![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#11 |
Administrator
![]() |
![]()
Jeździłem wieloma Afrykami ( ciężko nawet policzyć) i powim że silniki japońskie zarówno samochodowe jak i motocyklowe oznaki wstępnego dotarcia uzyskują po minimum ok 80 tyskm.
Oznaczało by to że przebieg bliżej 150 tyskm można uważać za okres dobrego ułożenia silnika a oznaki wstępnego zużycia mechanicznego najwcześniej od dobrze ponad 200tyskm ( no chyba że ktoś kiedyś np utopił i wciągnął wodę do cylindrów , zasysał piasek K&Nem lub lał wodnisty syntetyk mimo że fabryka zaleca inaczej itp....... to zapewne silnik zużyje się wcześniej. Afryki były konstruowane w czasach kiedy nikt sztucznie nie psuł silników co by pojazdy wyeliminować z ruchu w celach zakupu następnych-nowych więc nie widzę przeciwskazań do przebiegów po 300tyskm o ile nie nastąpi ekstremalna eksploatacja.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Stuki w serduchu | Xargo1 | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 73 | 12.02.2009 11:28 |
Stuki z silnika | plakiet | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 17 | 26.08.2008 07:10 |