![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 40
Motocykl: RD07a
![]() Online: 4 dni 5 godz 45 min 2 s
|
![]()
Cieszę się, że za moją przyczyną browar się leje :-) chociaż wolałbym, żeby w mojej sprawie :-) Konkluzje po przejechaniu 4tys km po Bałkanach - po 1000km pompa ze stykami wymienionymi na takie ze stycznika 400V, wzorcowo spaliła bezpiecznik. Włożyłem starą pompę, tę która paliła mi bezpiecznik przed wyjazdem (tyle że wyczyściłem i wypolerowałem jej styki). Dowiozła mnie do końca wycieczki bez kaprysów. Moja teoria - nazwijmy ją nieskromnie teorią Faraona :-) - jest taka, że łuk elektryczny na stykach, w wyniku nadtopienia ich powierzchni, czasami doprowadza do chwilowego sklejenia styków i wtedy idzie tam prąd przekraczający wartość bezpiecznika. Jak zdemontowałem tę pompę i bez jej rozbierania podłaczyłem do aku to poszedł z niej swąd. Po odkręceniu dekielka zaczęła pracować. Wniosek taki, że albo styki sklejone wg teorii Faraona, się rozkleiły od wstrząsów przy rozkręcaniu albo winna była śrubka, o której donosi Oskar Z. Powinien zostać ślad na uzwojeniu - postaram się to sprawdzić w najbliższym czasie i poinformować szanowne grono przyszłych wkurwionych użytkowników. Tak czy inaczej, zamierzam dołożyć słynny przekaźnik, żeby zredukować moc piorunów na stykach.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Odcięcie zapłonu | mitny | Uklad paliwowy i wydechowy | 23 | 01.08.2013 09:53 |
pali mi bezpiecznik wentylatora...jak sprawdzić uszkodzony czujnik? | majo | Układ chlodzenia | 5 | 19.04.2013 21:58 |
Pali bezpiecznik | cyngiel | Układ elektryczny i zapłonowy | 11 | 01.05.2011 12:24 |