Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Inne - dyskusja ogólna

Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 06.07.2011, 14:17   #1
kulka
 
kulka's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: zarzyca/strzelin
Posty: 1,657
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Galeria: Zdjęcia
kulka jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 2 dni 10 godz 22 min 41 s
Domyślnie

silniki olejaki wlasnie dzieki olejowemu chlodzeniu nie grzaly sie
temp pracy oleju jako czynnika chlodzacego to 140*C
wydawalo ci sie ze sie grzeje a on poprostu goracy byl
olejaki sa bardzo odporne na przegrzanie dzieki m.in. strumieniom cieczxy chlodzacej (olej) bezposrednio np. na denko tloka itd.
dbanie o prawidlowy stan oleju sprawia ze olejaki suzuki sa praktycznie bezawaryjne i bezobslugowe .
mialem kilka iolejakow suzuki i uwazam ze to najlepsze silniki jakie skonstruowano do motocykli . sprawdzaja sie w kazdym motocyklu bez zadnego ale .
olejak suzuki to legenda juz panie
__________________
BMW r100gs suzuki dr750big
kulka jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.07.2011, 17:18   #2
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,607
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s
Domyślnie

Pozwolę się nie zgodzić. To czy denko tłoka jest chlodzone olejem czy nie ma nic wspólnego z tym czy silnik posiada wodne chłodzenie czy nie. A "olejak" swego czasu czesto musial stawac na błędowskiej zeby ostygnąć. Do turystyki moze byc, do wyczynu olejak odpada.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.07.2011, 23:33   #3
Marcin-BB

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Aug 2009
Miasto: Bielsko Biała
Posty: 1,685
Motocykl: TA 600/rd03
Przebieg: 48ooo
Marcin-BB jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 15 godz 2 min 34 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lepi Zobacz post
Pozwolę się nie zgodzić. To czy denko tłoka jest chlodzone olejem czy nie ma nic wspólnego z tym czy silnik posiada wodne chłodzenie czy nie. A "olejak" swego czasu czesto musial stawac na błędowskiej zeby ostygnąć. Do turystyki moze byc, do wyczynu olejak odpada.
To wątek o chopperach, więc dajcie spokój z tym wyczynem i jeżdżeniem po Błędowskiej. Zjazd z asfaltu raczej nie wchodzi w rachubę i chodziło mi raczej o jakieś typowe wady konstrukcyjne poszczególnych modeli niż o ekstremalne testy silników!
Tak czy owak dziękuję za wszelkie sugestie i porady bo sporo się dowiedziałem!
Marcin-BB jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.07.2011, 10:55   #4
JareG
Piast Kołodziej
 
JareG's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Toruń
Posty: 1,890
Motocykl: RD03
JareG jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 17 godz 44 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał kulka Zobacz post
silniki olejaki wlasnie dzieki olejowemu chlodzeniu nie grzaly sie
temp pracy oleju jako czynnika chlodzacego to 140*C
wydawalo ci sie ze sie grzeje a on poprostu goracy byl
To, ze wtedy* biegi mi zanikaly tez mi sie wydawalo.. (oleum Motul 10w40)

* ale jak juz pisalem dzialo sie to w jednej konkretnej sytuacji - po szybkiej jezdzie wjazd w korek, i wlasciwie zatrzymanie maszynerii.. przy normalnym jezdzeniu problemu z olejakiem faktycznie nie bylo
__________________
Pozdrawiam z Torunia i okolic,
Jarek

K1200RS & TRX850 & XTZ850

Ostatnio edytowane przez JareG : 07.07.2011 o 10:57
JareG jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.07.2011, 22:49   #5
tomekv4

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Nov 2008
Miasto: koło wawy
Posty: 390
Motocykl: nie mam AT jeszcze
tomekv4 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 3 godz 39 min 5 s
Domyślnie

Przy budżecie 10-12 tys ja bym szukał virago 750. Prowadzi się o wiele lepiej od intruza 800 (intruz 1400 nie ima sie żadnych kategorii oceny prowadzenia on po prostu nie skreca). virago 750 to bardzo wygodny turysta w porównaniu z większościa czoperów (w niektórych katalogach był nawet umieszczony w rubryce turystyczny a nie czoper). Czasami potrafi sie rozleciec skrzynia biegów ale trzeba trafić wyjątkowo zajechany egzemplarz).

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 19.02.2013 o 13:24
tomekv4 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.07.2011, 03:07   #6
Ascona
 
Ascona's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2010
Miasto: Athboy, Irlandia
Posty: 374
Motocykl: RD07a
Przebieg: 64015
Ascona jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 5 dni 11 godz 30 min 45 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał tomekv4 Zobacz post
Przybudzecie 10-12 tys ja bym szukał virago 750.
Dobrze prawisz Kolego! W pełni popieram Twoje zdanie. Mam takową w garażu (obok AT oczywiście ). Świetny sprzęt, awarie się go nie imają, wygląd jak na mój gust też robi swoje . Kupiłem ją za namową kolegi bo cena była niezwykle zachęcająca . Po dopieszczeniu detali miała iść "do żyda" ale jakoś nie chcę się jej pozbywać (co oczywiście budzi wiele kontrowersji u żony )
A dwa puste wydechy ryczą równie miło jak przelotowy Arrow bez dB killera w AT
Ascona jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.