![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
20w50 to pewnikiem jakiś minerał.. One się szybko zużywają jednak
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
stęchły
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Zbąszyń
Posty: 444
Motocykl: RD07a
Przebieg: 130000
![]() Online: 1 tydzień 2 dni 11 godz 47 min 2 s
|
![]()
To jest półsyntetyk Panie Rambo, nie minerał.
__________________
Wichura |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
A no to Panie Mecia wszystko gra
![]() Zalałem ostatnio testowo minerał. Po 3000km zaczeły się problemy z szukaniem luzu, pracą skrzyni i inne niedomagania które przy półsyntetyku pojawiają się sporo pózniej. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
kapłan maryjan
![]() Zarejestrowany: Nov 2009
Miasto: Krakuff
Posty: 203
Motocykl: Super Penera
Przebieg: 667
![]() Online: 1 tydzień 3 dni 8 godz 23 min 14 s
|
![]()
Apropo brania oleju - temat zgłębiałem, a właściwie doktoryzowałem przy mojej tedeemie - lekarstwem(a właściwie półśrodkiem, bo kto w połowie sezonu rozdłubie silnik?) jest zaaplikowanie oliwy o jak największym wskaźniku lepkości i lepkości przy 100st C (normalne warunki pracy oliwy). Szukając tego i porównując okazuje się, że oliwy 10w60 mają z reguły najlepsze własności - i faktycznie po zaaplikowaniu daje to zauważalne rezultaty.
PS1. Ubytek w Afryce 0,5 l oleju (przy ca 2,5 litra w RD03) to jest już zauważalna różnica. W Super Penerze/TDM przy 4 litrach i suchej misce już nie robi takiej różnicy. Trzeba sprawdzać olej po prostu - wyrobić sobie nawyk, że po przegonieniu po autostradce trzeba zaglądnąć na bagnet. PS2. Zużycie na poziomie 1 litra/1000 km daje 25 pln/1000 - 2,5 pln/100 czyli spalanie jakieś 0,5litra paliwa więcej ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
10w60 owszem są super. Ale 10w do wyrobionych silników tudzież stukających sworzni już mniej
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
kapłan maryjan
![]() Zarejestrowany: Nov 2009
Miasto: Krakuff
Posty: 203
Motocykl: Super Penera
Przebieg: 667
![]() Online: 1 tydzień 3 dni 8 godz 23 min 14 s
|
![]()
W takim razie lałbym co popadnie
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
Tyż prawda
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Zarejestrowany: Jul 2010
Miasto: Kraków
Posty: 140
Motocykl: AT+TA
![]() Online: 1 tydzień 53 min 6 s
|
![]()
Te pól litra uzupełniałem na dwa razy, więc raczej nie ma obawy, że latałem z za małą ilością oleju. Tylko kurde, mój stary rozklekotany trampek z przebiegiem "bóg wie ile" bierze dużo mniej.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 1,144
Motocykl: oby złodziej kulasy połamał
Przebieg: :(
![]() Online: 3 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 26 s
|
![]()
To jest troche ponad 100 na 1kkm. Nie jest źle!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Bagnet oleju | strobus1 | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 13 | 19.03.2013 22:53 |
Bagnet oleju | Skydiverek | Regularne czynności serwisowe | 5 | 22.06.2011 19:45 |
Poziom oleju | JackHarrer | Regularne czynności serwisowe | 21 | 17.09.2010 11:55 |
Filtr oleju K&N | Daddy | Wszystko dla Afryki | 5 | 12.04.2009 19:52 |
Chłodnica oleju. | wieczny | Układ chlodzenia | 9 | 06.02.2009 21:14 |