Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24.02.2011, 18:33   #1
Lewar
Niepozorny
 
Lewar's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Wiocha na Jurze, bliżej Krakowa niż Częstochowy
Posty: 565
Motocykl: Bardzo stara Teresa
Lewar jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 tygodni 1 dzień 3 godz 55 min 34 s
Domyślnie

Jak zwykle jesteście wspaniali i można na Was liczyć.
Przepraszam, że nie odpowiadałem wcześniej ale nie mam dostępu do netu w pracy bo moja firma ma problemy z płynnością i nagle odłączono nam prąd ( nomen -omen ) a tego nie załatwi żadna przetwornica, na skutek tego walnęła Pompa Habermanna i efekt był taki, że siedziałem cały dzień bez prądu i ogrzewania.
Ale do rzeczy. Myślę, że wystarczy mi ok. 300W. Mniejsza moc zawęzi mi nadmiernie pole magnetyczne i zmniejszy przepływ i będę musiał wydłużyć czas procesu a tego prawdopodobnie moja 4-letnia Jułasa nie wytrzymie.
Co o tym sądzicie?
__________________
Moja jest tylko racja bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )
Kocham Łódź
Lewar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.02.2011, 19:31   #2
Łysy
 
Łysy's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2009
Miasto: Łódź
Posty: 184
Motocykl: RD04
Przebieg: 110 kkm
Łysy jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 dni 6 godz 32 min 54 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lewar Zobacz post
Jak zwykle jesteście wspaniali i można na Was liczyć.
Przepraszam, że nie odpowiadałem wcześniej ale nie mam dostępu do netu w pracy bo moja firma ma problemy z płynnością i nagle odłączono nam prąd ( nomen -omen ) a tego nie załatwi żadna przetwornica, na skutek tego walnęła Pompa Habermanna i efekt był taki, że siedziałem cały dzień bez prądu i ogrzewania.
Ale do rzeczy. Myślę, że wystarczy mi ok. 300W. Mniejsza moc zawęzi mi nadmiernie pole magnetyczne i zmniejszy przepływ i będę musiał wydłużyć czas procesu a tego prawdopodobnie moja 4-letnia Jułasa nie wytrzymie.
Co o tym sądzicie?
Lewarze, a cóż za pomysły po Twojej głowie się plączą ? Kino objazdowe na Afri ?
Ps. no jak już w EC wyłączają prąd - to czas umierać ze śmiechu
Łysy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.02.2011, 13:52   #3
Lewar
Niepozorny
 
Lewar's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Wiocha na Jurze, bliżej Krakowa niż Częstochowy
Posty: 565
Motocykl: Bardzo stara Teresa
Lewar jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 tygodni 1 dzień 3 godz 55 min 34 s
Domyślnie

No tak, nie napisałem jaki to problem.
Otóż, jak trzymam Afrykę w nieogrzewanym garażu to kierunkowskazy działają z dużym opóźnieniem albo nie działają mi wcale. Jak włączę migacz to najsamprzód słychać ciszę , potem długo, długo nic, potem słychać dwa cyknięcia przerywacza i dopiero po tym pojawia się światełko. Dotyczy to lewego jak i prawego migacza. Jak przestawię do ciepłego to problem znika. Zakupiłem nowy oryginalny przerywacz o smaku i zapachu P. Hondy ( 200PLN ), przejrzałem i oczyściłem wszystkie styki ( za czachą, pod prawym boczkiem, bezpieczniki, masę itp ) bez pozytywnych rezultatów.
Nie mogę zakładać, że będę jeździł tylko do ciepłych krajów bo lubię podróżować motocyklem z Andrewem z Gdyni (choć On ze mną niekoniecznie ) a Andrew jak wiadomo jeździ tam gdzie jest tania gorzała, która najczęściej ożywia ciało i umysł w krajach chłodnych.
Metodą dedukcji i organoleptyki doszedłem, że przyczyna tkwi w przełączniku.
Postanowiłem więc z właściwą sobie dezynwolturą a nawet nonszalancją rozwiązać problem w sposób może nieco niekonwencjonalny ale pierwsze próby wypadły wielce zachęcająco.
Opis i zdjęcia zamieszczę wkrótce jak tylko zakupię potrzebne komponenty i zmontuję całość.
Zapewniam, że instalacja będzie cechować się eleganckim, inżynierskim podejściem i prostotą oraz schludnością wykonania.
A może ktoś z Was spotkał się z podobną usterką ?
Drogi Pawle, ja wiem, że brak prądu i ogrzewania w EC może być szokujący ale jak się firma dzieli to sytuacje mogą przypominać te z PKP w czasie Świąt.
Tak to...
__________________
Moja jest tylko racja bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )
Kocham Łódź
Lewar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.02.2011, 14:00   #4
badiss
 
