Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Podróże. Całkiem małe, średnie i duże. > Szpej turystyczny - Produkty i Porady > GPS > Hardware

Hardware Opisy sprzętu, porady dotyczące wyboru...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 23.11.2011, 10:51   #1
Miszel
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał rambo Zobacz post
Przez odpowiedź rozumiem, że mamy tylko krótko lub szybko. Bez uwzględnienia którędy lub jakimi klasami dróg odśnieżania.. A szkoda
Źle cię poprzednio zrozumiałem, przepraszam.
Na moturze nigdy nie zwracam uwagi na sposób wyliczania trasy: szybko czy krótko. Co innego w samochodzie.
Częściowo masz rację - jak w każdym garminie może być albo szybko, albo krótko. Ale wprowadzono też 'aktywności': samochodową, motocyklową, rowerową, pieszą i bezpośrednią. Trasa jest wyliczana na podstawie wybranej aktywności, a wyniki faktycznie są różne. Jakimi zasadami to się kieruje, nie mam pojęcia i nie chce mi się tego zgłębiać - ja gps-a używam inaczej.
W Basecamp, na kompie, te aktywności również są do wyboru i można się tak bawić.
Zdrówko,
Miszel
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.11.2011, 00:21   #2
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Miszel Zobacz post
Źle cię poprzednio zrozumiałem, przepraszam.
Na moturze nigdy nie zwracam uwagi na sposób wyliczania trasy: szybko czy krótko. Co innego w samochodzie.
Częściowo masz rację - jak w każdym garminie może być albo szybko, albo krótko. Ale wprowadzono też 'aktywności': samochodową, motocyklową, rowerową, pieszą i bezpośrednią. Trasa jest wyliczana na podstawie wybranej aktywności, a wyniki faktycznie są różne. Jakimi zasadami to się kieruje, nie mam pojęcia i nie chce mi się tego zgłębiać - ja gps-a używam inaczej.
W Basecamp, na kompie, te aktywności również są do wyboru i można się tak bawić.
Zdrówko,
Miszel
Chodzi o to, że właśnie nie w każdym garminie, dlatego pisałem o seri X78 która ma opcje własnego routingu na urządzeniu. Działa to ciekawej w niż w zależności jakim pojazdem się poruszamy. Mała symulacja tego jest w MS, ale tylko skala między główne drogi i nie utwadzone.
To samo miały 2XXX SP. . Nie zauważyłem specjalnie różnicy w zumo między ustawieniem profilu moto albo fura. Mam nadzieje że to poprawili.
Czyli np Kraków - Zakopane bez wjeżdżania na E77 a zbliżone kilometry. Pełna kontrola. Nie wyobrażam sobie z tej funkcji zrezygnować jeżdząc endurakiem
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.11.2011, 10:20   #3
Miszel
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał rambo Zobacz post
dlatego pisałem o seri X78 która ma opcje własnego routingu na urządzeniu. Działa to ciekawej w niż w zależności jakim pojazdem się poruszamy. Mała symulacja tego jest w MS, ale tylko skala między główne drogi i nie utwadzone.
[...]
Pełna kontrola. Nie wyobrażam sobie z tej funkcji zrezygnować jeżdząc endurakiem
Nic nie potrafie powiedziec o x78. To o czy piszesz faktycznie czasami sprawia kłopoty w samochodzie - aż by się chciało mieć takie możliwości jak w Automapie. Ale źródło problemu tkwi raczej w skopanej kategoryzacji dróg na mapie (chodzi głównie o CNErope), a więc jest niezależne od samego odbiornika.
Natomiast na motocyklu raczej się nad tym nie zastanawiam. Bazuję na waypointach. Jeśli nie chce mi się planować niczego wcześniej, to biorę mape papierową, jadę z grubsza na pałę i ad hoc dobijam waypointy na podstawie tej mapy, w zależności od humoru, lub tego co zastaję na miejscu.
Jeśli planuję wcześniej, to robie to w Basecamp, albo w całości, albo fragmenty trasy, wbijając waypointy w których bardzo chcę jednak się znaleźć. Niektóre waypointy mogę też zapisać osobno, dla wygody. Tak ułożoną trasę zapisuję jako 'trasa' (route) ale także konwertuję ją do ścieżki (track). Do jazdy wyświetlam obie - trasę i ścieżke - naraz i mam: 1. sztywny ślad którego mogę się trzymać zgodnie z planem i 2. dynamiczną trasę z rekalkulacją w przypadku zjazdu w bok. Nawiasem: w Montanie można wyłączyć rekalkulację trasy - niektórzy się tym podniecają, ale powyższy trik jest chyba fajniejszy.

