![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Niepoprawny ideologicznie - XTZ/GS/LC4 ;)
![]() Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Józefów
Posty: 660
Motocykl: R1100GS, LC4
![]() Online: 2 tygodni 1 dzień 17 godz 57 min 31 s
|
![]()
U siebie (LC4) wyrzuciłem z instalacji te wszystkie wynalazki, bo jak popatrzyłem na te zbędne komplikacje to mnie aż skręciło - tyle potencjalnych problemów. Tylko trzeba pamiętać, żeby nie pocisnąć rozrusznika na biegu i bez sprzęgła.
Wyleciały 2 przekaźniki, 2 czy 3 diody i rozbudowane patenty ekologiczne, przy okazji poznałem całą instalację na wylot i przestałem bać się tematu. Mając wszystko na wierzchu dorzuciłem gniazdo zapalniczki+bezpiecznik, przekaźniki świateł (z opcją ominięcia - jakby padły od wstrząsów) i o dziwo, mimo że robiłem taką akcję pierwszy raz i całą wiązkę miałem na biurku (tzn. bez moto i testowania co chwilę - tylko z własnego schematu jechałem) to po podłączeniu wszystko działa bez zarzutu. Temat wbrew pozorom nie jest trudny, a daje całkiem sporą frajdę (zrobiłem potem jeszcze własną tablicę kontrolek na LEDach i trochę innych dupereł) Tutaj rysunki rozpisanej instalacji na starcie i po "odchudzaniu" (jeszcze bez przekaźników: http://img217.imageshack.us/g/instelektrsmopis.jpg/ Zrozumienie, rozpisanie i zaplanowanie zmian w instalacji zajęło jeden wieczór - a jak wspomniałem to był debiut. Z perspektywy żałuję, że nie zmieniłem trochę układu bezpieczników, żeby zupełnie wydzielić układ zapłonowy od reszty Zazwyczaj czujniki sprzęgła, biegu i st. bocznej podają (lub odcinają) + lub - (czasem jedne tak, jedne tak) na przekaźnik rozrusznika, bez czego ten nie może zadziałać działać (albo kontrolują zasilanie modułu zapł.). Diody (puszczające prąd tylko w jedną stronę) w tym wszystkim służą do tego, aby jeden obwód nie wpływał na drugi, n.p. (zupełnie teoretycznie) żeby naciśnięcie sprzęgła nie zapalało lampki neutrala, mimo, że potem te obwody muszą się połączyć (przez diody właśnie). Swoją drogą warto przestudiować schemat instalacji własnego moto, żeby w sytuacji awaryjnej wiedzieć co gdzie można obejść ![]() pozdrawiam, Adam P.S. Pytanie do praktyków: gdzie można dostać kostki(złącza) kompatybilne z tymi w moto i kable w różnych kolorach (dwukolorowe) w ilościach "niehurtowych" ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Gwe/Warszawa
Posty: 3,484
Motocykl: CRF1000, RD04
![]() Online: 5 miesiące 1 tydzień 4 dni 8 godz 8 min 6 s
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Niepoprawny ideologicznie - XTZ/GS/LC4 ;)
![]() Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Józefów
Posty: 660
Motocykl: R1100GS, LC4
![]() Online: 2 tygodni 1 dzień 17 godz 57 min 31 s
|
![]()
Szczerze pisząc to nie - raczej net wertowałem, żeby producentów znaleźć.
Dzięki za pomysł - podjadę w wolnej chwili i popatrzę co jest dostępne. Jak pisałem elektrykiem nie jestem (chociaż zacząłem się interesować ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Nie pali | Pawel | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 9 | 06.11.2011 21:49 |
Pali bezpiecznik | cyngiel | Układ elektryczny i zapłonowy | 11 | 01.05.2011 12:24 |
Nie pali na rezerwie | oskar_z | Uklad paliwowy i wydechowy | 25 | 19.06.2010 23:07 |
Plan B, czyli przed siebie na luzie | kiub | Trochę dalej | 42 | 12.11.2008 00:02 |