|
![]() |
#1 |
![]() |
![]()
HEJ
no więc już wiem co i jak. co prawda mam jeszcze kilka wątpliwości ale jest to i tam ogromny postęp i to dokładnie w interesującym mnie kierunku... bo wyobraźmy sobie, że chcemy pojechać sobie w jakieś interesujące nas miejsce i chcemy jechać offem tak bardzo jak się da... skrótami przez łąki i inne takie miejsca. na zdjęciach satelitarnych/lotniczych na GEarth wszystko to ładnie widać i można sobie klikając stworzyć elegancki ślad po którym potem można jechać! NIE JESTEM FACHMANEM i dopiero się tego uczę i pewnie jest wiele innych i pewnie lepszych sposobów na to, o których nie wiem. Ja robię tak i jest OK. Jak ktoś zna jakiś fajny inny sposób to też chętnie się nauczę. Ogólnie jest to sposób bardzo dokładny i naprawdę pokrycie z tej mapy sat z rzeczywistością przez 60CX jest dosłownie jota w jotę... odpalamy GoogleEarth i tam wybieramy narzędzie 'miarka' i zaznaczamy zakładkę 'ścieżka' - wyświetlamy na mapie interesujący nas fragmęt globu i klikamy po kolei którędy mamy zamiar jechać. każde kliknięcie będzie w tracku traktowane jako manewr więc trzeba to robić z głową o tyle, żeby nie narobić sobie 300 manewrów na trasie liczącej 20km... jak już mamy obklikaną trasę zachowujemy ją najpierw w GEarth. Zapisuje się jako plik .kmz Potem klikamy na zapisaną trasę /będzie widoczna w liście po lewej stronie w GE/ np> 'droga do kiosku.kmz' prawym klawiszem myszy i dajemy 'zapisz jako' w wybranej lokalizacji w naszem kompie. ponownie zapisze się nam jako 'droga do kiosku.kmz' ale już poza GEarth - na naszym kompie tam gdzie wskażemy. Teraz uruchamiamy malutki programik WIN GBD3 /do ściągnięcia z sieci za frytki - szukajcie w google. dzięki Jonec!!!/ i tam otwieramy nasz plik 'droga do kiosku.kmz' jako plik źródłowy i tym razem wskazujemy folder przeznaczenia dla przekonwertowanego pliku jednocześnie zmieniając rozszerzenie pliku na .gdb /wyboru dokonujemy z listy w oknie 'output file'/ Na dole okna programu wybieramy opcję JAK chcemy przekonwertować ów ślad. Ja wybrałem /nie wiem czy najlepiej czy nie/ opcję nr 21 -> aby przekonwertował ślad do trasy z waypointami. i tu uwaga!!! moja 60tka się buntuje jak ma tych Wpointów więcej niż 50. zatem rozsądnie z klikaniem. może ma ktoś na to jakiś patent a może jeszcze trzeba pokombinować z innymi opcjami konwersji. jeśli nie chcecie robić z tego koniecznie trasy tylko wystarczy Wam ślad nie ma takiego ograniczenia. Teraz uruchamiamy MapSource Garmina i otwieramy zachowany plik 'droga do kiosku.gdb' i zapisujemy/wysyłamy go do 60tki jako trasę/ślad (jak kto woli). W navi po chwili mamy to cośmy sobie w pocie czoła naklikali już w formacie .gpx czyli GarminExchangeFile. W trybie TracBack w waszej 60tce każde Wasze kliknięcie na mapie GoogleEarth będzie teraz kolejnym manewrem do którego podobnie jak w trybie Roadbooka będzie przy nawigowaniu podawana odległość. Narazie udałem się tylko z moim maluchem 3 km na spacer po mieście i po parku i działa to idealnie!!! Nie wiem jak będzie na moto /wkurwia mnie to różowe wyświetlanie trasy!!! ale chyba nie da się z tym NIC zrobić/ ale w sumie dlaczego miałoby nie działać. Ważne moim zdaniem /kluczowe/ jest aby rozsądnie budować sobie trasę w GEarth - jeśli manewrów/kliknięć jest tylko tyle ile być musi wtedy mamy jasne wskazania GPS - kilkaset metrów do kolejnego manewru to zawsze lepiej niż 50m. I mamy czas skupić na jeździe a nie ślepić co 50m czy to już trzeba skręcać... Jest to upierdliwe o tyle, że KAŻDE kliknięcie powoduje powstanie manewru niezależnie od tego czy jest to zakręt czy linia prosta z 'kliknięciem' na niej. Dlatego tak podkreślam aby klikać z umiarem ![]() To tyle ode mnie. Mam dokładnie to czego chciałem. Pewne jest, że można zrobić to lepiej ale może ktoś sobie i z tego skorzysta... ![]() powinienem dodać printscreeny dla pełnej czytelności ale nie mam na tyle czasu :/ myślę jednak, że jest to na tyle nieskomplikowane, że można sobie poradzić i bez nich. Zdrówka Matjas
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa Ostatnio edytowane przez matjas : 02.09.2010 o 20:20 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() |
![]()
Na zakończeniu sezonu przydałby się jakiś dobry człowiek, co by potłumaczył co i jak z navi. Matjas świetna robota z tym opisem. Jak już się dorobię nawigacji to na pewno się to przyda.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Optymista wierzy że świat stoi przed nim otworem. A pesymista wie gdzie ma ten otwór :)
![]() Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Żyrardów
Posty: 110
Motocykl: Nie mam AT i chyba się nie dorobię.
![]() Online: 1 tydzień 1 dzień 2 godz 3 min 44 s
|
![]()
Do mnie poniedzieli przyjdzie mio moov 200PL, najpierw nauczę się obsługi tego co jest potem pomyślę o dodatkach i innych mapach. I przeczytam ten dział w całości
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Pszczyna
Posty: 861
Motocykl: CRF1100L DCT + KTM640 ADV
Przebieg: 30237
![]() Online: 4 miesiące 3 tygodni 1 dzień 17 godz 6 min 45 s
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Optymista wierzy że świat stoi przed nim otworem. A pesymista wie gdzie ma ten otwór :)
![]() Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Żyrardów
Posty: 110
Motocykl: Nie mam AT i chyba się nie dorobię.
![]() Online: 1 tydzień 1 dzień 2 godz 3 min 44 s
|
![]()
Ja właśnie poczytałem tutaj trochę o tej navi i ogólnie trochę w innym miejscu i zdecydowałem się na ten egzemplarz, a jeszcze trafiło mi się zamiast za 299zł to za 210zł raz użyta jak zapewniał kolega z forum TA stwierdził że dostał w sierpniu ale nie używa więc jeszcze na praktycznie pełnej gwarancji. Jak odblokowałeś to uderzę na
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
pad jako nawigacja | Andrzej | Hardware | 35 | 18.03.2013 20:38 |
nawigacja tanio | werzaba | Hardware | 120 | 09.09.2011 18:20 |
Nawigacja-gps | myku | Zastosowanie praktyczne | 318 | 10.09.2010 08:55 |
Nawigacja Becker | HRABIA z Krosna | Hardware | 13 | 07.04.2010 07:31 |
nawigacja | Dzieju | Zastosowanie praktyczne | 21 | 03.12.2009 16:53 |