Na enduro z garminem, to w ogóle można najprościej jak się da: wbijasz punkt docelowy i ustawiasz "najkrótsza droga". Jeśli masz City Navigator Europe, to nie ma przy tym znaczenia czy wybierzesz unikanie dróg gruntowych, czy nie - fun masz gwarantowany! Próbowałem tego wiele razy i nigdy sie nie zawiodłem - Przygoda!!!
Zdrówko,
Miszel
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.12.2011, 21:32   #4
Boski-Kolasek
 
Boski-Kolasek's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2010
Miasto: Bieszczad PL, co. meath IRL.
Posty: 1,629
Motocykl: nie ma!!!!!!!
Przebieg: +-50k
Boski-Kolasek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 6 godz 7 min 47 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Miszel Zobacz post
Nic nie potrafie powiedziec o x78. To o czy piszesz faktycznie czasami sprawia kłopoty w samochodzie - aż by się chciało mieć takie możliwości jak w Automapie. Ale źródło problemu tkwi raczej w skopanej kategoryzacji dróg na mapie (chodzi głównie o CNErope), a więc jest niezależne od samego odbiornika.
Natomiast na motocyklu raczej się nad tym nie zastanawiam. Bazuję na waypointach. Jeśli nie chce mi się planować niczego wcześniej, to biorę mape papierową, jadę z grubsza na pałę i ad hoc dobijam waypointy na podstawie tej mapy, w zależności od humoru, lub tego co zastaję na miejscu.
Jeśli planuję wcześniej, to robie to w Basecamp, albo w całości, albo fragmenty trasy, wbijając waypointy w których bardzo chcę jednak się znaleźć. Niektóre waypointy mogę też zapisać osobno, dla wygody. Tak ułożoną trasę zapisuję jako 'trasa' (route) ale także konwertuję ją do ścieżki (track). Do jazdy wyświetlam obie - trasę i ścieżke - naraz i mam: 1. sztywny ślad którego mogę się trzymać zgodnie z planem i 2. dynamiczną trasę z rekalkulacją w przypadku zjazdu w bok. Nawiasem: w Montanie można wyłączyć rekalkulację trasy - niektórzy się tym podniecają, ale powyższy trik jest chyba fajniejszy.

Na enduro z garminem, to w ogóle można najprościej jak się da: wbijasz punkt docelowy i ustawiasz "najkrótsza droga". Jeśli masz City Navigator Europe, to nie ma przy tym znaczenia czy wybierzesz unikanie dróg gruntowych, czy nie - fun masz gwarantowany! Próbowałem tego wiele razy i nigdy sie nie zawiodłem - Przygoda!!!
Zdrówko,
Miszel

Dzieki stary piszesz sensownie bez jakiegos pie...
mam jeszcze pytanie jaka jest roznica pomiedzy sprzetem z Europa a z Usa/
__________________
Plany i marzenia to pozwala twardo stapac w rzeczywistosci.... chyba!!!!!!

Ostatnio edytowane przez Boski-Kolasek : 21.12.2011 o 21:46
Boski-Kolasek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.12.2011, 12:34   #5
Mutomb


Zarejestrowany: Dec 2010
Miasto: Kalisz
Posty: 20
Motocykl: G650X-challenge
Mutomb jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 2 godz 42 min 34 s
Domyślnie

Witam,
Moj obecny odbiornik to 60Csx. Jestem z niego bardzo zadowolony ale.... No wlasnie. Po dluzszym uzytkowaniu czasem chcialoby sie czegos wiecej. Czy ktos orientuje sie jak wyglada porownianie 60Csx w stosunku do Montany?
Nie bede ukrywal ze jak dla mnie glowna zaleta jest ekran a dokladniej jego wielkosc. Jesli jego widocznosc jest lepsza a na to wskazuje specyfikacja to bylby kolejny plusik.
Kolejna rzecz to slady. W 60Csx irytowalo mnie to ze, przy dluzszej jezdzie kiedy pamiec zostala zapelniona starsze slady zaczely mi znikac z ekranu odbiornika. Juz wyjasniam dokladnie o co mi chodzi. Jade do celu przez nieznany teren 1 dzien, kolejny dzien na miejcu jezdze. 3ciego dnia wracam a sladow z1go dnia na odbiorniku juz praktycznie nie widze. Mam problemy z powrotem opracowana wczesniej trasa. Wiem, ze mozna te slady sobie wczesniej zapisac ale wtedy zostana zapisane w formie uproszczonej. W domu nie ma problemu zebym sobie to wszystko zrzucil do MapSource. Jak to wyglada w Montanie?
czy da sie zaprogramowac w Montanie funkcje zapisu sladu tak abym jednym przyciskiem podczas nawigowania na mapie wlaczyl/wylaczyl zapis sladu bez skakaniu po menu?
Czy mozna zablokowac orientowanie mapy na ekranie tak zeby polnoc byla zawsze u gory?
Czy mozliwe jest nawigowanie po drogach w trybie samochod/motocykl z widokiem mapy w 2D?
Czy Montana pracuje bezproblemowo z MapSource?

Miszel, jako ze jestes juz dluzszy czas uzytkownikiem tego sprzetu licze na Twoje opinie .

