![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 | |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s
|
![]() Cytat:
"Należy" wywalić świece z pozostałych cylindrów a nie z tego który się mierzy. Bo jak zauważyłeś przy wykręconych dwóch świecach w cylindrze powietrze ucieka dziurą po drugiej świecy.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Radom
Posty: 130
Motocykl: TRANSALP XL600V
![]() Online: 1 tydzień 11 godz 32 min 28 s
|
![]()
żeby nie zakładać odrębnego tematu...
Zrobiłem synchro. Poskładałem wszystko z nowymi/starymi świecami do kupy (tzn. podziękowałem irydowym i wrzuciłem zwykłe NGK dedykowane do mojego trampka, na których kiedyś jeździłem). Pojeździłem kilkadziesiąt kilometrów w ramach testu i stwierdzam, że najgorszego (operacji na sercu znaczy) bać się nie muszę ![]() ![]() ![]() Ale jest coś, co mnie niepokoi. Już stwierdzenie powyższe, że zrobiłem synchro jest trochę na wyrost - zrobiłem na tyle, na ile się dało (we wszystkich zakresach obrotów w miarę stabilnie, ale jednak nie idealnie). Wynikało to z problemów, jakie miałem w ustabilizowaniu obrotów. Ta niestabilność wychodziła też przy jeździe próbnej - na biegu jałowym obroty nie trzymają poziomu 13,5, na jaki starałem się je ustawić, ale wahają się od 11,5 do 15-16. Nie chodzi o jakieś płynne wahania, to raczej takie skoki - np. ustawi się w okolicach 11 i tak sobie chodzi (a ja się ledwie powstrzymuję, żeby nie kręcić regulacją obrotów, bo wrażenie jest takie, jakby się przydławiał). Po dłuższej chwili, bez żadnej ingerencji z mojej strony, nagle ożywa, wskazówka wędruje sobie gdzie indziej (na 13,5, albo na 15, jak jej tam wypadnie) i znowu się na dłuższą chwilę stabilizuje na tym poziomie, aby potem znowu sobie przeskoczyć na jakiś inny zakres, itd. Nie powiem, przez większość czasu wskazówka pozostaje w zakresie 13-14, a praca silnika jest wtedy stabilna, ale te chwilowe, niczym nieuzasadnione przeskoki poniżej czy powyżej mnie zastanawiają. Prośba o skomentowanie z Waszej strony - ma tak być czy coś go boli? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Oct 2009
Miasto: Frankfurt/M
Posty: 984
Motocykl: Elefant 944ie
Przebieg: 54420
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 3 tygodni 2 dni 12 godz 4 min 21 s
|
![]()
Miałem kiedyś tak samo. Z resztą i teraz tak mam, tylko że w moim przypadku obroty wędrują od 1250 do 2500 w zależności, czy silnik jest zimny czy ciepły.
![]()
__________________
Cagiva Elefant 944ie - jedyne co się może popsuć podczas jazdy to pogoda! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Radom
Posty: 130
Motocykl: TRANSALP XL600V
![]() Online: 1 tydzień 11 godz 32 min 28 s
|
![]()
jakiś związek istnieje, chociaż nie taki bardzo bezpośredni. Ale rzeczywiście, jak motocykl dostanie trochę w d... na przykład bezpośrednio po ostrej, dynamicznej jeździe to potem raczej utrzymuje się na wyższych niż na niższych obrotach i dopiero jak chwilę ochłonie to znowu zaczyna "wachlować" z tendencją w dół.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
pali mi bezpiecznik wentylatora...jak sprawdzić uszkodzony czujnik? | majo | Układ chlodzenia | 5 | 19.04.2013 21:58 |
Nie pali | Pawel | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 9 | 06.11.2011 21:49 |