![]() |
|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Administrator
![]() |
![]()
Tarcza 03 jest tylko trochę mniejsza od 320 i mocowanie wytrzymuje do tego większa tarcza da trochę wiekszą skuteczność z czego wynika potrzeba użycia mniejszych sił do uzyskania takiej samej skuteczności hamowania.
Oznacza to że mocowanie na 4 śruby nie powinno stanowić problemu.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: Kraków/Bielsko-Biała
Posty: 213
Motocykl: 6 rowerów
![]() Online: 2 tygodni 4 dni 17 godz 11 min 50 s
|
![]()
Wytrzymaja te 4 sruby.
Do zablokowania koła potrzeba okreslonego momentu, który zalezy od sił tarcia ( głownie). Jesli jestesmy wstanie zablokowac kolo na mniejszej tarczy to jesli uzyjemy wiekszej to moment blokujacy bedzie taki sam. Na wiekszej tarczy bedzie mniejsza sila na zacisku ale przez wiekszy promien tarczy moment hamujacy bedzie taki sam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Krakuff
Posty: 4,747
Motocykl: RD07a
![]() Online: 4 miesiące 3 tygodni 3 dni 6 godz 25 min 26 s
|
![]()
Wydawało mi się zawsze że większe ramię to większy skutek działania...Afri z dwoma osobami na pokładzie i z bambetlami może ważyć ponad 500 kg...Standartowej tarczy będzie bardzo trudno w tym przypadku zablokować koło...Wtedy to jest tzw zwalniacz a nie hamulec...Jeśli uda się to tarczy 320 mm to oznacza,że siły na śrubach będą znacznie większe.. A czy wytrzymają..to nie mam pojęcia
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
Stawiam konia z rzędem że to dobre japońskie materiały a nie jakieś BMW
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Road legal
![]() Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Stolicstan
Posty: 1,324
Motocykl: AT Rd07 93r mud fighter
Przebieg: kręcony
![]() Online: 3 tygodni 2 dni 6 godz 6 min 24 s
|
![]()
Rambo, ostatnio dokręcałem śrubę tarczy odpowiednim momentem i... przekręciłem gwint w piaście. Zużycie materiału?
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Administrator
![]() |
![]()
Ktoś kiedyś go przekręcił a ty tylko go dokończyłeś.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Tarcza hamulcowa!! | Boski-Kolasek | Hamulce, kola, opony | 19 | 30.01.2012 16:19 |
Tarcza hamulcowa | Ryba | Hamulce, kola, opony | 46 | 09.11.2010 13:14 |