Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 18.11.2011, 08:58   #1
Rychu72
 
Rychu72's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: wilidż Opole
Posty: 2,547
Motocykl: CRF 1100
Przebieg: 0 kkm
Rychu72 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 dni 6 godz 44 min 56 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał bartol Zobacz post
ja bym miał jeszcze jedną sugestie, coby zacisk był umiejscowiony jak najwyżej tj. najbliżej oryginalnych mocowań, żeby nie wystawał poniżej osi koła, albo przynajmniej żeby nie był poniżej lagi.
Z jakiego powodu?
To położenie jakie teraz jest podyktowane jest grubością zacisku asymetrycznego. Trudno to wytłumaczyć, ale zacisk ma dwie płaszczyzny które w muszą częściowo najść na siebie, żeby mieć większą wytrzymałość. Widać to na drugim zdjęciu w 16 poście.

Ostatnio edytowane przez Rychu72 : 18.11.2011 o 09:00
Rychu72 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.11.2011, 09:14   #2
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Będzie ciężko. Zaciski będą nisko
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.11.2011, 09:41   #3
bartol
...już nie taki świeży
 
bartol's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Pawłowice - okolice
Posty: 797
Motocykl: 1090R; 350EXC; 690R;
bartol jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 6 dni 16 godz 9 min 45 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Rychu72 Zobacz post
Z jakiego powodu?
A szczerze to nie wiem, ale patrząc na umiejscowienie zacisków w większości motorów, a zwłaszcza terenowych to tak jest - być może większa ochrona przed uszkodzeniem...

dla poglądu, tak to wygląda przy oryginale:
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg DSC04834.JPG (140.2 KB, 260 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez bartol : 18.11.2011 o 09:50
bartol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.11.2011, 09:59   #4
Rychu72
 
Rychu72's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: wilidż Opole
Posty: 2,547
Motocykl: CRF 1100
Przebieg: 0 kkm
Rychu72 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 dni 6 godz 44 min 56 s
Domyślnie

Twoje i moje uchwyty są nieco inne. U mnie nie odstaje w dół ten dolny uchwyt. Patrząc na poziom dolnego uchwytu od zacisku, to zbytniej różnicy nie ma. Z drugiej strony jak walnę w np. kamień to nie uwale uchwytu na ladze tylko pognę blachę
A to inne wydumki znalezione na necie.
Przedostatnie zdjęcie to orginał do mojego zawiasu, ale dla tarczy 320 mm.
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg zdjęcie adapterów od ST 3.jpg (87.5 KB, 4 wyświetleń)
Typ pliku: jpg zdjęcie adapterów od ST 2.jpg (154.4 KB, 3 wyświetleń)
Typ pliku: jpg zdjęcie adapterów od ST.jpg (111.8 KB, 3 wyświetleń)
Typ pliku: jpg zdjęcie zacisku 2.jpg (29.2 KB, 3 wyświetleń)
Typ pliku: jpg zdjęcie adapterów 1.jpg (19.3 KB, 258 wyświetleń)
Rychu72 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.01.2012, 18:26   #5
Rychu72
 
Rychu72's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: wilidż Opole
Posty: 2,547
Motocykl: CRF 1100
Przebieg: 0 kkm
Rychu72 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 dni 6 godz 44 min 56 s
Domyślnie

Zabawy ciąg dalszy.
Dwa miechy leżały zabawki u światowej sławy tokarza-ślusarza i p. Czesio drapiąc się w głowę przekładał termin wykonania z tygodnia na tydzień doprowadzając mnie na skraj wyczerpania nerwowego.
W końcu zabrałem zawias i koło i był pan Kazio i Miecio, którzy też się drapali w głowę patrząc co to za cuda od nich chce.
Pewnie jakaś wszawica zapanował wśród tokarzy.
Tak więc stwierdziłem, że nie ma co liczyć na ich wiedze i nadszedł czas uruchomić swoje szare komórczaki i zakasać rękawy.
Zgromadziłem wszystkie niezbędne narzędzia.
narzędzia.jpg

Wszystko to najnowasza technologia NASA
Zakupiłem nieco grubsze sreberka niż te co świstaki owijają czokoladę (8 i 20 mm) i .....
formatki czyste 2.jpg


.... natrasowałem laserowym flamastrem kształt jaki mi wyszedł z paździerzowych wzorców.

formatki natrasowane.jpg

Następnie dokonałem czystego laserowego cięcia przy którym flexa mało nie wyzionęła ducha.

czyste laserowe cięcie.jpg

Potem trzeba było zaznaczyć co jest be i trzeba usunąć.
narysowane wyżłobienie.jpg


Druga strona
narysowane wyżłobienie na drugie stronie.jpg


CDN

Ostatnio edytowane przez Rychu72 : 25.01.2012 o 11:52
Rychu72 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.01.2012, 18:32   #6
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
Domyślnie

przysłałbyś mi te paździerze to bym Ci wyciął. Ale zabawa by cię ominęła, wszak wiadomo jak fajnie tnie się alu flexem
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.01.2012, 18:36   #7
Rychu72
 
Rychu72's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: wilidż Opole
Posty: 2,547
Motocykl: CRF 1100
Przebieg: 0 kkm
Rychu72 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 dni 6 godz 44 min 56 s
Domyślnie

Po wycięciu jeszcze było tysiąc pięćset sto dziewięćset przymiarek i korekt więc to cięcie było tylko preludium do dalszej zabawy
Alu pięknie się klei po nagrzaniu więc często musiałem wrzucać je w śnieg .

Pierwsze próby pozbywania się niepotrzebnego alu odbywały się frezarką do drzewa z frezem do alu
próba frezowania.jpg
próba frezowania 2.jpg
Nie szło za dobrze więc leciałem dalej flexą, a w trudnodostępnych miejsach i na brzegach poprawiałem frezarką

wyżłobienie pierwsze.jpg
wyżłobienie drugie.jpg
Oczewiście byłem zapanbrat z BHP

bhp.jpg

Cały czas to przymierzałem to podbierałem tak żeby powierzchnia klocków była cała na tarczy.

przymiar drugi.jpg

Tak to na końcu wyszło
adapter prawy skończony.jpg


Prawy adapter to pikuś, bo to tylko kawałek płaskiej blachy (dwie lewe lagi).

dwa adaptery na podłodze w pkoju.jpg
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg gotowy zacisk lewy.jpg (249.3 KB, 2 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 26.02.2013 o 08:49
Rychu72 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.01.2012, 12:46   #8
e200g_
 
e200g_'s Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Bartoszyce
Posty: 365
Motocykl: RD07a, WSK 125, SH 125i ABS
e200g_ jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 4 dni 3 godz 13 min 16 s
Domyślnie

A czy można takie adaptery kupić gotowe, do konkretnego typu mocowania, w moim przypadku koło i zaciski od Afryki RD 07a, zawieszenie od LC4 ADV 2004r, i nie bawić się z rzeźbą?

Tak sobie myślę, czy taka rzeźba to nie jest pewnego rodzaju ryzyko, że to wszystko nie wytrzyma w jakimś kluczowym momencie i wtedy...?
__________________
...to jest wprost niezbyt mądre, ale w samym założeniu mądre.
e200g_ jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
estetyka zaciskow goral Hamulce, kola, opony 18 11.03.2014 17:58
Uszczelniacz zacisków rafalkefir Wszystko dla Afryki 3 13.10.2009 07:58
Gumki zacisków RD07a Kudłaty Rysiek Wszystko dla Afryki 10 19.02.2009 14:43


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.