Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 14.02.2010, 18:50   #1
Franz
Stary (P)iernik
 
Franz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,758
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Franz jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
Domyślnie

...a na zakończenie cały temat do utylizacji
Jak chcesz to koniecznie zamontuj drugi wentylator sterowany ręcznie
lub sterowanie od drugiego ( i tak pewnie nie będzie potrzeby włączenia)
Od Drz400 waży parę deko i pasi
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg PB100236.JPG (35.5 KB, 24 wyświetleń)
__________________
<font color=#ffff00><b>.<font color=#000000>Tylko dwie rzeczy są nieskończone</font></b><font color=#000000>: <b>Wszechświat oraz ludzka głupota</b>, <b>choć nie jestem pewien co do tej pierwszej</b>. </font><b><font color=#000000>...  ( A.E)</font></b></font>

Ostatnio edytowane przez Franz : 14.02.2010 o 18:59
Franz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.02.2010, 18:55   #2
ramires
Administrator
 
ramires's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 5,022
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
ramires ma wyłączoną reputację
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 5 godz 46 min 54 s
Domyślnie

w układzie zamkniętym może, ale nie przy otwartym - to już tylko szczegół.
Pokaż mi pompe jaka będzie miała siłę wepchać tak samo sprawnie wodę/olej na wysokość 100 metrów i na 1km ... (nie ma znaczenia czy łopatkowa czy wirnikowa) - po prostu pompy są ... liczone pod konkretne obciążenie.

Wracając do silnika w AT.
Nie znam wydajności pompy oleju, dlatego wolałem mimo wszystko jakoś poruszyć ten temat w sposób może zbyt ostrożny, ale przy planowaniu warto takie szczegóły brać pod uwagę.

Cytat:
Napisał Franz Zobacz post
...a na zakończenie cały temat do utylizacji
Jak chcesz to koniecznie zamontuj drugi wentylator sterowany ręcznie
lub sterowanie od drugiego ( i tak pewnie nie będzie potrzeby włączenia)
Od Drz400 waży parę deko i pasi http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=4449
Jakbyś przeczytał wątek bo byś doczytał, że drugi wentylator będzie.
Poza tym mówimy o chłodnicy oleju a nie wodnej

Zresztą wentylatory będą mniejsze, bo docelowo chłodnice będą mniejsze. (węższe a dłuższe)

Cytat:
Napisał Vooytas Zobacz post
Ramires: "wężyk na Błędowie to ewidentnie moja wina - układ węży w AT od chłodnicy jest STAŁY, tam nie jest nic do lag/zawieszenia przedniego przykręcone przecież"

To prawda. Ale trzeba brać pod uwagę ryzyko że czegoś nie przewidzimy a w tym przypadku to może boleć.....
Vooytas, dlatego ten wątek o tym jest.
Zmieniam osłonę silnika, jaka będzie mniejsza i chroniąca tylko to co ma chronić a nie być kawałkiem zbędnej blachy. Zmniejszając osłonę chłodnica oleju BĘDZIE w oryginalnym miejscu bardziej narażona, dlatego właśnie chcę to wyeliminować
__________________
Ramires

"A friend is an enemy who hasn't attacked yet" - Phuthedi.M

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 16.04.2013 o 06:53
ramires jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.02.2010, 19:20   #3
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał ramires Zobacz post
w układzie zamkniętym może, ale nie przy otwartym - to już tylko szczegół.
Pokaż mi pompe jaka będzie miała siłę wepchać tak samo sprawnie wodę/olej na wysokość 100 metrów i na 1km ... (nie ma znaczenia czy łopatkowa czy wirnikowa) - po prostu pompy są ... liczone pod konkretne obciążenie.
No to jeszcze raz powtórzę, że wysokość umieszczenia chłodnicy nie będzie miała znaczenia na opory tłoczenia oleju. Układ można traktować jako zamknięty, jeśli nie będziesz miał dziury w chłodnicy.
Na chłopski rozum, siła potrzebna do podniesienia oleju w przewodzie zasilającym jest kompensowana przez siłę grawitacji w przewodzie powrotnym. Gdyby te siły się nie równoważyły, płyn zaczął by krążyć nawet bez pompy.

Różnica spowodowana wysokością będzie występowała tylko, gdy chłodnica będzie napełniana. Ale i to zapewne niema znaczenia przy ciśnieniach panujących w układzie smarującym.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Różnice - chłodnica oleju i wody RD04. krzysiek_m Silnik, sprzęgło, skrzynia 10 17.06.2012 22:47
Chłodnica oleju. wieczny Układ chlodzenia 9 06.02.2009 21:14


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.