![]() |
|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#2 |
![]() |
![]()
hej
no dobrze. niech będzie: od hamowania również. nie wiem tylko co zrobić z tym: jeśli przyjąć, że masz nalatane 5kkm na oponie /dla TKC80 po czarnym po tym przebiegu na 100 są wyje..ne zęby jak ta lala/ ile z tego przehamowałeś. 0,25% ![]() bez przesady zatem Koledzy. niestety jest tak jak napisałem, a im bardziej jest otwarta konstrukcja bieżnika opony /otwarta=kostka, zamknięta=slick/ tym bardziej zauważalne jest zjawisko ząbkowania biorące się z oddziaływania asfaltu na tzw. krawędź spływu bieżnika, która podczas jazdy wolnobieżnej /taka jest natura toczenia się przedniego koła nieprawdaż?/ jest zawsze taka sama dla opony przedniej. owszem, zjawisko hamowania jeszcze ten efekt pogłębia, ale jak napisałem powyżej - nie róbmy sobie jaj z pogrzebu -przy normalnej turystycznej eksploatacji, hamowanie ma w przebiegu niewielki udział. Diverek poddał w wątpliwość fakt, że TYLNA opona jego Afryki nie ma ząbków. no nie ma. moja też nie ma. żadna nie ma. tylne koło to koło 'niewolnobieżne', niech tak będzie mi wolno je nazwać. czyli jego napęd nie bierze się od asfaltu/podłoża. skąd się bierze - wiadomo -> zatem rozkład sił przy przyłożeniu tylnego ogumienia do asfaltu jest zgoła inny niż w kole przednim. jeśli nawet pojawiają się ząbki to są one niwelowane przez zgoła inną krawędź natarcia niż ma to miejsce w przedniej oponie. na spokojnie polecam się nad problemem zastanowić ![]() ![]() pozdrawiam matjas p.s. oczywiście wszystko to co napisałem tyczy motocykla sprawnego technicznie.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa Ostatnio edytowane przez matjas : 29.10.2010 o 22:46 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Amator podwórkowy
![]() Zarejestrowany: Jan 2010
Miasto: Kostrzyn nad Odrą
Posty: 994
Motocykl: exRD04 '92, obecnie RD07A '98
Przebieg: >55kkm
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 4 godz 19 min 2 s
|
![]() Cytat:
Weź np gumkę do zmazywania ołówka i ugniataj jej jedną krawędź (jazda), i weź drugą taką samą i trzyj nią dużo rzadziej ale z dużo większym naciskiem (hamowanie). jak sądzisz, która szybciej zacznie tracić równoległość ścianek? Oczywiście to tylko moje przemyślenia. Może ktoś bardziej naukowo to wytłumaczy?
__________________
Gdyby Bóg popierał przedni napęd, to ludzie chodziliby na rękach... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Raczyce/Wrocław
Posty: 2,012
Motocykl: RD04
Przebieg: 3 ....
![]() Online: 1 miesiąc 21 godz 56 min 54 s
|
![]()
ja powiem ze swojego doświadczenia że raczej tylko z hamowania...
jak latałem na METZELERZE UNICROS wysoka kostka i używałem przedniego - ząbkowanie byłwo wielkie, że opona mi schodziła w oczach... jak przestałem używać przedniego hebla ładnie się wyrównała i teraz schodzi równo ![]() a schodzi na tych brzydkich asfaltach łoj schodzi ... ![]() ![]() ![]() ![]() za to z tyłu skończyły mi się już klocki ![]()
__________________
AKTUALNIE SZUKAM PRACY!!! ale nadaję się tylko na szefa ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
"Oranżada"dla przyszłego "zdrajcy". | MOTOMYSZA | Wszystko dla Afrykańczyka | 7 | 29.10.2012 19:21 |