Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 15.02.2010, 00:17   #1
yakuzsa
 
yakuzsa's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2009
Miasto: Siedlce okolice
Posty: 83
Motocykl: Iz49, K750,XT350,MZ,SHL,WSK
yakuzsa jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 dni 31 min 49 s
Domyślnie prosba o ocene tych gmoli

witam

http://cgi.ebay.co.uk/Honda-XRV-750-...item5885a947a4

Czy ktos moze cos powiedziec o tych rurach ? ma ktos moze takie ?
czy niezdemoluja moto przy wywrotce, chociaz zanim odwaze sie i pojade w teren jeszce troche czsu minie.....

moto z 2002
yakuzsa jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.02.2010, 00:22   #2
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Nie założyłbym żadnych gmoli montowanych do śrub osłony silnika.
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.02.2010, 11:52   #3
art2b3
 
art2b3's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: Warszawa
Posty: 76
Motocykl: RD07a
Przebieg: 30tys ^
art2b3 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 21 godz 27 min 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał rambo Zobacz post
Nie założyłbym żadnych gmoli montowanych do śrub osłony silnika.


Święte słowa Rambo.
Nie wiem kto miał pomysł żeby tam mocować osłony które mają chronić przez uszkodzeniem maszynę ważącą 240kg.

TOŻ TO BLASZKI 2mm GRUBOŚCI !!!

Ja mam gmole gdzie są fabryczne mocowania do tychże blaszek ale pierwsze co zrobiłem to je wyciąłem.

Ostatnio edytowane przez art2b3 : 18.02.2010 o 12:13
art2b3 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.05.2010, 11:35   #4
iwan
 
iwan's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2008
Posty: 137
Motocykl: RD04
iwan jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 3 dni 3 godz 44 min 57 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał art2b3 Zobacz post

Święte słowa Rambo.
Nie wiem kto miał pomysł żeby tam mocować osłony które mają chronić przez uszkodzeniem maszynę ważącą 240kg.

TOŻ TO BLASZKI 2mm GRUBOŚCI !!!

Ja mam gmole gdzie są fabryczne mocowania do tychże blaszek ale pierwsze co zrobiłem to je wyciąłem.
Może w takim razie rozjaśnić temat mocowań gmoli i zaproponować najlepsze rozwiązanie Tutaj macie gmole wykonane z "resztek" świecące surową, niepomalowaną stalą. Nie w tym rzecz, wzorowałem się na kilku modelach, ale skoro mocowanie do blachy alu jest kijowe (nie wiem jak inne punkty mocowań) to zrobi się takie jak należy. Te były dedykowane do RD04, ale w obliczu powyższych sugestii trza będzie wykonać lepszy prototyp

gmole.jpg

Ostatnio edytowane przez iwan : 30.05.2010 o 21:54
iwan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.02.2010, 12:47   #5
felkowski
 
felkowski's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawka
Posty: 1,483
Motocykl: RD07a
Przebieg: 66666
Galeria: Zdjęcia
felkowski jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 21 godz 47 min 41 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał rambo Zobacz post
Nie założyłbym żadnych gmoli montowanych do śrub osłony silnika.
Dlaczego ? Jakbyś uzasadnił odpowieć miała by większą wartość.

Ja mam tak założone i jestem bardzo zadowolony. Mam HB takie z blachą z dziurkami. Walnołem w niedziele i trochę poleciałem. Ponoć nieźle się iskry sypały. Gmole trochę zię zeszlifowały. Inne straty to kierunkowskaz więcej nie widać. Nawet cięzarki na kierownicy nie są podrapane.
__________________
felkowski
sikanie z wiatrem to chodzenie na łatwizne
felkowski jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.02.2010, 14:18   #6
deptul
 
deptul's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Katowice
Posty: 1,224
Motocykl: RD07a
deptul jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 39 min 57 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał rambo Zobacz post
Nie założyłbym żadnych gmoli montowanych do śrub osłony silnika.
Rambo ma trochę racji ale nie dla tego, że gmole nie dadzą rady. Moje obserwację są takie, że przy takim montażu lubi się oderwać mocowanie osłony silnika (naprężenia, drgania itp)
deptul jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.02.2010, 15:01   #7
felkowski
 
felkowski's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawka
Posty: 1,483
Motocykl: RD07a
Przebieg: 66666
Galeria: Zdjęcia
felkowski jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 21 godz 47 min 41 s
Domyślnie

