Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 22.10.2010, 09:34   #1
BIAŁY
 
BIAŁY's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: PRZEWORSK
Posty: 412
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
BIAŁY jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 23 godz 43 min 39 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lepi Zobacz post
Ano bawi się. Zazwyczaj, to są ci, którzy mają już afrykę od dawna i są w jakiś sposób z nią zżyci. Dla nich to bardziej sprawa przywiązania. Z ekonomicznego rozrachunku nie wychodzi to taniej a efekt jest conajwyżej połowiczny.
Które to motocykle porównywalne do afri kosztuje jak piszesz gruba kasę więcej?
Np. taki KTM LC8, w porównaniu do ceny RD04 to przepaść. Wiem że Africa nigdy KTM-em nie będzie, ale przyjmując cenę zakupu dobrej sztuki za około 8000 to po wydaniu na nią załóżmy 5000 i odrobiny wysiłku na przeróbki i adaptacje można mieć naprawdę fajnego, niezawodnego wierzchowca. Zgodzisz się ze mną?
__________________

1) Cztery koła poruszają ciało, a dwa duszę.
2) Szczury są jak ludzie, choć odwrotnie może być.
BIAŁY jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.10.2010, 19:58   #2
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
Domyślnie

Tak, zgodzę się. Ale porównując zbliżone roczniki kat wychodzi całkiem tanio.

A co do Twojego przykładu to wliczyłeś już koszt pracy własnej?
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.10.2010, 08:18   #3
BIAŁY
 
BIAŁY's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: PRZEWORSK
Posty: 412
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
BIAŁY jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 23 godz 43 min 39 s
Domyślnie

Raczej więcej nie zamierzam wydawać kasy. Ale jeśli nakłady pracy własnej przyczynią się do przekroczenia zakładanej puli, wówczas myślę, że zrekompensuje mi to satysfakcja jaką daje samodzielne wykonanie kilku prac.


Ale odbiegliśmy od głównego tematu wątku.
A więc proszę o zamieszczanie tylko informacji, porad technicznych lub dzielenie się doświadczeniami z przebiegu przeprowadzonych podobnych modyfikacji przedniego zawieszenia.
__________________

1) Cztery koła poruszają ciało, a dwa duszę.
2) Szczury są jak ludzie, choć odwrotnie może być.
BIAŁY jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.10.2010, 10:06   #4
puszek
 
puszek's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Krakuff
Posty: 4,749
Motocykl: RD07a
puszek jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 3 tygodni 3 dni 7 godz 39 min 57 s
Domyślnie

Coś tu wtrącę...KTM to super motor ..ale... Dwukrotnie - w kwietniu i październiku, tym samym miejscu na pustyni, miedzy merzouga i zagora (przejazd przez sucha rzekę) w kweitniu, KTM 640 padl...Poszedl piach poprzez filtr powietrza- sądziliśmy ,że był moze źle załozony...Albo ,ze był brudny juz wczesniej...Ale..teraz w październiku, w tym samym miejscu, uczuleni przeszłością, sprawdzalismy ten filtr w takim samym kacie, codziennie..i... omal historia sie nie powtórzyła..Filtr kateema puszcza drobny pył przez gabkę, prawiadłowo załozona i naoliwiona. Jeszcze chwila i pewnie znów by zarobił zwożacy z pustyni motocykle Mohamed....Dzieki doswiadczeniom z kwietnia udało sie tego uniknać Czyszczenie filtra w środku dnia , na słońcuw środku suchej rzeki.....To dobry motor,ale trudny w serwisie.. Obydwa motocykle były serwisowane przed wyjazdem w autoryzowanym serwisie KTM w Krakowie. Utopily nam sie dwie afryki w oceanie :-))po prostu przyszła duza fala i wywróciła motory.Akwarium w reflekktorach.. Po drobnych kłopotach.. - obydwa pojechały dalej...Na Błedowskiej przejezdzajac przez Przemszę KTM 990 wpadł po siedzenie w wode... I..juz nie odpalił..A w Krakowie okazala sie konieczna wizyta w serwisie, bo pomimo wymiany oleju,(niestety łyknał wode) motor nadal nie pali... Dopiero podpięcie pod komputer wykazało jąś usterke całkiem drobna...Modyfikacja mojej Afri plus wartośc samego motoru, kosztowała pewnie wiecej niz KTM z odpowiedniego rocznika...Pomimo to zdecydowałem się na to i nie zaluje. Nie jestem jakims super jeźdźcem, pewnie długo nie bede potrafil tego co pokazał Magnus na Afri, i dlatego dla mnie taka modyfikacja ma sens. Natomias słyszałem o wyjeździe do maroka grupy ludzi z którymi byli goscie na BMW GS... Nie pojechali poza Rif bo ktos im powiedział ,ze nizej nie ma benzyny bezołowiowej...
puszek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.10.2010, 10:39   #5
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
Domyślnie

Niejako z urzędu muszę bronić kata bo jestem zdania, że jest bardziej wymagający w serwisowaniu ale nie bardziej zawodny od afri. Mity trzeba przecież obalać. Puszek, oba katy, o których piszesz były źle, a właściwie fatalnie, przygotowane do wyjazdu . To że serwis jest autoryzowany, nie znaczy, że któryś z jego pracowników widział pustynię lub wjechał w wodę po jaja (następnym razem przywieźcie do mnie ). Nie będę tematu tutaj rozkminiał bo przecież chodziło tylko o mocowanie koła.
A żeby nie było całkowitego offtopa to szukaj kolego kompletnego zawieszenia od kata 950/990. To najlepsze rozwiązanie. Pierwsze roczniki miały gumową felgę o czym przekonał się już nie jeden więc celuj w rocznik >2005
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.10.2010, 11:37   #6
BIAŁY
 
BIAŁY's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: PRZEWORSK
Posty: 412
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
BIAŁY jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 23 godz 43 min 39 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lepi Zobacz post
A żeby nie było całkowitego offtopa to szukaj kolego kompletnego zawieszenia od kata 950/990. To najlepsze rozwiązanie. Pierwsze roczniki miały gumową felgę o czym przekonał się już nie jeden więc celuj w rocznik >2005
Pewnie masz racyję, tylko co innego szukać, a co innego znaleźć.
Trochę już w tym kierunku szukałem ale, albo ze mnie kiepski operator koparki Goolge/Allegro, albo poprostu nie ma.
Niemniej jednak dzięki, za radę.
__________________

1) Cztery koła poruszają ciało, a dwa duszę.
2) Szczury są jak ludzie, choć odwrotnie może być.
BIAŁY jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Wymiar ośki koła przedniego endumazi Wszystko dla Afryki 3 22.02.2012 21:51
"Dziwny" dźwięk z okolic przedniego koła ArtiZet Hamulce, kola, opony 5 20.07.2011 01:04


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.