią?
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.01.2012, 10:48   #2
intr
 
intr's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2010
Miasto: Międzychód
Posty: 65
intr jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 50 min 46 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lepi Zobacz post
Przesadziłeś, Orlen nie jest w stanie produkować motocykli na poziomie fabryki KTM a do tego by się to sprowadziło. Bo przecież nie chodzi tylko o korbowód. Co jak stwierdzą że korba za słaba? wstawią swoją?A jak cylinder bedzie słaby? a jak głowica nie taka? a jak zechcą miec zawias jak team fabryczny? Wszystko zrobią?
Spójrz tylko na silnik, nie na cały motocykl. Jak stwierdzą, że korba za słaba wymieniliby - koszt dorobienia korbowodu nie przekracza 1000 zł dla zwykłego kowalskiego, to żaden problem. Zgadzam się, że nie są wstanie wyprodukować całego motocykla, ale mi nie o to chodzi. Mając gotowca i wiedzę można z niego zrobić coś lepszego, czyt "po naszemu" Wiem jakie koszty generuje przerobienie silnika pod kątem jego usprawnienia i skoro nawet mnie na to stać a pracuje w dziale obrabiarek za mniej niż średnią krajową, to nie przesadzajmy.

Celem dla zawodników OT jest jedno. Dojechać do mety. Relatywnie małym nakładem kosztów można usprawnić silnik z "powinnno dojechać" do "na pewno dojedzie". Kwestia zawieszeń to inny temat. Jedno jest pewne. Jak korbowód, czy tłok pęknie nawet najlepsze zawieszenia nie pomogą. Jeżeli silnik się kręci i jest duch do walki można chociaż powalczyć z najlepszymi.
intr jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.01.2012, 11:14   #3
Klepo
 
Klepo's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Puszcza Biała
Posty: 63
Motocykl: RD07a
Klepo jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 1 godz 44 min 56 s
Domyślnie

KTM wybuchł
To stało się pewnie z nadmiaru mocy.
Klepo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.01.2012, 11:30   #4
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał intr Zobacz post
... Relatywnie małym nakładem kosztów można usprawnić silnik z "powinnno dojechać" do "na pewno dojedzie"...
To ja poproszę, wszak już raz nie dojechałem
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.01.2012, 11:58   #5
zbyszek_africa
księgowy...
 
zbyszek_africa's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Radom
Posty: 1,493
Motocykl: KTM LC8 990 Adv.S 08' E-bike CUBE Fox full
zbyszek_africa jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 20 godz 18 min 3 s
Domyślnie

@Siwy
Nie podają mocy tego moto, ani nawet wagi...

@Intr
Ze swoimi pomysłami już powinieneś stać u bram Orlen Team Dakar, albo najlepiej od razu do fabryki Ktm-a
tak w jednym jak i drugim uważaj na ochroniarzy, oni są mało skłonni do żartów
pozdr.
zbyszek_africa jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.01.2012, 12:07   #6
intr
 
intr's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2010
Miasto: Międzychód
Posty: 65
intr jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 50 min 46 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał zbyszek_africa Zobacz post
Ze swoimi pomysłami już powinieneś stać u bram Orlen Team Dakar, albo najlepiej od razu do fabryki Ktm-a
tak w jednym jak i drugim uważaj na ochroniarzy, oni są mało skłonni do żartów
pozdr.
you forgot Poland... ?
intr jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.01.2012, 12:06   #7
intr
 
intr's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2010
Miasto: Międzychód
Posty: 65
intr jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 50 min 46 s
Domyślnie

Obawiam się, że nie byłby Pan zadowolony z proponowanej przeze mnie przeróbki gdyż silnik lc4, w stosunku do technologi na jakiej bazuje generuje zdecydowanie za dużo mocy. Tak z 15 koni mniej w obecnej technologi wykonania (czyli na styk do tego co oferuje) i pewno byłby z tego trwały silnik turystyczny nawet bez drastycznej ingerencji w podzespoły. Poza tym, ja się tam nie znam :P

"koszt dorobienia korbowodu nie przekracza 1000 zł dla zwykłego kowalskiego"
Przesadziłem o tyle, że myślałem o sobie a zaprojektowanie tego i oprogramowanie frezarki byłbym wstanie zrobić we własnym zakresie. Same koszty obróbki korbowodu to ok 1000 zł. No ale to mało istotne dla sedna sprawy. Biorąc pod uwagę możliwości jakimi dysponuje OT

Ostatnio edytowane przez intr : 05.01.2012 o 12:08
intr jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Dlaczego lubię BMW, KTMa, Triumpha Orzep Inne - dyskusja ogólna 125 23.08.2013 20:28


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.