|  21.08.2024, 11:28 | #81 | 
|  |   
			
			Przy mocnym hamowaniu nie ma czasu na zmianę biegów w każdej skrzyni, w DCT przy M też zmienia biegi co by silnika nie zadusić
		 
				__________________ kto smaruje ten jedzie | 
|   |   | 
|  21.08.2024, 11:54 | #82 | |
|  Zarejestrowany: May 2015 Miasto: Kraków 
					Posty: 3,271
				 Motocykl: ATAS 2024 Przebieg: 8000   Online: 1 miesiąc 4 dni 14 godz 7 min 59 s |   Cytat: 
 Bardziej mi chodziło o dynamiczne dohamowanie, niż hamowanie awaryjne. Oczywiście zmienia, ale nie tak efektownie jak z blipem znanym z qs. Ciężko operować kciukiem , jak opóźnienie pcha Cię na menetki | |
|   |   | 
|  21.08.2024, 12:18 | #83 | 
|  |   
			
			Przy V4 to więcej silnikiem hamuje w M a heble jako pomocniczo działają
		 
				__________________ kto smaruje ten jedzie | 
|   |   | 
|  21.08.2024, 15:40 | #84 | 
|  Zarejestrowany: Sep 2013 Miasto: Lubelskie 
					Posty: 2,614
				 Motocykl: CRF1000 Przebieg: 149 000   Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 4 godz 36 min 4 s |   
			
			[QUOTE=radiolog; Wracając do DCT jedyny rozsądny tryb to wyłącznie M, jedyny mankament tej formy, to przy mocnym hamowaniu ciężko obsługiwać przyciski na kierownicy i tutaj np tryb S ma przewagę, albo przydałaby się dźwignia nożna[/QUOTE] Ja już wielokrotnie pisałem, że skrzynia DCT to rewelacja ale mapa zmiany biegów jest od początku tego rozwiązania źle zaprogramowana. Nie potrafię zrozumieć dlaczego przez tyle lat nie poprawią softu. Może nie jest to kwestia softu a sterownik skrzyni biegów powstał jako jeden projekt, który ma realizowane funkcje zaszyte już na poziomie elektroniki bez możliwości programowania, nie można tego łatwo zmienić bez przeprojektowania całości a to już są koszty. | 
|   |   | 
|  21.08.2024, 15:56 | #85 | 
|  Zarejestrowany: May 2015 Miasto: Kraków 
					Posty: 3,271
				 Motocykl: ATAS 2024 Przebieg: 8000   Online: 1 miesiąc 4 dni 14 godz 7 min 59 s |   
			
			Dlatego olewam  programy D i S i jeżdzę wyłącznie w trybie M, sam decyduje o przełożeniu  i to działa najlepiej. Zamówiłem jednak zestaw nożny dodatkowo, bo palce nie zawsze się sprawdzają . A wracając do trybów automatycznych, to albo trzeba wybierać S1 do zwykłej jazdy , ale w sytuacji podbramkowej nie chce się to zbierać , albo robi to z opóźnieniem, albo wyje bo chce jeździć sportowo - tryb S3. W trybie M w każdym momencie jest tryb D, albo S3, ale to moje oprogramowanie powoduje szybką adaptację zależne od sytuacji na nastroju | 
|   |   | 
|  21.08.2024, 16:47 | #86 | 
|  Zarejestrowany: Jun 2020 
					Posty: 1,589
				   Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 12 godz 29 min 22 s |   
			
			Może sterownik/komputer uczy się stylu jazdy i naprzemienne lekko/ostro mu nie pomaga?
		 | 
|   |   | 
|  21.08.2024, 18:35 | #87 | |
|  |   Cytat: 
   
				__________________ kto smaruje ten jedzie | |
|   |   | 
|  21.08.2024, 19:03 | #88 | 
|  Zarejestrowany: May 2015 Miasto: Kraków 
					Posty: 3,271
				 Motocykl: ATAS 2024 Przebieg: 8000   Online: 1 miesiąc 4 dni 14 godz 7 min 59 s |   
			
			od września BMW w Krakowie startuje do testów ze swoim automatycznym sprzęgłem w 1300 GS, nie będzie przycisków przy kierownicy, wszystko będzie realizowane przez klasyczną dźwignię zmiany biegów i albo wybieramy D z opcją zmiany , albo tryb M
		 | 
|   |   | 
|  21.08.2024, 22:05 | #89 | ||
|  |   Cytat: 
 Cytat: 
 Przepraszam z góry, ale ja to dziwny jestem  Pracowałem wiele lat przy produkcji manualnych skrzyń biegów. 
				__________________ Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-) Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć! Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią. | ||
|   |   | 
|  21.08.2024, 22:19 | #90 | 
|  |   
			
			Tyle tylko, że dct to nie jest klasyczny automat, a bardziej manual w którym silniczek zmienia za kierownika biegi. A przebiegi, jakie robią tym ludzie na świecie pokazują, że przy normalnym użytkowaniu i serwisowaniu ta skrzynia jest niezajebywalna.
		 | 
|   |   | 
|  | 
| Narzędzia wątku | |
| Wygląd | |
| 
 | 
 | 
|  Podobne wątki | ||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Gruzja 2019 - 12 minut filmu ( Dookoła Morza Czarnego) | gruber | Trochę dalej | 20 | 09.10.2019 00:28 | 
| ###Odiskrzenie pompy w 20 minut### | fassi | Wszystko dla Afryki | 14 | 17.07.2011 00:00 |