Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 16.11.2020, 19:41   #1
Dubel
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał bukowski Zobacz post
zaczynałem od rozładowanego akumulatora, tzn. jak go strzeliłem jump starterem, to pojezdzilem godzine i motocykl został na dworze 4 dni. Po tym jezdzilem te 200 km - jakieś 4h - i po 15 godzinach było te 12,44.
Ale ten moj akumulator ogolnie jakis slabawy - po tym doladowaniu do 12,8 w 3h zaczynam zastanawiać sie, czy nie mam jakiegos problemu z ladowaniem.

edit: zdjąłem ładowarkę, 12,8 V. Zakręciłem raz, krótko i spadło na 12,5. Chyba to jednak akumulator...
Mierzysz tylko napięcie na sucho a to nie zawsze jest miarodajne
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.11.2020, 21:45   #2
bukowski
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał dubel Zobacz post
Mierzysz tylko napięcie na sucho a to nie zawsze jest miarodajne
ale to by tłumaczyło fakt, że od zawsze ta moja NAT kręci leniwie, co prawda odpala po drugim obrocie.
Jak się nasłuchałem jak rozrusznik ochoczo zasuwa u Tommiego w kacie, to dało mi do myślenia. Może być, że mam fabrycznie zdupcony akumulator.
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.11.2020, 21:57   #3
Dubel
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał bukowski Zobacz post
ale to by tłumaczyło fakt, że od zawsze ta moja NAT kręci leniwie, co prawda odpala po drugim obrocie.
Jak się nasłuchałem jak rozrusznik ochoczo zasuwa u Tommiego w kacie, to dało mi do myślenia. Może być, że mam fabrycznie zdupcony akumulator.
Oczywiście że może być, nie ma nic prostszego niż sprawdzić go obciazeniowo i wszystko będzie jasne
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.11.2020, 07:14   #4
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,925
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 17 godz 36 min 23 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał dubel Zobacz post
Oczywiście że może być, nie ma nic prostszego niż sprawdzić go obciazeniowo i wszystko będzie jasne
A najprościej wstępną diagnostykę przeprowadzić zwykłym miernikiem.
Sprawny akumulator długo stojący powinien utrzymywać ok 12.6-12.8 .
Podłączamy woltomierz i kręcimy rozrusznikiem , jak napięcie spadnie do 9V lub poniżej można zacząć się martwić o akumulator.
Jak bateria sprawna to napięcie będzie wyższe.
Oczywiście przyrządem można sprawdzić ile w akumulatorze pozostało Ah i ile ma rozruchowych A.
__________________
AT03
Dzieju jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
1 kask - kilka nazw bouli Kaski 3 30.04.2015 17:47
Kilka wskazówek - kilka dni w Alpach flippy Przygotowania do wyjazdów 4 22.08.2014 23:28


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.