![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Administrator
![]() |
![]()
Pytanie podstawowe czy jest to konieczne.
Jeśli zmieniasz olej na czas i jednocześnie nie doprowadzasz do zanieczyszczenia wewnątrz silnika to nie specjalnie jest to potrzebne. Olej ma właściwości myjące i to powinno wystarczyć. Jeśli już bardzo chcesz i osiągniesz lepsze samopoczucie to do przepłukania nalej tańszego oleju ( może nawet nie cały stan). Ja bym nie lał żadnych wynalazków , już byli tacy co to np wzbogacali oleje jakimiś dodatkami i jakoś gubili ciśnienia.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Raczyce/Wrocław
Posty: 2,012
Motocykl: RD04
Przebieg: 3 ....
![]() Online: 1 miesiąc 21 godz 56 min 54 s
|
![]() Cytat:
![]() teraz mam dużo przebiegu 200 tys oliwę mi bierze i myślę się zastanawiam czy to ma sens ... w gazecie widziałem czyściwo liqui moli z jednej strony jak wyczyszczę to więcej będzie brać , z drigiej strony jak wyczyszczę to więcej będzie oliwić bo wszędzie dojdzie - może ktoś to robił i ma jakieś doświadczenia ?
__________________
AKTUALNIE SZUKAM PRACY!!! ale nadaję się tylko na szefa ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
|
![]()
Myślę, że to jest jak z lewatywą. Trzeba albo wierzyć, że działa, albo lubić. Większość unika (w tym ja) i jest im z tym dobrze.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,892
Motocykl: LC 4
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 14 godz 1 min 34 s
|
![]()
Trudno się z tym nie zgodzić... Żeby dzisiaj zasyfić wnętrze silnika, przy tych właściwościach myjących i pukających współcześnie produkowanych olejów to chyba trzeba szuflę piachu tam wsypać, albo latać offem bez filtra powietrza. Jak bierze olej, to już lepiej zalać jakiś ceramizer (zalałem to do mojego Lanosa i wszystko gra, a oliwy pali mniej) a płukanie nic tu nie pomoże, a może wręcz zaszkodzić. Kiedyś kupiłem Junaka, ktorego silnik nie otwierany był przez długie lata i po rozebraniu owego silnika gały mi wylazły na dnie karteru zalegała na prawie centymetr gruba warstwa szlamu, trza było użyć plackeigo szerokiego śrubokręta, żeby to usunąć i później płukać wszystko naftą. Ale jakość olejów stosowanych w Junakach i ich konstrukcja układu smarowania i filtracji jednak ma się tak do Afryki jak liczydło do co najmniej Commodore.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
LS2 co sądzicie? | buli | Kaski | 27 | 03.05.2013 08:31 |
Co sądzicie ? | Kubaandcom | Kaski | 2 | 19.11.2012 21:17 |