Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03.02.2011, 18:51   #1
Marcin.111
 
Marcin.111's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2010
Miasto: Podkarpacie
Posty: 401
Motocykl: raczej juz nie bede mial
Marcin.111 jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 tygodni 7 godz 11 min 30 s
Domyślnie

Z tymi przebiegami pomiędzy wymianą teraz trochę się zmienia bo zaczyna rządzić marketing a nie inżynier. Jak firma stwierdzi że przyciągnie klienta jak mu powie że rzadziej będzie jeździł do serwisu to tak zrobi. Co prawda motocykli to chyba jeszcze nie dotyczy ale takie Renault twierdzi ze wymiana oleju co 30tys. km a w praktyce jak się oleju nie zmienia powiedzmy co 15tys to można turbinę zmieniać co 20 tys km czyli częściej niż olej A np. KTM wiadomo olej lubi...
Marcin.111 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.02.2011, 20:02   #2
puntek
 
puntek's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Raczyce/Wrocław
Posty: 2,012
Motocykl: RD04
Przebieg: 3 ....
puntek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 21 godz 59 min 27 s
Domyślnie

to że pisałem mineral to nie dlatego że się znam ... bbo się nie znam
ale po wymianie tłoków pierścieni i uszczelek to fajno by zalać to spokojnym olejem do którego będizesz mógł dolać cokolwiek - z liczbami to bym nie przesadzał - najważniejsze żeby jednak go nie tracić


15W50 Rider Repsol
potem możesz dolać wszystko ....
__________________
AKTUALNIE SZUKAM PRACY!!! ale nadaję się tylko na szefa
puntek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.02.2011, 22:09   #3
Lupus
 
Lupus's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2008
Miasto: Bielsko - Biała
Posty: 1,364
Motocykl: dr650se
Galeria: Zdjęcia
Lupus jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 1 godz 20 min 44 s
Domyślnie

Tak wyszło że nie dostanę wizy do pakistanu, próbowałem praktycznie wszędzie, mają zalecenia nie dawać białasom i tyle. Geografia jest nieubłagana i ch...
Tak że zamknę saharę jak Allah pozwoli od strony wschodniej (Sudan - Mali). Też są jaja z wizami, ale się da. Tam faktycznie jest ciepło w maju i czerwcu często powyżej 50C a nocą 35. Jak walisz po piachu to powyżej 3-ki często się nie da. Miejscowi latają na 20/50 sc, gdzie u nas sj - to inna epoka. Z oleju robi się momentalnie woda, tak że szukam czegoś na ten klimat, żeby silniczek miał się dobrze, stąd temat. Motorex mogę dostać po cenie hurtowej, dla tego pytam czy ktoś coś słyszał, czy miał, czy coś, bo wiem że coś kombinują z singlami kata?!! Muszę pilnować silnika, bo z resztą dam se radę.
Parę tysiączków zrobiłem na 10/40, na nówce silniku bym nie wyjechał
__________________
...i zapytała mnie góra "dokąd tak pędzisz samotny wilku?"
"Szukam tego co najważniejsze" odpowiedziałem
"Dlaczego więc się tak spieszysz?"
Na to pytanie nie znalazłem odpowiedzi.

Ostatnio edytowane przez Lupus : 03.02.2011 o 22:12
Lupus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.02.2011, 22:55   #4
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Jest jeszcze olej do KTM 20w70 ale nie wiem co na to stara japonia. 70zł litr
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.02.2011, 13:12   #5
zbyszek_africa
księgowy...
 
zbyszek_africa's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Radom
Posty: 1,500
Motocykl: KTM LC8 990 Adv.S 08' E-bike CUBE Fox full
zbyszek_africa jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 7 godz 38 min 38 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał rambo Zobacz post
Jest jeszcze olej do KTM 20w70 ale nie wiem co na to stara japonia. 70zł litr
Na tym to zawodowcy zapier....ją po Saharze. Stara japonia nie miała by siły przekręcić rozrusznikiem rano (na zimnym)
Nalej Lupus 10x60 motorexa to i tak za dużo, a najlepiej 20x60 bo przecież nie będziesz katował tam, tylko raczej spokojna jazda.
pozdr.
zbyszek_africa jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.02.2011, 13:28   #6
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Marcin.111 Zobacz post
...
A np. KTM wiadomo olej lubi...
Znaczy co? Smakuje mu?

Lupus, 10w60 to bardzo dobry olej na wysokie temperatury. Więcej ci nie trzeba. Motorex też jest ok. Czuć różnice w pracy silnika jak się go zaleje.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Olej do scottoiler'a - jaki? hans Wszystko dla Afryki 20 19.11.2012 12:49
Jaki olej wybrać na dolewkę??? JarekAT Silnik, sprzęgło, skrzynia 33 25.10.2012 18:32
Jaki olej do zawieszenia standard, progresy ? Franz Rama, zawieszenia, napęd 61 23.04.2012 16:37
Posiadacze RD03 - jaki olej silnikowy używacie ?? Babel Regularne czynności serwisowe 55 09.07.2011 23:20


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.