Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > KTM

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 22.11.2011, 16:02   #1
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
Domyślnie

Niestety nie da się skonstruować fajnego moto za tanie pieniądze. Ktoś dziwił się, że auto (którego subiektywnie jest więcej jako materii) potrafi być tańsze.
Niech ten ktoś spojrzy na ilość sprzedawanych egzemplarzy jakiegoś popularnego auta i motocykla enduro.
Cena egzemplarza = (cena pomysły + cena linii produkcyjnej)/ilość sprzedanych egzemplarzy*

*tak w zajebistym skrócie
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.11.2011, 16:43   #2
Cibor klv
 
Cibor klv's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,892
Motocykl: LC 4
Cibor klv jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 14 godz 1 min 34 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lepi Zobacz post
Niestety nie da się skonstruować fajnego moto za tanie pieniądze. Ktoś dziwił się, że auto (którego subiektywnie jest więcej jako materii) potrafi być tańsze.
Niech ten ktoś spojrzy na ilość sprzedawanych egzemplarzy jakiegoś popularnego auta i motocykla enduro.
Cena egzemplarza = (cena pomysły + cena linii produkcyjnej)/ilość sprzedanych egzemplarzy*

*tak w zajebistym skrócie
No tak to z grubsza wygląda, dlatego motocykle relatywnie tanie, to te które zadowolą jak najszersze grono klientów, czyli motocykle niby do wszystkiego, bardziej wybredni i świadomi swoich wymagań muszą bulić kesz. Najgorzej, że się chce jak młodemu psu na wiosnę, a nie ma za co...
Mi chodzi po głowie taki mix jak ten gościu zrobił ze swoim motocyklem.. silnik er6 72 KM na allegro za 2 tys. można mieć.. kompaktowy,mocny i niezawodny. W mojej rd 03 jest 50 KM taki boost w postaci 20 dodatkowych kucy urwie dupę


__________________


Ostatnio edytowane przez Cibor klv : 22.11.2011 o 16:55
Cibor klv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.11.2011, 17:06   #3
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
Domyślnie

Jak fajnie zrobisz będziesz miał zamówienie na mała serię. Ci co mówią, że im w afri mocy nie brakuje albo kłamią albo nie jeździli niczym mocniejszym
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.11.2011, 17:21   #4
maryjan
kapłan maryjan
 
maryjan's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2009
Miasto: Krakuff
Posty: 203
Motocykl: Super Penera
Przebieg: 667
maryjan jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 dni 8 godz 23 min 14 s
Domyślnie

Tylko pytanie czy jest sens?
Te kilka KM które brakuje Ci w Afryce znajdziesz w Super Tenerze .
A jak dalej mało to wsadzisz silnik z TDM 4tx i masz 80 kilka kucyków.
Jak dobrze sprzedasz Africę to zostanie Ci rezerwa $$ na modyfikacje ST
maryjan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.11.2011, 17:37   #5
Cibor klv
 
Cibor klv's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,892
Motocykl: LC 4
Cibor klv jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 14 godz 1 min 34 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał maryjan Zobacz post
Tylko pytanie czy jest sens?
Te kilka KM które brakuje Ci w Afryce znajdziesz w Super Tenerze .
A jak dalej mało to wsadzisz silnik z TDM 4tx i masz 80 kilka kucyków.
Jak dobrze sprzedasz Africę to zostanie Ci rezerwa $$ na modyfikacje ST
Przyrost mocy ma sens tylko wtedy kiedy masa jest na stałym poziomie, ST będzie sporo cięższa od Afry rd 03 z 70 konnym silnikiem. Stosunek mocy do masy będzie na korzyść w Afrze. Te przymiarki robię czysto teoretycznie, tak naprawdę żeby ocenić czy taka rzeźba ma sens trzeba by mieć silnik i ramę i przymierzyć, jesli okazałoby się, że silnik jest ciut za długi to by wymagało cięcia ramy i sporej rzeźby zatem zasadność takiej operacji byłaby dyskusyjna. Prościej byłoby wziąć piec od Trapa 700. W przypadku Afry rd 03 to zysk 10 KM i myślę , ze dałoby radę wykorzystać moduły od 03 a także zrobić to na gaźniku.
__________________


Ostatnio edytowane przez Cibor klv : 22.11.2011 o 17:42
Cibor klv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.11.2011, 21:06   #6
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,926
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 18 godz 14 min 8 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lepi Zobacz post
Ci co mówią, że im w afri mocy nie brakuje albo kłamią albo nie jeździli niczym mocniejszym
Prawdą jest że w AT przydało by się tak z np z 70KM , zwłaszcza w 2 osoby i z ładunkiem.Nic nie stoi na przeszkodzie żeby ciut dorzucić.... kosztem paliwa oczywiście.
Ale czy tak naprawdę moc jest podstawowym wykładnikiem?
Dla wielu nie jest a ważne jest coś zupełnie innego
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.11.2011, 21:17   #7
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Prawdą jest że w AT przydało by się tak z np z 70KM , zwłaszcza w 2 osoby i z ładunkiem.Nic nie stoi na przeszkodzie żeby ciut dorzucić.... kosztem paliwa oczywiście.
Ale czy tak naprawdę moc jest podstawowym wykładnikiem?
Dla wielu nie jest a ważne jest coś zupełnie innego
Dla mnie to nie jest oczywiste.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.11.2011, 21:25   #8
puszek
 
puszek's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Krakuff
Posty: 4,747
Motocykl: RD07a
puszek jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 3 tygodni 3 dni 6 godz 25 min 26 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lepi Zobacz post
Dla mnie to nie jest oczywiste.
5

Sportowcy ekstremaliści zawsze będą dążyć do więcej, mocniej i szybciej...W tych kategoriach Lc 8 nie ma sobie równych...Ale dla mnie..48 letniego faceta, liczy się już coś innego..Zdziadziałem może, ale Afryka mnie tak bardzo nie przerasta możliwościami i ochrania moje stare kości..odpukać...
Oczywiście jest jeszcze prestiż i moda ,ale mnie to tak niewiele rusza.
Cel jaki sobie zakładam to podróże...Jak znikną Afryki z rynku (udało mi sie właśnie kuoic jedną z 30 tysiacami przebiegu) wtedy pomyślę o jakimś lc4 dla emerytów...
puszek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.11.2011, 21:32   #9
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
Domyślnie

Ja akurat miałem na myśli, że wzrost mocy nie musi być okupiony większym zużyciem paliwa co dla Dzieja było oczywiste. Zaszufladkowałeś mnie już chyba
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Dlaczego lubię BMW, KTMa, Triumpha Orzep Inne - dyskusja ogólna 125 23.08.2013 20:28


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.