Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 20.02.2011, 18:40   #1
Misza
22.10.2006, DTN :)
 
Misza's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,765
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
Misza jest na dystyngowanej drodze
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 53 min 10 s
Domyślnie

A co to znaczy, że mają ciemny nasyf na ściankach? Mój silni ma kolor że tak powiem oleju... wydaje mi się to normalne. Srebrny to on w środku nie jest.


PS to chyba nie są zębatki II biegu... chyba IV jak dobrze widzę z tej perspektywy. Czy to możliwe żę padające łożysko zmienia geometrie skrzyni i zębatki nie trafiają na siebie równolegle z liniowym orzkładem obciążenia tylko pod kątem z punktowym rozkładem obc.?
__________________
Real adventure starts where road ends...

-AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny'


http://www.youtube.com/user/Miszapoland
Misza jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.02.2011, 18:56   #2
diverek
Amator podwórkowy
 
diverek's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2010
Miasto: Kostrzyn nad Odrą
Posty: 994
Motocykl: exRD04 '92, obecnie RD07A '98
Przebieg: >55kkm
Galeria: Zdjęcia
diverek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 4 godz 19 min 2 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Misza Zobacz post
Czy to możliwe żę padające łożysko zmienia geometrie skrzyni i zębatki nie trafiają na siebie równolegle z liniowym orzkładem obciążenia tylko pod kątem z punktowym rozkładem obc.?
Chmmm teoria prawdopodobna. Bo jak inaczej wytłumaczyć nierównomierne zużycie zębów. Albo pierwotny błąd konstrukcyjny lub montażowy powodujący nierównoległe zazębianie się zębatek - co jest raczej nieprawdopodobne. Albo bardziej realne to co właśnie wyżej napisałeś.

PS. Możliwa jest także wada materiałowa owych zębatek. Tzn wadliwe i nierównomierne hartowanie, ale to tez raczej mało prawdopodobne.
__________________
Gdyby Bóg popierał przedni napęd, to ludzie chodziliby na rękach...

Ostatnio edytowane przez diverek : 20.02.2011 o 19:01 Powód: ps
diverek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.02.2011, 10:35   #3
Wegrzyn
 
Wegrzyn's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2009
Miasto: Monschau / Radoszewice
Posty: 1,773
Motocykl: RD07
Przebieg: 44000
Wegrzyn jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 2 dni 1 godz 39 min 32 s
Domyślnie

Przy wymianie zębatek trzeba pamiętać wymienić wszystkie łożyska. Kumpel też rozbierał skrzynie i wymieniał zębatki, ale jak dobrze pamiętam to od 4 biegu.
__________________


XRV750 RD07 / BMW R1200RT
Wegrzyn jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Skrzynia dziwnie wyje po wymianie oleju motomysz Silnik, sprzęgło, skrzynia 2 12.04.2014 20:52


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.