Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 26.10.2011, 10:40   #1
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Dzieju to ma wersje RD03S. Już takich nie produkują
Moja przy 50 000km miała 12.5 atm na oba.
Potem 11.5atm przy 75 000km.
10,5 przy 100 000km
9,5 przy 125 000km
8,5 przy 150 000km
i zatrzymało się przy 8 i tak jest teraz przy 170 000km.
Tak samo liniowo wysuwa mi się napinacz od nierządu

Co do pomiaru to wyjmujemy po jednej świecy z cylindrów oraz filtr powietrza. Gasimy światła i gaz na maxa
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.10.2011, 10:44   #2
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
Domyślnie

Rambo, może Twój manometr ma skalę od 8atm
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.10.2011, 10:46   #3
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,926
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 18 godz 35 min 47 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał puszek Zobacz post
Dzieju...Ty chyba nie przekraczasz 80km/h i mieniasz olej co 3tkm :-)))
No cośty przy 80 to motocykl się może przewrócić , jak mi się nie spieszy i się delektuję jazdą to jadę 110-120 ale fajna prędkość którą też lubię to ok 140 i silniczek jakoś tak miło sobie mruczy
Poniżej 100 jadę tylko wtedy kiedy muszę ale unikam tego jak tylko mogę.
A olej to połówka co ok 7tyskm.

Cytat:
Napisał rambo Zobacz post
Co do pomiaru to wyjmujemy po jednej świecy z cylindrów oraz filtr powietrza. Gasimy światła i gaz na maxa
Bez filtra powietrza to oszustwo pewnie z 0.5atm
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.10.2011, 10:51   #4
Evvil
 
Evvil's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 1,144
Motocykl: oby złodziej kulasy połamał
Przebieg: :(
Evvil jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 26 s
Domyślnie

A powiedzcie mi panowie jakie są "objawy" niskiej kompresji - z tego co się zdążyłem dowiedzieć:
- zwiększona konsumpcja paliwa
- ciężki rozruch
- telepanie silnika, nierówna praca

Czy coś jeszcze można zaobserwować?
Zaczynam podejrzewać fuszerkę przy pomiarze (wynik podany w PSi?) i przymierzam się do zrobienia pomiaru gdzie indziej, ale tak z ciekawości - co się wówczas dzieje jak jest rozstrzał w kompresji >10% lub kompresja jest na poziomie 60% wartości nominalnej?
Evvil jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Miernik kompresji za 85zł z allegro - dobre to? krzysiek_m Silnik, sprzęgło, skrzynia 15 02.11.2012 20:28


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.