Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13.08.2008, 09:35   #1
JareG
Piast Kołodziej
 
JareG's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Toruń
Posty: 1,890
Motocykl: RD03
JareG jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 17 godz 44 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał newrom Zobacz post
A to ktoś robi remonty na używanych częściach ?
IMO nie chodzi o uzywki, tylko o zamienniki. Jest roznica jakosciowa i (chyba przede wszystkim) cenowa pomiedzy gratami z logo a tymi bez..
A co do stosowania uzywanych czesci, to znam takich pacjentow (ale nie mechanikow, tylko uzytkownikow), ktorzy oszczedzaja np. na filtrze w skrzyni automatycznej "bo dobrze wyglada, czysty jest", tak samo na uszczelkach etc.

Cytat:
A jak sobie przypomnę przygody kumpla z zakupami silników do CXa to mi się odechciewa używek
Z uzywkami nie jest tak zle. Ja akurat remontowalem wiekszosc swoich reaktorow (w Mercedesach) ale jednego kupilem uzywanego (liczyl sie czas), przelozylem wtrysk etc., wsadzilem, odpalilem i jezdzil super. Z tym ze kupowalem od sprawdzonego sprzedawcy, ktory g*wna nie oferuje.
I cos mi mowi, ze kupie sobie (uzywany ) silnik do AT na zapas, taki za einkilo euro
__________________
Pozdrawiam z Torunia i okolic,
Jarek

K1200RS & TRX850 & XTZ850
JareG jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.08.2008, 12:45   #2
Vooytas
status-TAK stan cywilny-TAK....
 
Vooytas's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,219
Motocykl: K750
Przebieg: Tak,
Vooytas jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 12 godz 22 min 48 s
Domyślnie

A macie jakieś wskazówki co sprawdzić i jak w silniku gdy jest wymontowany czyli bez możliwości odpalenia?
Narazie co mi przychodzi to wałek zdawczy, można praktycznie bezinwazyjnie posprawdzać frezy.
Czy są jakieś detale typu czujnik luzu, syf pod deklem, wytarcie czegoś tam.... które zdradzą prawdziwy przebieg +/- 30tysiecy?
Vooytas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.08.2008, 12:54   #3
JareG
Piast Kołodziej
 
JareG's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Toruń
Posty: 1,890
Motocykl: RD03
JareG jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 17 godz 44 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Vooytas Zobacz post
A macie jakieś wskazówki co sprawdzić i jak w silniku gdy jest wymontowany czyli bez możliwości odpalenia?
IMO ciezki temat.
Na silnikach do AT czy w ogole do moto sie nie znam, ale jesli chodzi o silniki to warto pamietac, ze sa one (s)tworzone po to, zeby dzialac/pracowac. Jesli ich poprawnie na dluzszy postoj nie zakonserwowano, to mozna sie zdziwic po wybudzeniu pacjenta z takiego snu zimowego (albo nawet w trakcie tegoz).

Wniosek: albo kupowac jezdzacy silnik, albo od sprawdzonego sprzedawcy (ktory sie na temacie zna).. albo w ogole (=ja bym takiego 'lezaka' od nieznajomego nie kupowal)
__________________
Pozdrawiam z Torunia i okolic,
Jarek

K1200RS & TRX850 & XTZ850
JareG jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.08.2008, 13:02   #4
Franz
Stary (P)iernik
 
Franz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,758
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Franz jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
Domyślnie

cheche. Przyznam że kupując swój rzuciłem okiem , na pakę i do domu wio.
Wyglądał tak dobrze ze nie miałem wątpliwości co dp przebiegu.
Jeśli silnik bedzie trefny(a nie jest) to to zwracam pieniądze ,ale - pod jednym warunkiem ,że wykonawcą bedzie ktoś kto się zna - najlepiej człowiek z forum np.IZI ( lub Pastor) którym mogę ufać lub serwis Hondy.
Chodzi mi o to żeby wskutek niedoświadzczenia przypadkiem można zapomnieć wlać płyn chłodzący lub olej
__________________
<font color=#ffff00><b>.<font color=#000000>Tylko dwie rzeczy są nieskończone</font></b><font color=#000000>: <b>Wszechświat oraz ludzka głupota</b>, <b>choć nie jestem pewien co do tej pierwszej</b>. </font><b><font color=#000000>...  ( A.E)</font></b></font>

Ostatnio edytowane przez Franz : 13.08.2008 o 13:07
Franz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.08.2008, 16:03   #5
hubert
Jaki świeży jaki świeży ??
 
hubert's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,729
Motocykl: nie mam AT jeszcze
hubert jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 11 godz 52 min 29 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Vooytas Zobacz post
Czy są jakieś detale typu czujnik luzu, syf pod deklem, wytarcie czegoś tam.... które zdradzą prawdziwy przebieg +/- 30tysiecy?
Ktoś mi kiedyś mówił coś o zrzuceniu rozrusznika i ocenie zużycie koła zębatego ... ale już nie pamiętam dokładnie ...
hubert jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.