Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 07.10.2011, 22:58   #1
wasilczuk
dziad barowy
 
wasilczuk's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: bielsk podlaski
Posty: 1,988
Motocykl: RD07a
wasilczuk jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 15 godz 52 min 46 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał zombi Zobacz post
Męczyłem dziś oponę i pewnie kiepsko machałem łychą. W efekcie naciąłem rant opony (brzeg o który zapiera się łyżka), w jednym miejscu spod gumy widać druty - opona do wywalenia czy posłuży jeszcze
Jeżeli nie przerwałeś drutów to skladaj i głowy nie zawracaj.

O zdjęciu opony pisane było już miliony poematów a ja spróbuję napisać to co jest dość istotne a często się to pomija.
1. zanim zaczniesz sprawdź i zapamiętaj na którym ząbku jest naciąg łańcucha aby później ustawić tak samo.
2. ośkę podobnie jak w samochodzie luzuj jak motocykl stoi jeszcze na kołach a nie w powietrzu i młotkiem w klucz na 1 biegu.
3. po wyjęciu ośki od razu wyjmij z kola tuleje dystansowe, załóż je na ośkę razem z mimośrodami do naciągu łańcucha i nakrętką i włóż na swoje miejsce w wahaczu aby nic się nie zabrudziło i nie zgubiło;
4. wyjmij z koła zębatkę i gumy i połóż żeby się nie pogubilo;
5. gdy koło leży na tarczy ham jest wygodniej i stabilniej ale zdejmowanie gumy od strony tarczy ma tą zaletę, że napiętą łyżkę można podsadzić pod tarczę. można też za sprychy ale trzeba uważać żeby w łeb nie dostać.
6. nowa dętka- większość nie zwraca na to uwagi myśląc że nowa to już zbawienie. chodzi mi o wentylnicę. są dwa rodzaje. wklejane i skręcane. skręcaną można poznać po tym, ze ma dwie nakrętki i podkładkę w miejscu połączenia wentylnicy z dętką. ta wentylnica jest tylko włożona w dętkę i dociśnięta podkładką i jedną nakrętką. TA NAKRĘTKA I PODKŁADKA MA BYĆ DOCIŚNIĘTA I SIEDZIEĆ Z DĘTKĄ WEWNĄTRZ FELGI!!. Drugą nakrętką przyłapujemy wentylnicę już po zewnętrznej stronie felgi. Naprawialiśmy raz w nocy taką gumę. puściła wentylnica. wcześniej opony zmieniał jakiś "fachowiec". na wentylnicy nie było ani podkładki ani nakrętki. Na słowo zucha się trzymało.
7,8,9. już mniej istotne.
__________________
Africa jest jak kotlet schabowy. im mocniej bita tym lepiej smakuje.

rolnik-kaskader
RD 07A '96

na starym forum w szóstej linijce
wasilczuk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
zmiana tylnej zębatki na mniejszą Stary-S3 Rama, zawieszenia, napęd 48 04.08.2014 13:27
wymiar gwintu tylnej osi maryjan Hamulce, kola, opony 3 07.07.2011 21:36
Wymiary tylnej ośki + tuleki wewnątrz tylnej piasty:) majo Hamulce, kola, opony 2 10.02.2009 22:06


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.