Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13.05.2010, 21:25   #1
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,824
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 21 godz 2 min 44 s
Domyślnie

iwan to dzieło to Autodesk Inventor z kreatorem wałków? Też lubię czasami się pobawić programami 3D Solid Works, Rhinoceros chyba, że w czym innym to rzeźbiłeś czasy się zmieniają

Jak wiesz zapewne i ja "gryzłem zęby" na tym wałku i powiem tak:
Mam zastrzeżenia co do trwałości tego połączenia. Połączenie opiera się na trójkątnym zakończeniu końcu wałka (strzelam 1-2mm) i ..i to koniec!. Druga cześć zębatki (jak i cała jej środkowa część) wisi w powietrzu? Chyba nie traktujesz płytek zabezpieczających jak solidne podparcie? Najmniejszy luz jaki powstanie na tym połączeniu natychmiast wytnie tą wypiłowaną powierzchnię. Każda duża siła przyłożona do zębatki dodatkowo będzie ją przekaszać na wałku bo od strony płytek nie ma podparcia. Płytki nie są zbyt twarde
Tak czy owak słowa uznania za podjęty temat oby moje obawy się nie sprawdziły.
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.05.2010, 22:11   #2
iwan
 
iwan's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2008
Posty: 137
Motocykl: RD04
iwan jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 3 dni 3 godz 44 min 57 s
Domyślnie

Tak,to inventor,walka nawet nie generowalem a rysowalem sobie sam. Wymodelowalem wszystko, pozniej wrzucilem do inventor studio i gotowe
A co do samego rozwiazania - zebatka nie opiera sie wylacznie na "wyzlobionej" trojkatnej czesci o ktorej wspomniales. Po wielu przymiarkach,zdecydowalem poglebic walek, tylko po to,by lancuch nie szedl po dziwnym katem,co mogloby prowadzic do szybszego zuzycia napedu. Zreszta mozna zrobic sobie szybki test,czy taka naprawa u nas zadziala. Odwrocic zebatke i osadzic na zjebanym walku, delikatnie przycisnac palcami, by oparla sie na koncu walka i sprawdzac jak sie zachowuje. Jesli luzu nie ma (lub jest minimalny) warto sie pobawic w przedstawiona tutaj przerobke. Reasumujac "wyzlobienie" nie jest ratunkiem samym w sobie. Jedyny luz jaki zauwazylem to luz osiowy, rzedu 1 - 2 mm,czyli jak byc powinno. Innych luzów brak Zawsze to jakas inna metoda, moze komus sie przyda.
Swoja droga, japońce sie nie popisaly...zeby nikt sie teraz nie obrazil,ale w starej poczciwej emzetce juz to lepiej wykombinowali.
I tak sobie wymyslilem, ze jesli walek da sie napawac nie rozpolawiajac silnika..to kto wie,moze kiedys pokusze sie o stosowna "przerobke" walka wzorem z innych motocykli. A noz sie uda...

Pałeł, a powiedz mi,napawanie napawaniem, tylko jak to pozniej obrobic?
Dremel,to troche rzezbienie w gownie,nie uwazasz?
Gdyby dalo sie odpowiednio wykonczyc walek to w zasadzie po problemie..moznaby poprawic Pana Hąde

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 13.05.2010 o 23:53
iwan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Uszczelniacz wałka zdawczego? Kishon Silnik, sprzęgło, skrzynia 22 23.03.2014 21:11
jaka jest średnica wałka zdawczego Dzieju Silnik, sprzęgło, skrzynia 7 20.12.2013 13:03
zimmering wałka zdawczego rdo4 Szaman Silnik, sprzęgło, skrzynia 3 14.03.2011 17:25


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.