Dziekuje, pozdrawiam i Wesołych Świat zycze.
Mutomb jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.12.2011, 12:38   #6
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

60 do 650 to porównanie XT do GS.
Dużo fajerwerków ale czy ta sama solidność..?
Narazie urządzenia za krótko na rynku by mozna bylo coś solidnego napisać, a wpisy ludzi którzy je mają, często jako pierwszą nawigacje na motocykl są jak kupienie bmw gs po 20 latach przerwy w jeździe motocyklem.
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.12.2011, 08:44   #7
Miszel
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał rambo Zobacz post
60 do 650 to porównanie XT do GS.
Dużo fajerwerków ale czy ta sama solidność..?
Narazie urządzenia za krótko na rynku by mozna bylo coś solidnego napisać
Nie bardzo mogę się z tym zgodzić. Od czerwca, kiedy pojawiła się w sprzedazy, Montana jest bardzo intensywnie testowana i rozwijana. Dość powiedzieć, że jak kupowałem ją na początku lipca jej firmware miał numer 2.40, a teraz już 3.70. U Garmina pracuje nad nią wydzielony zespół, który (o dziwo!!) reaguje na sygnały użytkowników - sam tego próbowałem. Na forum AT (i generalnie w PL) nie widać tego wszystkiego z powodu podstawowej i wielkiej wady Montany: CENY! Ale np. w US motocykliści rzucili się na nią jako na sprzęt który w ich mniemaniu jest idealny właśnie na enduro - wystarczy podejrzeć dyskusje choćby na advrider.com. Montana została pomyślana jako sprzęt do każdego rodzaju nawigacji (od samochodu do wody), choć przez Garmina jest nazywana nawigacją 'turystyczną' - a więc umieszczana jest w podobnej kategorii jak gpsmap 60/62, Oregony, Colorado, Dakoty, etc. Problem w tym, że Monatana jest ZA DUŻA i ZA CIĘŻKA do turystyki pieszej, czy rowerowej. Piesi i rowerzyści doceniając jej możliwości software'owe i hardware'owe nazywają ją przy tym "wielką cegłą" i skreślają ze swojej listy.
Tyle wstępu. Teraz pytania Mutomba:
To co napisał Irokez to prawda. Mogę to tylko rozszerzyć:
1. widoczność ekranu jest tym lepsza im większe słońce! W słońcu w ogóle niepotrzebne jest podświetlenie;
2. Ślady w Montanie to osobna bajka (piękna bajka!). Maksymalna ich wielkość to co prawda 10 000 punktów - podobnie jak w innych garminach, można samemu ustawić interwał (lub automatyczny, zmienny interwał). Ślad może być automatycznie zapisywany po wypełnieniu limitu, lub na "bazie dziennej". To ostatnie jest genialne - Montana ma kalendarz, w którym widać czy danego dnia był jakiś przebieg, czy nie. Wybierasz jakiś konkretny dzień i widzisz na mapie przebyty ślad, wbite wtedy waypointy i ew. zdjęcia z aparatu; do tego wszystiego można dodawać dłuższe komentarze, wygodnie wklepane na sporej klawiaturze.. Czyli robi się z tego normalny dziennik podróży - świetna rzecz na dłuższe wyprawy. Zapisane ślady można wyświetlać na mapie równocześnie, w różnych kolorach (do wyboru kilkanaście) - ograniczeniem jest tylko czytelność mapy. Można nawigować wg wyznaczonej, routowalnej trasy i mieć dodatkowo widoczne inne ślady - wynikają z tego duże możliwości dla planowania ale to osobny spory temat.
3. Irokez nie wspomnial o skrótach. To jest troche podobne do skrótów w Windowsach. Są to dowolne komendy, czasami dość rozudowane, które podpinasz pod ikonkę (dużo do wyboru) i umieszczasz właściwie w dowolnym miejscu menu. Pozwala to na wyciągnięcie jakiś twoich ulubionych komend z głębi rozgałęzioneych menu gdzieś "na wierzch", do częstego użycia. To też osobny temat.
4. Mapsource - Montana wpsółpracuje bez problemu. Ale ponieważ Garmin porzucił rozwój MS na rzecz Basecampa, to polecam przestawienie się na ten drugi. Zwłaszcza, że lepiej się nadaje do "naszych" celów!

Nie rozumiem natomiast tego co napisał Irokez, że nie ma nawigacji po śladzie - jak to nie ma? Jest przecież! A "precyzyjne planowanie trasy w urządzeniu" też jest, jak najbardziej, tyle że nie tak wygodne jak na kompie (tu Irokez ma rację). Ale to kwestia małego ekranu, niczego więcej. Na gpsmap 62 jest jeszcze gorzej - właśnie ze względu na wielkość ekranu, bo poza tym to też bardzo dobra nawigacja.
Uff, chyba wyczerpująco...
Zdrówko,Miszel

Ostatnio edytowane przez Miszel : 28.12.2011 o 08:51
  Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Montana- kabel do zasilania Michal Zastosowanie praktyczne 9 05.11.2013 10:04
Garmin Oregon (Montana, 62, ... ) - oprogramowanie subiektywnie idealne sowizdrzal Zastosowanie praktyczne 15 27.08.2013 11:14


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.