![]() |
|
Układ chlodzenia Montaż i demontaż elementów układu chłodzenia: termostat, pompa wodna, wiatraki, chłodnice, prowadzenie przewodów |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
heu ?
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kraków
Posty: 931
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 tydzień 20 godz 17 min 46 s
|
![]()
Khem, raczej nie parę kropli tylko dużo więcej
![]() Wiem bo zalałem wczoraj podłogę w garażu wymieniając na "oryginał" do tico (16,5 PLN). Wystarczy zlać z litr płynu i będzie dobrze :-] Przy okazji zerknąłem w gazniki i stwierdziłem typową dla chądy nude, wszystko działa, nic nie jest popsute/zużyte. Nic sie nie dzieje, jak w polskim filmie ;> Pozdrawiam newrom
__________________
RD07 & DRZ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: DW
Posty: 4,474
Motocykl: Pyr pyr
Przebieg: dowolny
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 5 miesiące 1 dzień 16 godz 13 min 18 s
|
![]()
Niestety, ale termostat nie jest najwyższym punktem układu i stąd w nim płyn. Ale litr... hm. nie wiem. Odkręć termostat i podnieś go wyżej, to już pewnie z pól litra będzie mniej. Ew z chłodnicy wężykiem i strzykawką ściągnij tyle aby wyrównać poziom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 77
Motocykl: RD07a
![]() Online: 20 godz 54 min 12 s
|
![]() Cytat:
która to śrubka - został mi tylko do zrobienia termostat i wymiana płynu i nie chce na koniec czegos z.....niszczyc. 7greg może masz zdjęciówkę ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
heu ?
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kraków
Posty: 931
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 tydzień 20 godz 17 min 46 s
|
![]()
Po lewej stronie na samym dole silnika masz pompę, śruba jest częściowo zasłonięta ramą (AFAIR).
Wykręcasz najniższą śrubę i płyn sobie spływa. Pózniej doprowadzasz wode do chlodnicy i lejesz az bedzie plynac czysta. Jesli nie masz pod reka bieżącej wody to zalewasz uklad, odpalasz na chwilę (2-3min) i spuszczasz (wodą lub szuwaksem czyszczącym do chłodnic ALU). I tak kilka razy. Na koniec lejesz płyn do pełna w chłodnicy, dolewasz do zbiorniczka wyrownawczego i odpalasz sprzeta (mozesz wczesniej zrzucic z centralki i troche nim potrzasc). Powinien sie dosc szybko odgazowac, robisz co jakis czas przegazowke. W miare jak w ukladzie robi sie miejsce dolewasz plynu. Na koniec zamykasz korek chlodnicy i grzejesz sprzeta. Jak sie zagrzeje to probojesz zgniesc przewody. Jesli sa miekkie to masz powietrze w ukladzie (gaz sie latwo kompresuje) i musisz odpowietrzyć (bujanie, przegazowki przy otwartym korku wlewu), jesli sa twarde to idziesz na zasluzone piwo ![]() Albo po prostu strona 1*26 haynes manual ![]() Pozdrawiam newrom
__________________
RD07 & DRZ Ostatnio edytowane przez newrom : 08.04.2008 o 08:39 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Wymiana przewodów WN | wieczny | Układ elektryczny i zapłonowy | 26 | 16.06.2016 23:08 |
Wymiana wydechu | teddy-boy | Uklad paliwowy i wydechowy | 7 | 15.05.2014 09:53 |
Czy takie wskazanie termostatu są normalne? | unicron | Układ chlodzenia | 34 | 10.09.2011 20:13 |