badiss's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: Wrocław
Posty: 121
Motocykl: RD07a
Przebieg: rosnie
badiss jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 2 dni 5 min 40 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lewar Zobacz post
...
A może ktoś z Was spotkał się z podobną usterką ?
...
Miałem dokładnie to samo, kierunek musiałem włączać z minutowym wyprzedzeniem. Wina oczywiście po stronie włącznika, rozbiórka, czyszczenie i działa jak malina.
Ale nie kumam po co Ci przetwornica do tych kierunków
badiss jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.02.2011, 14:16   #5
podos
 
podos's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
podos jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lewar Zobacz post
No tak, nie napisałem jaki to problem.
Otóż, jak trzymam Afrykę w nieogrzewanym garażu to kierunkowskazy działają z dużym opóźnieniem albo nie działają mi wcale. Jak włączę migacz to najsamprzód słychać ciszę , potem długo, długo nic, potem słychać dwa cyknięcia przerywacza i dopiero po tym pojawia się światełko. Dotyczy to lewego jak i prawego migacza. Jak przestawię do ciepłego to problem znika. Zakupiłem nowy oryginalny przerywacz o smaku i zapachu P. Hondy ( 200PLN ), przejrzałem i oczyściłem wszystkie styki ( za czachą, pod prawym boczkiem, bezpieczniki, masę itp ) bez pozytywnych rezultatów.
Nie mogę zakładać, że będę jeździł tylko do ciepłych krajów bo lubię podróżować motocyklem z Andrewem z Gdyni (choć On ze mną niekoniecznie ) a Andrew jak wiadomo jeździ tam gdzie jest tania gorzała, która najczęściej ożywia ciało i umysł w krajach chłodnych.
Metodą dedukcji i organoleptyki doszedłem, że przyczyna tkwi w przełączniku.
Postanowiłem więc z właściwą sobie dezynwolturą a nawet nonszalancją rozwiązać problem w sposób może nieco niekonwencjonalny ale pierwsze próby wypadły wielce zachęcająco.
Opis i zdjęcia zamieszczę wkrótce jak tylko zakupię potrzebne komponenty i zmontuję całość.
Zapewniam, że instalacja będzie cechować się eleganckim, inżynierskim podejściem i prostotą oraz schludnością wykonania.
A może ktoś z Was spotkał się z podobną usterką ?
Drogi Pawle, ja wiem, że brak prądu i ogrzewania w EC może być szokujący ale jak się firma dzieli to sytuacje mogą przypominać te z PKP w czasie Świąt.
Tak to...
Jezusie - strach się bać - bedzie jakieś mega Rejli coś. Czekam z utęsknieniem.

Czuję że bedzie to cos z suszarką do włosów i systemem nawiewników na zmęczone i przemarznięte ciało wędrowca. Osobne nawiewniki oczywiscie rozgrzeją wpsomniany przerywacz - zeby mu sie zachciało chcieć.
__________________
pozdrawiam, podos
AT2003, RD07A
------------------
Moje dogmaty
0. O chorobach Afryki: (klik)
1. O Mikuni: Wywal to.
2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!!
3. O goretexie: Tylko GORE-TEX
4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów
5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu.
6. Lista im. podoska Załącznik 10655
7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem.
8. O KN: Wywal to.
9. O nowej Afripedii: (klik)
podos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Problem z CDP?! killjoy Przygotowania do wyjazdów 2 13.06.2014 10:56
Problem z serduchem RD 07a Belfegor Silnik, sprzęgło, skrzynia 6 16.04.2012 11:37


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.