Nie neguje tego że jest to słaby punkt. Widziałem afryki które gmoli nie miały a to było pęknięte. Chodzi mi o argumenty. Odpowiedż nie bo nie za wiele nie wnosi. Aby się z czyś zgodzić lub nie warto poznać argumenty. To troche tak jakby krytykować czyjeś działanie nie pokazując jak można zrobić dobrze.
__________________
felkowski
sikanie z wiatrem to chodzenie na łatwizne
felkowski jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.02.2010, 15:36   #8
puntek
 
puntek's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Raczyce/Wrocław
Posty: 2,012
Motocykl: RD04
Przebieg: 3 ....
puntek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 21 godz 56 min 54 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał deptul Zobacz post
Rambo ma trochę racji ale nie dla tego, że gmole nie dadzą rady. Moje obserwację są takie, że przy takim montażu lubi się oderwać mocowanie osłony silnika (naprężenia, drgania itp)
ja też mam Hepco montowane do ramy łącznie ze śrubą od alu .
faktycznie urwała mi się śruba (nakrętka) w ramie - ale nie po upadku lub nie bezpośrednio po nim jakoś tak - przyspawałem przy malowaniu i jest GIT , dla odmiany drugą uwaliłem jak wykręcałem śrubę zabezpieczającą po malowaniu gwint no i też musiałem przyspawać
- ale to tylko nakrętka ucho na ramie zostało nie ruszone...

W sumie gmol powinien przyjąć uderzenie i się odgiąć w końcu jest formą poduszki (drucianej)...
jak na razie jestem zadowolony z nich
__________________
AKTUALNIE SZUKAM PRACY!!! ale nadaję się tylko na szefa
puntek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.02.2010, 15:50   #9
art2b3
 
art2b3's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: Warszawa
Posty: 76
Motocykl: RD07a
Przebieg: 30tys ^
art2b3 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 21 godz 27 min 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał deptul Zobacz post
Rambo ma trochę racji ale nie dla tego, że gmole nie dadzą rady. Moje obserwację są takie, że przy takim montażu lubi się oderwać mocowanie osłony silnika (naprężenia, drgania itp)


A moim zdaniem takie mocowanie nie da rady.
Kiedy niedawno przepalałem swoją, postanowiłem sobie rundkę po placu nawinąć, trochę przegiąłem z gazem i już siedziałem na dupie.
Gmole jak na zdj. ale z obciętymi dolnymi mocowaniami przy osłonie silnika.
Efekt paciaka: lekko przekoszone gmole lewy - wyżej, prawy - niżej.
Jak bym miał dolne mocowanie, przejęłoby siłę i blaszki mocujące podłogę ch.... by strzelił.
Oczywiście powiecie, że nie powinny się wcale przekosić.
No tak mój błąd były za lekko dokręcone do ramy obejmami ale to i tak nie rozwiąże problemu do końca.
Przednie mocowanie do ramy powinno być jednym elementem w kształcie odwróconego o 90 stopni H, a oryginalnie są to dwa osobne płaskowniki.
A na koniec wywodu: Jak się ma gmole z mocowaniem do uszu od podłogi to bez zdjęcia gmoli nie odkręcisz podłogi.
Po co odkręcać podłoge?
A na przykład żeby z tamtąd kluczyki wyciągnąć jak wpadną. (ja tak miałem)
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg _DSC1064.JPG (180.8 KB, 312 wyświetleń)
art2b3 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Pytanie o opony Babel Hamulce, kola, opony 16 31.07.2008 10:09


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.