![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() |
![]()
iwan to dzieło to Autodesk Inventor z kreatorem wałków? Też lubię czasami się pobawić programami 3D Solid Works, Rhinoceros chyba, że w czym innym to rzeźbiłeś czasy się zmieniają
![]() Jak wiesz zapewne i ja "gryzłem zęby" na tym wałku i powiem tak: Mam zastrzeżenia co do trwałości tego połączenia. Połączenie opiera się na trójkątnym zakończeniu końcu wałka (strzelam 1-2mm) i ..i to koniec!. Druga cześć zębatki (jak i cała jej środkowa część) wisi w powietrzu? Chyba nie traktujesz płytek zabezpieczających jak solidne podparcie? Najmniejszy luz jaki powstanie na tym połączeniu natychmiast wytnie tą wypiłowaną powierzchnię. Każda duża siła przyłożona do zębatki dodatkowo będzie ją przekaszać na wałku bo od strony płytek nie ma podparcia. Płytki nie są zbyt twarde Tak czy owak słowa uznania za podjęty temat ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Dec 2008
Posty: 137
Motocykl: RD04
![]() Online: 2 tygodni 3 dni 3 godz 44 min 57 s
|
![]()
Tak,to inventor,walka nawet nie generowalem a rysowalem sobie sam. Wymodelowalem wszystko, pozniej wrzucilem do inventor studio i gotowe
![]() A co do samego rozwiazania - zebatka nie opiera sie wylacznie na "wyzlobionej" trojkatnej czesci o ktorej wspomniales. Po wielu przymiarkach,zdecydowalem poglebic walek, tylko po to,by lancuch nie szedl po dziwnym katem,co mogloby prowadzic do szybszego zuzycia napedu. Zreszta mozna zrobic sobie szybki test,czy taka naprawa u nas zadziala. Odwrocic zebatke i osadzic na zjebanym walku, delikatnie przycisnac palcami, by oparla sie na koncu walka i sprawdzac jak sie zachowuje. Jesli luzu nie ma (lub jest minimalny) warto sie pobawic w przedstawiona tutaj przerobke. Reasumujac "wyzlobienie" nie jest ratunkiem samym w sobie. Jedyny luz jaki zauwazylem to luz osiowy, rzedu 1 - 2 mm,czyli jak byc powinno. Innych luzów brak ![]() Swoja droga, japońce sie nie popisaly...zeby nikt sie teraz nie obrazil,ale w starej poczciwej emzetce juz to lepiej wykombinowali. I tak sobie wymyslilem, ze jesli walek da sie napawac nie rozpolawiajac silnika..to kto wie,moze kiedys pokusze sie o stosowna "przerobke" walka wzorem z innych motocykli. A noz sie uda... ![]() Pałeł, a powiedz mi,napawanie napawaniem, tylko jak to pozniej obrobic? ![]() Dremel,to troche rzezbienie w gownie,nie uwazasz? Gdyby dalo sie odpowiednio wykonczyc walek to w zasadzie po problemie..moznaby poprawic Pana Hąde ![]() Ostatnio edytowane przez Dzieju : 13.05.2010 o 23:53 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Uszczelniacz wałka zdawczego? | Kishon | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 22 | 23.03.2014 21:11 |
jaka jest średnica wałka zdawczego | Dzieju | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 7 | 20.12.2013 13:03 |
zimmering wałka zdawczego rdo4 | Szaman | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 3 | 14.03.2011 17:25 |